Komunikaty PR

Pyszne.pl wspiera restauracje w wyborze ekologicznych rozwiązań

2021-04-22  |  19:20
Biuro prasowe

Dostawa przyjazna dla środowiska, nadające się do recyklingu opakowania na jedzenie i dania roślinne w menu to najczęściej spotykane proekologiczne rozwiązania wprowadzane przez restauracje. Wdrażają je z uwagi na dobro planety, ale także ze względu na zmieniające się preferencje klientów. Aby realnie wesprzeć je w wyborze ekologicznych alternatyw, serwis Pyszne.pl 22 kwietnia oferuje 20% zniżki na opakowania z logo marki w sklepie internetowym dla restauracji partnerskich.

Proekologiczna świadomość Polaków jest coraz większa - 56% z nas zdaje sobie sprawę z konieczności ochrony środowiska, jednak zaledwie 12% podejmuje aktywne działania na rzecz Ziemi. Mimo zaniepokojenia zmianami klimatycznymi i aktualnym stanem środowiska, pozostała część nie zawsze wie, co zrobić, by zadbać o dobro planety. Spaliny samochodowe, plastik, produkcja prowadzona w sposób szkodliwy dla klimatu - to tylko niektóre z wielu czynników negatywnie oddziałujących na ekosystem. Jak restauracje stawiają czoła wyzwaniom środowiskowym i w jaki sposób Pyszne.pl je w tym wspiera? 

Branża restauracyjna stawia coraz silniej na ekologiczne rozwiązania. Motywowana troską o planetę, a także chęcią sprostania zmieniającym się oczekiwaniom klientów, wdraża je na wielu płaszczyznach, w tym w obszarze dostaw. Coraz częściej restauracje wybierają środki transportu przyjazne dla środowiska. “Od zeszłego roku mamy swoją dostawę. W swoim zapleczu na ten moment mamy 6 rowerów elektrycznych, ale z pewnością będziemy zwiększać ich liczbę. Poza nimi jedzenie rozwozimy samochodami napędzanymi gazem LPG, a Pyszne.pl dostarcza nasze zamówienia za pomocą elektrycznych rowerów” - mówi Jakub Aleksandrowicz, manager sieci restauracji Pasibus. Dostawa obsługiwana nieemisyjnymi pojazdami generuje 10 razy mniej CO2 niż analogiczna dostawa samochodem, dlatego dostawy obsługiwane przez kurierów Pyszne.pl realizowane są na rowerach, e-rowerach i skuterach elektrycznych. Taki rodzaj dostawy pojawia się w kolejnych miastach Polski. Obecnie jest dostępny w 22 miastach. 

Proekologiczne postawy restauracji uwidaczniają się także w doborze opakowań, który wynika nie tylko z potrzeby dbania o środowisko, ale także z chęci spełnienia zmieniających się oczekiwań klientów. Czasami lokale od początku obierają proekologiczny kierunek, a niekiedy decydują się na zwrot w stronę ekologii w trakcie swojej działalności. Wówczas zmiany realizowane są stopniowo i nieinwazyjnie, a nowe rozwiązania na bieżąco udoskonalane. “Od początku działalności nie korzystaliśmy z opakowań plastikowych. W pojedynczych przypadkach, gdy poniekąd zmuszała nas do tego sytuacja, zupę transportowaliśmy w plastikowych opakowaniach, bo były bardziej szczelne niż papierowe, a chcieliśmy, żeby podczas dostawy danie dotarło w nienaruszonym stanie.” - wyjaśnia Aleksandra Wielińska, manager restauracji Shoku. 

Dostępne na rynku opakowania stają się z każdym rokiem coraz bardziej zaawansowane technologicznie i dostosowane do transportu każdego rodzaju produktów żywnościowych. Jednocześnie przyjazne dla środowiska wybory restauracji są doceniane przez coraz bardziej świadomych klientów. “Dwa lata temu, gdy na rynku zaczęły pojawiać się eko słomki czy sztućce - od razu zastąpiliśmy nimi te plastikowe. Od tego momentu dzień w dzień dostawaliśmy wiadomości od gości z podziękowaniami za taki gest.” - tłumaczy Jakub Aleksandrowicz. 

