Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Ewelina Ciach, Senior Solution Consultant w firmie Medallia
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych doświadczeń zespołu oraz konsumentów jest istotne, szczególnie że budowanie lojalności i sentymentu do marki leży w rękach pracowników.
Employee Experience to ogół wrażeń i interakcji pracownika z firmą, w tym z kulturą organizacji, komunikacją i rozwojem kariery. Natomiast Customer Expierence wpływa na poziom wrażeń i interakcji klienta z firmą, produktami lub usługami. Oba aspekty są ważne z perspektywy funkcjonowania biznesu, ponieważ zadowoleni pracownicy są bardziej zaangażowani, lojalni wobec marki oraz skłonni do zapewnienia lepszej obsługi. Satysfakcja klienta jest zależna od poziomu zadowolenia pracownika. Należy zauważyć, że budowanie pozytywnego doświadczenia zarówno pracowników, jak i konsumentów – jeżeli zostanie wsparte rozwiązaniami technologicznymi – pozwala organizacji wsłuchać się w ich potrzeby i odpowiadać na nie w czasie rzeczywistym. Holistyczne podejście do CX i EX oraz zbieranie informacji, wyciąganie z nich wniosków, wdrażanie na ich podstawie zmian – tworzy z perspektywy organizacji wachlarz nowych możliwości biznesowych.
Kluczem do sukcesu jest efektywne wykorzystanie feedbacku od klienta oraz zbieranie informacji
o doświadczeniach pracowników. Informacje zwrotne, którymi klienci dzielą się za pośrednictwem komentarzy, poczty elektronicznej, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czy czatu, mogą pomóc w motywowaniu i inspirowaniu pracowników – jeżeli będą przekazywane na bieżąco. Analizując opinie klientów w czasie rzeczywistym, firmy mogą wyciągać więcej wartościowych wniosków. Szczególnie uznanie klienta wobec pracy i zaangażowania pracownika, które odpowiednio zostanie rozdystrybuowane w organizacji, wpływa na satysfakcję pracownika i wzrost jego motywacji. Przekazywanie pozytywnych opinii powoduje, że poza poczuciem docenienia i uznania, członkowie zespołów mogą odczuwać większą więź z organizacją i klientami, przyczyniając się do budowania bardziej pozytywnych doświadczeń.
Drugim rodzajem informacji zwrotnych, są takie, które mogą być konstruktywną krytyką, czy też wskazaniem kierunku wprowadzenia zmian w organizacji, aby umożliwić firmie usprawnienie procesów biznesowych. Dbając o transparentność i komunikację między działami – pracownicy będą mogli lepiej rozumieć potrzeby klientów, a jednocześnie sprawniej na nie reagować. Angażowanie zatrudnionych w procesy decyzyjne dotyczące CX pozwoli także na wykorzystanie ich wiedzy i doświadczenia. Będzie miało to wpływ na zwiększenie poziomu lojalności klienta z firmą, ale również pracownika z jego miejscem zatrudnienia. Mówiąc krótko, usatysfakcjonowany pracownik będzie lepiej zajmował się świadczeniem usług. Dodatkowo organizacja zawsze zostanie pozytywnie przedstawiona zarówno wśród konsumentów, jak i przyszłych, potencjalnych pracowników.
Organizacje inwestujące w EX, jednocześnie budują CX. Firmy, którym zależy na rozwoju swoich pracowników, zapewniając im rozwiązania technologiczne, które są intuicyjne w użyciu, pozwalają na realne usprawnienie pracy oraz bliższe poznanie doświadczeń klientów. Należy zauważyć, że dobrze wybrane rozwiązanie IT pomoże organizacji połączyć poprawę doświadczeń konsumentów i wzrost satysfakcji pracowników. CX i EX powinny rozwijać się „ramie w ramie”, wtedy organizacja może rozwijać się na wielu płaszczyznach oraz umacniać swoją reputację na rynku.
Więcej o korzyściach biznesowych CX i EX opowiemy na webinarze 7 lutego o 11.00 - zapraszamy do rejestracji https://go2.medallia.com/pl-ex-webinar.html

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.