Komunikaty PR

Pyszne.pl wspiera restauracje w wyborze ekologicznych rozwiązań - akcja promocyj

2021-04-22  |  13:00
Biuro prasowe

Dostawa przyjazna dla środowiska, nadające się do recyklingu opakowania na jedzenie i dania roślinne w menu to najczęściej spotykane proekologiczne rozwiązania wprowadzane przez restauracje. Wdrażają je z uwagi na dobro planety, ale także ze względu na zmieniające się preferencje klientów. Aby realnie wesprzeć je w wyborze ekologicznych alternatyw, serwis Pyszne.pl 22 kwietnia oferuje 20% zniżki na opakowania z logo marki w sklepie internetowym dla restauracji partnerskich.

Proekologiczna świadomość Polaków jest coraz większa - 56% z nas zdaje sobie sprawę z konieczności ochrony środowiska, jednak zaledwie 12% podejmuje aktywne działania na rzecz Ziemi. Mimo zaniepokojenia zmianami klimatycznymi i aktualnym stanem środowiska, pozostała część nie zawsze wie, co zrobić, by zadbać o dobro planety. Spaliny samochodowe, plastik, produkcja prowadzona w sposób szkodliwy dla klimatu - to tylko niektóre z wielu czynników negatywnie oddziałujących na ekosystem. Jak restauracje stawiają czoła wyzwaniom środowiskowym i w jaki sposób Pyszne.pl je w tym wspiera? 

Branża restauracyjna stawia coraz silniej na ekologiczne rozwiązania. Motywowana troską o planetę, a także chęcią sprostania zmieniającym się oczekiwaniom klientów, wdraża je na wielu płaszczyznach, w tym w obszarze dostaw. Coraz częściej restauracje wybierają środki transportu przyjazne dla środowiska. “Od zeszłego roku mamy swoją dostawę. W swoim zapleczu na ten moment mamy 6 rowerów elektrycznych, ale z pewnością będziemy zwiększać ich liczbę. Poza nimi jedzenie rozwozimy samochodami napędzanymi gazem LPG, a Pyszne.pl dostarcza nasze zamówienia za pomocą elektrycznych rowerów” - mówi Jakub Aleksandrowicz, manager sieci restauracji Pasibus. Dostawa obsługiwana nieemisyjnymi pojazdami generuje 10 razy mniej CO2 niż analogiczna dostawa samochodem, dlatego dostawy obsługiwane przez kurierów Pyszne.pl realizowane są na rowerach, e-rowerach i skuterach elektrycznych. Taki rodzaj dostawy pojawia się w kolejnych miastach Polski. Obecnie jest dostępny w 22 miastach. 

Proekologiczne postawy restauracji uwidaczniają się także w doborze opakowań, który wynika nie tylko z potrzeby dbania o środowisko, ale także z chęci spełnienia zmieniających się oczekiwań klientów. Czasami lokale od początku obierają proekologiczny kierunek, a niekiedy decydują się na zwrot w stronę ekologii w trakcie swojej działalności. Wówczas zmiany realizowane są stopniowo i nieinwazyjnie, a nowe rozwiązania na bieżąco udoskonalane. “Od początku działalności nie korzystaliśmy z opakowań plastikowych. W pojedynczych przypadkach, gdy poniekąd zmuszała nas do tego sytuacja, zupę transportowaliśmy w plastikowych opakowaniach, bo były bardziej szczelne niż papierowe, a chcieliśmy, żeby podczas dostawy danie dotarło w nienaruszonym stanie.” - wyjaśnia Aleksandra Wielińska, manager restauracji Shoku. 

Dostępne na rynku opakowania stają się z każdym rokiem coraz bardziej zaawansowane technologicznie i dostosowane do transportu każdego rodzaju produktów żywnościowych. Jednocześnie przyjazne dla środowiska wybory restauracji są doceniane przez coraz bardziej świadomych klientów. “Dwa lata temu, gdy na rynku zaczęły pojawiać się eko słomki czy sztućce - od razu zastąpiliśmy nimi te plastikowe. Od tego momentu dzień w dzień dostawaliśmy wiadomości od gości z podziękowaniami za taki gest.” - tłumaczy Jakub Aleksandrowicz. 

