Komunikaty PR

Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu

2023-02-01  |  11:00
Biuro prasowe

Ewelina Ciach, Senior Solution Consultant w firmie Medallia

Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych doświadczeń zespołu oraz konsumentów jest istotne, szczególnie że budowanie lojalności i sentymentu do marki leży w rękach pracowników.

Employee Experience to ogół wrażeń i interakcji pracownika z firmą, w tym z kulturą organizacji, komunikacją i rozwojem kariery. Natomiast Customer Expierence wpływa na poziom wrażeń i interakcji klienta z firmą, produktami lub usługami. Oba aspekty są ważne z perspektywy funkcjonowania biznesu, ponieważ zadowoleni pracownicy są bardziej zaangażowani, lojalni wobec marki oraz skłonni do zapewnienia lepszej obsługi. Satysfakcja klienta jest zależna od poziomu zadowolenia pracownika. Należy zauważyć, że budowanie pozytywnego doświadczenia zarówno pracowników, jak i konsumentów – jeżeli zostanie wsparte rozwiązaniami technologicznymi – pozwala organizacji wsłuchać się w ich potrzeby i odpowiadać na nie w czasie rzeczywistym. Holistyczne podejście do CX i EX oraz zbieranie informacji, wyciąganie z nich wniosków, wdrażanie na ich podstawie zmian – tworzy z perspektywy organizacji wachlarz nowych możliwości biznesowych.

Kluczem do sukcesu jest efektywne wykorzystanie feedbacku od klienta oraz zbieranie informacji
o doświadczeniach pracowników. Informacje zwrotne, którymi klienci dzielą się za pośrednictwem komentarzy, poczty elektronicznej, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czy czatu, mogą pomóc w motywowaniu i inspirowaniu pracowników – jeżeli będą przekazywane na bieżąco. Analizując opinie klientów w czasie rzeczywistym, firmy mogą wyciągać więcej wartościowych wniosków. Szczególnie uznanie klienta wobec pracy i zaangażowania pracownika, które odpowiednio zostanie rozdystrybuowane w organizacji, wpływa na satysfakcję pracownika i wzrost jego motywacji. Przekazywanie pozytywnych opinii powoduje, że poza poczuciem docenienia i uznania, członkowie zespołów mogą odczuwać większą więź z organizacją i klientami, przyczyniając się do budowania bardziej pozytywnych doświadczeń.

Drugim rodzajem informacji zwrotnych, są takie, które mogą być konstruktywną krytyką, czy też wskazaniem kierunku wprowadzenia zmian w organizacji, aby umożliwić firmie usprawnienie procesów biznesowych. Dbając o transparentność i komunikację między działami – pracownicy będą mogli lepiej rozumieć potrzeby klientów, a jednocześnie sprawniej na nie reagować. Angażowanie zatrudnionych w procesy decyzyjne dotyczące CX pozwoli także na wykorzystanie ich wiedzy i doświadczenia. Będzie miało to wpływ na zwiększenie poziomu lojalności klienta z firmą, ale również pracownika z jego miejscem zatrudnienia. Mówiąc krótko, usatysfakcjonowany pracownik będzie lepiej zajmował się świadczeniem usług. Dodatkowo organizacja zawsze zostanie pozytywnie przedstawiona zarówno wśród konsumentów, jak i przyszłych, potencjalnych pracowników.

Organizacje inwestujące w EX, jednocześnie budują CX. Firmy, którym zależy na rozwoju swoich pracowników, zapewniając im rozwiązania technologiczne, które są intuicyjne w użyciu, pozwalają na realne usprawnienie pracy oraz bliższe poznanie doświadczeń klientów. Należy zauważyć, że dobrze wybrane rozwiązanie IT pomoże organizacji połączyć poprawę doświadczeń konsumentów i wzrost satysfakcji pracowników. CX i EX powinny rozwijać się „ramie w ramie”, wtedy organizacja może rozwijać się na wielu płaszczyznach oraz umacniać swoją reputację na rynku.

Więcej o korzyściach biznesowych CX i EX opowiemy na webinarze 7 lutego o 11.00 - zapraszamy do rejestracji https://go2.medallia.com/pl-ex-webinar.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 12:00

Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI

Samsung prezentuje „Klasę AI”, czyli urządzenia, które dzięki zaawansowanym funkcjom wykorzystującym sztuczną inteligencję mogą realnie pomóc nam w codziennych
Konsument Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
2024-06-21 | 09:00

Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC

Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom podczas Euro 2024 było jeszcze przyjemniejsze, KFC wprowadziło specjalny KFC Pizza Twisters Box i KFC Pizza Twisters Box & Chicken. Wybierz
Konsument Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
2024-06-14 | 09:00

Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box

KFC Pizza Twisters to wyjątkowo mocny zawodnik – tylko przez tydzień setki tysięcy Polaków skosztowało tego kulinarnego hitu! Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.