Komunikaty PR

Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu

2023-02-01  |  11:00
Biuro prasowe

Ewelina Ciach, Senior Solution Consultant w firmie Medallia

Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych doświadczeń zespołu oraz konsumentów jest istotne, szczególnie że budowanie lojalności i sentymentu do marki leży w rękach pracowników.

Employee Experience to ogół wrażeń i interakcji pracownika z firmą, w tym z kulturą organizacji, komunikacją i rozwojem kariery. Natomiast Customer Expierence wpływa na poziom wrażeń i interakcji klienta z firmą, produktami lub usługami. Oba aspekty są ważne z perspektywy funkcjonowania biznesu, ponieważ zadowoleni pracownicy są bardziej zaangażowani, lojalni wobec marki oraz skłonni do zapewnienia lepszej obsługi. Satysfakcja klienta jest zależna od poziomu zadowolenia pracownika. Należy zauważyć, że budowanie pozytywnego doświadczenia zarówno pracowników, jak i konsumentów – jeżeli zostanie wsparte rozwiązaniami technologicznymi – pozwala organizacji wsłuchać się w ich potrzeby i odpowiadać na nie w czasie rzeczywistym. Holistyczne podejście do CX i EX oraz zbieranie informacji, wyciąganie z nich wniosków, wdrażanie na ich podstawie zmian – tworzy z perspektywy organizacji wachlarz nowych możliwości biznesowych.

Kluczem do sukcesu jest efektywne wykorzystanie feedbacku od klienta oraz zbieranie informacji
o doświadczeniach pracowników. Informacje zwrotne, którymi klienci dzielą się za pośrednictwem komentarzy, poczty elektronicznej, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czy czatu, mogą pomóc w motywowaniu i inspirowaniu pracowników – jeżeli będą przekazywane na bieżąco. Analizując opinie klientów w czasie rzeczywistym, firmy mogą wyciągać więcej wartościowych wniosków. Szczególnie uznanie klienta wobec pracy i zaangażowania pracownika, które odpowiednio zostanie rozdystrybuowane w organizacji, wpływa na satysfakcję pracownika i wzrost jego motywacji. Przekazywanie pozytywnych opinii powoduje, że poza poczuciem docenienia i uznania, członkowie zespołów mogą odczuwać większą więź z organizacją i klientami, przyczyniając się do budowania bardziej pozytywnych doświadczeń.

Drugim rodzajem informacji zwrotnych, są takie, które mogą być konstruktywną krytyką, czy też wskazaniem kierunku wprowadzenia zmian w organizacji, aby umożliwić firmie usprawnienie procesów biznesowych. Dbając o transparentność i komunikację między działami – pracownicy będą mogli lepiej rozumieć potrzeby klientów, a jednocześnie sprawniej na nie reagować. Angażowanie zatrudnionych w procesy decyzyjne dotyczące CX pozwoli także na wykorzystanie ich wiedzy i doświadczenia. Będzie miało to wpływ na zwiększenie poziomu lojalności klienta z firmą, ale również pracownika z jego miejscem zatrudnienia. Mówiąc krótko, usatysfakcjonowany pracownik będzie lepiej zajmował się świadczeniem usług. Dodatkowo organizacja zawsze zostanie pozytywnie przedstawiona zarówno wśród konsumentów, jak i przyszłych, potencjalnych pracowników.

Organizacje inwestujące w EX, jednocześnie budują CX. Firmy, którym zależy na rozwoju swoich pracowników, zapewniając im rozwiązania technologiczne, które są intuicyjne w użyciu, pozwalają na realne usprawnienie pracy oraz bliższe poznanie doświadczeń klientów. Należy zauważyć, że dobrze wybrane rozwiązanie IT pomoże organizacji połączyć poprawę doświadczeń konsumentów i wzrost satysfakcji pracowników. CX i EX powinny rozwijać się „ramie w ramie”, wtedy organizacja może rozwijać się na wielu płaszczyznach oraz umacniać swoją reputację na rynku.

Więcej o korzyściach biznesowych CX i EX opowiemy na webinarze 7 lutego o 11.00 - zapraszamy do rejestracji https://go2.medallia.com/pl-ex-webinar.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.