Komunikaty PR

Raport: ile Polacy wydają na urządzanie wnętrz?

2021-07-27  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl

Letnie miesiące sprzyjają większym i mniejszym remontom. Platforma Homebook.pl w najnowszym raporcie sprawdziła, jak kształtują się wydatki związane ze zmianami aranżacji w polskich domach. Z badania wynika, że wystrój wnętrz zmienia się co 2-3 lata, a na zakup nowych wnętrzarskich dodatków wydajemy najczęściej kilkaset złotych.

Coraz większa świadomość w zakresie rozwiązań projektowych i wiedza na temat designu idą w parze z częstszymi zmianami w domach Polaków. A te – wcale nie wymagają zaawansowanej wiedzy projektowej. Chcemy mieszkać piękniej i bardziej funkcjonalnie, a zmiany chętnie wprowadzamy we własnym zakresie i niewielkim kosztem.

Najczęstsza zmiana? Nowe meble

Zmiany we wnętrzach najczęściej dotyczą zakupu nowych mebli (42% badanych). Na drugiej pozycji tej listy znalazła się wymiana sprzętów łazienkowych (39% ankietowanych), dalej – malowanie ścian – jeden z najszybszych i najprostszych sposób na nową aranżację (38%). W dalszej kolejności uczestnicy badania wymieniali wymianę podłogi na nową (36%) i montaż nowych instalacji (28%). Najrzadziej przeprowadzona okazała się aranżacja balkonu lub ogrodu (15% respondentów).

Wydatki na remont – minimum 20 tys. zł

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Homebook.pl, na zakup produktów związanych z remontami i zmianami w domach i mieszkaniach, użytkownicy platformy najczęściej przeznaczają kwoty wyższe niż 20 000 zł (35% respondentów). Na drugim miejscu wśród udzielanych odpowiedzi znalazł się przedział 5-15 000 zł (15% badanych). Taki sam odsetek użytkowników zadeklarował budżet w przedziale do 1 000 zł. Najmniej liczna cześć ankietowanych na zakupy wnętrzarskie przeznacza 15-20 000 zł (10% osób). Pozostali uczestnicy badania (11%) wskazywali odpowiedź „inne”.

Odświeżanie wystroju za pomocą dodatków

Respondenci zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na zmiany w swoich domach związane z sezonowym zakupem dodatków, najczęściej deklarowali kwoty w przedziale 100-500 zł (28% badanych).  Blisko 1/5 badanych użytkowników na drobne zakupy dekoracji przeznacza nie więcej niż 100 zł, a 16% - od 1 000 do 3 000 zł. Nieco mniej liczna część respondentów (13%) na nowe gadżety wnętrzarskie wydaje od 500 do 1 000 zł. Pozostała grupa osób (6%) na ten cel przeznacza kwotę wyższą niż 3 000 zł.

Okazuje się, że znaczna część ankietowanych (19%) decyduje się na bezkosztowe (lub niskokosztowe) odświeżanie wystroju, wykorzystując posiadane już dekoracje i elementy wyposażenia.

Zmiany w domu co kilka lat

Uczestnicy badania zrealizowanego przez Homebook.pl, zapytani o częstotliwość realizowanych zmian, najczęściej opowiadali się za odświeżaniem wystroju co kilka lat (38%). Nieco mniejsza liczba osób deklarowała wprowadzanie zmian w domu lub mieszkaniu co najwyżej raz w roku (21%). Blisko 20% ankietowanych modyfikuje wystrój rzadziej niż co kilka lat, a 16% respondentów robi to w zależności od trwającego sezonu lub pory roku – raz na 6 miesięcy. Pozostałe osoby biorące udział w badaniu (6%) zadeklarowały, że nie wprowadzają żadnych zmian w wystroju swoich domów lub mieszkań.

Osoby remontuje i aranżujące swoje wnętrza, coraz częściej poszukują prostych rozwiązań w duchu smart shoppingu  – „sprytne” zakupy dodatków do domu czy mieszkania w jak najniższych cenach, nie rezygnując przy tym z wysokiej jakości, deklaruje coraz większa liczba użytkowników. W tym procesie wspiera ich Homebook.pl – największa wyszukiwarka produktów i inspiracji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.