Raport: ile Polacy wydają na urządzanie wnętrz?
Homebook.pl
ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Letnie miesiące sprzyjają większym i mniejszym remontom. Platforma Homebook.pl w najnowszym raporcie sprawdziła, jak kształtują się wydatki związane ze zmianami aranżacji w polskich domach. Z badania wynika, że wystrój wnętrz zmienia się co 2-3 lata, a na zakup nowych wnętrzarskich dodatków wydajemy najczęściej kilkaset złotych.
Coraz większa świadomość w zakresie rozwiązań projektowych i wiedza na temat designu idą w parze z częstszymi zmianami w domach Polaków. A te – wcale nie wymagają zaawansowanej wiedzy projektowej. Chcemy mieszkać piękniej i bardziej funkcjonalnie, a zmiany chętnie wprowadzamy we własnym zakresie i niewielkim kosztem.
Najczęstsza zmiana? Nowe meble
Zmiany we wnętrzach najczęściej dotyczą zakupu nowych mebli (42% badanych). Na drugiej pozycji tej listy znalazła się wymiana sprzętów łazienkowych (39% ankietowanych), dalej – malowanie ścian – jeden z najszybszych i najprostszych sposób na nową aranżację (38%). W dalszej kolejności uczestnicy badania wymieniali wymianę podłogi na nową (36%) i montaż nowych instalacji (28%). Najrzadziej przeprowadzona okazała się aranżacja balkonu lub ogrodu (15% respondentów).
Wydatki na remont – minimum 20 tys. zł
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Homebook.pl, na zakup produktów związanych z remontami i zmianami w domach i mieszkaniach, użytkownicy platformy najczęściej przeznaczają kwoty wyższe niż 20 000 zł (35% respondentów). Na drugim miejscu wśród udzielanych odpowiedzi znalazł się przedział 5-15 000 zł (15% badanych). Taki sam odsetek użytkowników zadeklarował budżet w przedziale do 1 000 zł. Najmniej liczna cześć ankietowanych na zakupy wnętrzarskie przeznacza 15-20 000 zł (10% osób). Pozostali uczestnicy badania (11%) wskazywali odpowiedź „inne”.
Odświeżanie wystroju za pomocą dodatków
Respondenci zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na zmiany w swoich domach związane z sezonowym zakupem dodatków, najczęściej deklarowali kwoty w przedziale 100-500 zł (28% badanych). Blisko 1/5 badanych użytkowników na drobne zakupy dekoracji przeznacza nie więcej niż 100 zł, a 16% - od 1 000 do 3 000 zł. Nieco mniej liczna część respondentów (13%) na nowe gadżety wnętrzarskie wydaje od 500 do 1 000 zł. Pozostała grupa osób (6%) na ten cel przeznacza kwotę wyższą niż 3 000 zł.
Okazuje się, że znaczna część ankietowanych (19%) decyduje się na bezkosztowe (lub niskokosztowe) odświeżanie wystroju, wykorzystując posiadane już dekoracje i elementy wyposażenia.
Zmiany w domu co kilka lat
Uczestnicy badania zrealizowanego przez Homebook.pl, zapytani o częstotliwość realizowanych zmian, najczęściej opowiadali się za odświeżaniem wystroju co kilka lat (38%). Nieco mniejsza liczba osób deklarowała wprowadzanie zmian w domu lub mieszkaniu co najwyżej raz w roku (21%). Blisko 20% ankietowanych modyfikuje wystrój rzadziej niż co kilka lat, a 16% respondentów robi to w zależności od trwającego sezonu lub pory roku – raz na 6 miesięcy. Pozostałe osoby biorące udział w badaniu (6%) zadeklarowały, że nie wprowadzają żadnych zmian w wystroju swoich domów lub mieszkań.
Osoby remontuje i aranżujące swoje wnętrza, coraz częściej poszukują prostych rozwiązań w duchu smart shoppingu – „sprytne” zakupy dodatków do domu czy mieszkania w jak najniższych cenach, nie rezygnując przy tym z wysokiej jakości, deklaruje coraz większa liczba użytkowników. W tym procesie wspiera ich Homebook.pl – największa wyszukiwarka produktów i inspiracji.
![Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1026418013,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI
![Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_939093608,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
![Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1108148521,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.