W wyborze ekologicznych alternatyw restauracje wspiera serwis Pyszne.pl, który z okazji Światowego Dnia Ziemi oferuje 20% zniżkę na opakowania z logo marki w dedykowanym sklepie dla partnerów. “W 2020 roku zainteresowanie alternatywnymi opakowaniami w naszej ofercie wzrosło o 61% w porównaniu do roku 2019. Podczas rozmów z restauracjami stale poruszamy temat opakowań przyjaznych dla środowiska. Omawiamy ich dostępne rodzaje, proponujemy rozwiązania dopasowane do ich menu. Stale poszerzamy ich wybór, a z okazji Dnia Ziemi wprowadziliśmy 20% zniżkę, która mamy nadzieję, zachęci restauracje do podjęcia lub kontynuowania eko wyzwania.” - mówi Karolina Jastrzębska, manager działu ds. Doradztwa i Rozwoju B2B Pyszne.pl (Account Management).

Serwis Pyszne.pl już 1 grudnia 2019 roku usunął z oferty swojego sklepu internetowego dedykowanego dla restauracji partnerskich opakowania plastikowe. W to miejsce zostały wprowadzone alternatywne produkty - nie tylko służące do transportu żywności  (m.in. torby papierowe, torebki biodegradowalne wykonane ze skrobi kukurydzianej), ale również drewniane sztućce czy nadające się do recyklingu opakowania na jedzenie.

Coraz bardziej świadomi ekologicznie klienci starają się pozytywnie wpływać na środowisko, przynajmniej od czasu do czasu wybierając dania roślinne. To z kolei zachęca restauracje do wprowadzania do menu takich propozycji. Jak wynika z raportu “Kuchnia roślinna w Polsce”, weganizm przestał być postrzegany jako zjawisko marginalne, a jego rozwój potwierdzają dane - w okresie od listopada 2019 do listopada 2020 zarówno różnorodność dostępnych w serwisie Pyszne.pl dań roślinnych, jak i liczba ich zamówień wzrosła dwukrotnie. “W naszej karcie znajdują się pozycje roślinne, ale jest ich zdecydowanie za mało. Jesteśmy w trakcie tworzenia nowej karty i kładziemy nacisk właśnie na takie dania, pracujemy nad nimi najbardziej i chcemy, żeby było ich dużo więcej.” - dodaje manager restauracji Shoku. 

Ekologia ma coraz większe znaczenie dla branży restauracyjnej. Kwestię opakowań plastikowych reguluje unijna dyrektywa ograniczająca wykorzystywanie opakowań plastikowych jednorazowego użytku, która wchodzi w życie z dniem 3 lipca 2021. Wiele restauracji zdecydowało się jednak na zmianę przyzwyczajeń znacznie wcześniej i w znacznie szerszym zakresie niż zobowiązują je do tego przepisy. Poza dostawami przyjaznymi dla środowiska czy daniami roślinnymi w menu, wprowadzają także proekologiczne rozwiązania dla pracowników i całej organizacji. Idąc z duchem czasu i dostosowując się do oczekiwań współczesnych klientów, restauracje zwiększają konkurencyjność. “Dzień Ziemi to dobra okazja, żeby przemyśleć różne możliwości zarówno pod względem działania w duchu eko, jak  i atrakcyjności dla klienta” - mówi Karolina Jastrzębska. 

 

 









 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 12:00

Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI

Samsung prezentuje „Klasę AI”, czyli urządzenia, które dzięki zaawansowanym funkcjom wykorzystującym sztuczną inteligencję mogą realnie pomóc nam w codziennych
Konsument Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
2024-06-21 | 09:00

Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC

Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom podczas Euro 2024 było jeszcze przyjemniejsze, KFC wprowadziło specjalny KFC Pizza Twisters Box i KFC Pizza Twisters Box & Chicken. Wybierz
Konsument Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
2024-06-14 | 09:00

Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box

KFC Pizza Twisters to wyjątkowo mocny zawodnik – tylko przez tydzień setki tysięcy Polaków skosztowało tego kulinarnego hitu! Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.