Poznaj Polską Grupę Porcelanową
W 2018 roku temu powstała Polska Grupa Porcelanowa – najsilniejsza w Polsce i wiodąca w Europie grupa wytwórców porcelany stołowej. Każda z marek należących do PGP ma swoją ugruntowaną pozycję na rynku, a więc połączenie sił służy lepszemu odpowiadaniu na potrzeby klientów. Celem powstania grupy była konsolidacja mocy produkcyjnych i zwiększenie dostępności poszczególnych wyrobów. Grupa łączy nie tylko cztery brandy ale i tradycję ze współczesnością, wyróżniając się doskonałym wzornictwem i jakością. Dzięki innowacyjności i kreatywnemu podejściu do produktu, PGP jest liderem segmentu HoReCa i Porcelany Premium.
Lubiana na całym świecie
Zakłady Porcelany Stołowej „Lubiana” SA działają nieprzerwanie od 1969 roku i są jednym z największych i wiodących producentów wyrobów porcelanowych w Europie. Spółka realizuje sprzedaż w prawie 40 krajach na całym świecie, co stanowi ponad 70% całej produkcji. Nowoczesne wyroby marki Lubiana można znaleźć m.in. w hotelach, kawiarniach czy restauracjach, jak również w znanych sieciach handlowych. Marka jest też ceniona przez miliony indywidualnych odbiorców w Polsce i za granicą. Jedną z bardziej nowatorskich kolekcji porcelany marki Lubiana jest Stone Age, nagrodzona wyróżnieniem Design dla Konesera. Inspirowana nieokiełznaną naturą linia zachwyca asymetrią i odrobiną ekstrawagancji, rzucając odważne wyzwanie tradycyjnym formom i kształtom. Zestawy są dostępne w kolorach: morskim, beżowym, z niebieskimi zdobieniami i w klasycznej bieli. W odpowiedzi na dynamicznie rozwijający się rynek oraz potrzeby klientów marki Lubiana w 2023r. do oferty dołączyły również produkty Stoneware. Kolekcje zostały stworzone z naturalnych materiałów, w nowoczesnej hali produkcyjnej, z wykorzystaniem najnowszych technologii. Docenione i nagrodzone kryształową statuetką Innowatory 2023 w kategorii Innowacyjny Design. Czym wyróżniają się kolekcje Desert i Cosmos z nowej serii Stoneware? To produkty, które oddają hołd naturze i sztuce, zachowując jej surowość i autentyczność, dzięki zastosowanej nowoczesnej technologii podczas ich produkcji.
Chodzież – wszystko, co znane i dobre
Chodzież to marka z tradycjami, które sięgają 1852 roku. Obecnie znakomicie sprawdza się na rynku, zmieniając się wraz z duchem czasu. Jednocześnie zachowuje tradycyjne atuty wynikające z poszanowania dawnych wzorców. Nic dziwnego, że od pokoleń gości w tysiącach domów. Dowodem uznania dla marki Chodzież jest przyznanie jej tytułu i certyfikatu Rodzinnej Marki Roku 2023. Kolekcja Iwona Złota Róża to prawdziwa wizytówka marki Chodzież, która od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Ponadczasowy motyw królowej kwiatów i zdobienia w formie subtelnych angielskich róż – w połączeniu z dyskretnymi, złotymi zdobieniami – są wyróżnikami tej zastawy. Całości dopełniają relief i oryginalne uchwyty.
Ćmielowska tradycja i przyszłość
Porcelana z Ćmielowa to ponad 230 lat kunsztu. Jest marką samą w sobie i stanowi trwałą część polskiej kultury materialnej. Doskonała jakość i tradycja klasycznej porcelany stołowej przetrwała zawieruchę dziejów. Obecnie porcelana z Ćmielowa pisze już nowe karty historii. Ćmielowska zastawa porcelanowa to propozycja dla osób, które cenią sobie szyk, elegancję, finezję oraz poszukują niebanalnych rozwiązań w aranżacji stołu. Kolekcja Rococo to klasyka ćmielowskiej porcelany, której korzenie sięgają XVIII wieku. Inspiracją dla twórców fasonu Rococo były niezmienne kanony piękna, które sprawdzają się również na współczesnych stołach. Oprócz harmonijnej formy i asymetrycznych zdobień, cienkościenna porcelana z tej serii cechuje się dużą trwałością i funkcjonalnością.
Ćmielów Design Studio, czyli nowy wymiar porcelany
Najmłodsza z marek PGP – Ćmielów Design Studio – w bieżącym roku świętuje 10-lecie. W tym czasie najlepsi projektanci, korzystając z najnowszych technologii, stworzyli dzieła nowoczesnej sztuki użytkowej, która zachwyca i zadziwia swoją innowacyjnością. Oprócz ciągłego wytyczania trendów, studio z szacunkiem podchodzi do polskich tradycji produkcji porcelany, czego wyrazem jest stosowanie unikatowych metod ręcznego wytwarzania i zdobienia.
Bau Solo to kolekcja zaskakująca swoją innowacyjnością i funkcjonalnością. Zaprojektowana została przez Edytę Cieloch. Linia zyskała międzynarodowe uznanie, a 5 lutego 2023 roku podczas targów AMBIENTE 2023 otrzymała prestiżową nagrodę w kategorii Coffee/Teaware. Tradycyjne bryły czajnika i filiżanki ustępują tutaj miejsca jednolitej, nowatorskiej formie. Zestawy są dostępne w siedmiu kolorach: niebieskim, różowym, szarym, ceglastym, grafitowym, migdałowym, jasnozielonym oraz w wersji białej.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.