W wyborze ekologicznych alternatyw restauracje wspiera serwis Pyszne.pl, który z okazji Światowego Dnia Ziemi oferuje 20% zniżkę na opakowania z logo marki w dedykowanym sklepie dla partnerów. “W 2020 roku zainteresowanie alternatywnymi opakowaniami w naszej ofercie wzrosło o 61% w porównaniu do roku 2019. Podczas rozmów z restauracjami stale poruszamy temat opakowań przyjaznych dla środowiska. Omawiamy ich dostępne rodzaje, proponujemy rozwiązania dopasowane do ich menu. Stale poszerzamy ich wybór, a z okazji Dnia Ziemi wprowadziliśmy 20% zniżkę, która mamy nadzieję, zachęci restauracje do podjęcia lub kontynuowania eko wyzwania.” - mówi Karolina Jastrzębska, manager działu ds. Doradztwa i Rozwoju B2B Pyszne.pl (Account Management).

Serwis Pyszne.pl już 1 grudnia 2019 roku usunął z oferty swojego sklepu internetowego dedykowanego dla restauracji partnerskich opakowania plastikowe. W to miejsce zostały wprowadzone alternatywne produkty - nie tylko służące do transportu żywności  (m.in. torby papierowe, torebki biodegradowalne wykonane ze skrobi kukurydzianej), ale również drewniane sztućce czy nadające się do recyklingu opakowania na jedzenie.

Coraz bardziej świadomi ekologicznie klienci starają się pozytywnie wpływać na środowisko, przynajmniej od czasu do czasu wybierając dania roślinne. To z kolei zachęca restauracje do wprowadzania do menu takich propozycji. Jak wynika z raportu “Kuchnia roślinna w Polsce”, weganizm przestał być postrzegany jako zjawisko marginalne, a jego rozwój potwierdzają dane - w okresie od listopada 2019 do listopada 2020 zarówno różnorodność dostępnych w serwisie Pyszne.pl dań roślinnych, jak i liczba ich zamówień wzrosła dwukrotnie. “W naszej karcie znajdują się pozycje roślinne, ale jest ich zdecydowanie za mało. Jesteśmy w trakcie tworzenia nowej karty i kładziemy nacisk właśnie na takie dania, pracujemy nad nimi najbardziej i chcemy, żeby było ich dużo więcej.” - dodaje manager restauracji Shoku. 

Ekologia ma coraz większe znaczenie dla branży restauracyjnej. Kwestię opakowań plastikowych reguluje unijna dyrektywa ograniczająca wykorzystywanie opakowań plastikowych jednorazowego użytku, która wchodzi w życie z dniem 3 lipca 2021. Wiele restauracji zdecydowało się jednak na zmianę przyzwyczajeń znacznie wcześniej i w znacznie szerszym zakresie niż zobowiązują je do tego przepisy. Poza dostawami przyjaznymi dla środowiska czy daniami roślinnymi w menu, wprowadzają także proekologiczne rozwiązania dla pracowników i całej organizacji. Idąc z duchem czasu i dostosowując się do oczekiwań współczesnych klientów, restauracje zwiększają konkurencyjność. “Dzień Ziemi to dobra okazja, żeby przemyśleć różne możliwości zarówno pod względem działania w duchu eko, jak  i atrakcyjności dla klienta” - mówi Karolina Jastrzębska. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze? Biuro prasowe
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości
Konsument Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach
2024-04-22 | 12:01

Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach

Na drogach spotykamy całą gamę kierowców z różnymi stylami i podejściami do prowadzenia pojazdów. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i nawyki za kierownicą,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.