Raport PMR: Kto kupuje odżywki dla sportowców?


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W poprzednich latach rynek odżywek dla osób uprawiających sport w Polsce rósł dość dynamicznie. Jego rozwój wspierany był przez rozbudowę infrastruktury sportowej oraz modę na zdrowy styl życia, co przekładało się na wzrost liczby Polaków uprawiających sport. Po dobrym dla branży 2019 r., pandemia COVID-19 oraz wprowadzone w odpowiedzi na nią restrykcje przełamały pozytywny trend i w 2020 r., według szacunków PMR, rynek ten skurczył się o 5% r/r.
Stosowanie odżywek najpopularniejsze wśród…
Według badania przeprowadzonego przez PMR, najpopularniejszymi rodzajami sportu uprawianymi przez osoby stosujące odżywki dla sportowców są: jazda na rowerze, rolkach i deskorolce (46%), następnie bieganie (42%) oraz fitness, gimnastyka i aerobik (38%).
Badanie zostało zrealizowane przez PMR we wrześniu 2020 roku na celowej próbie 830 dorosłych Polaków, którzy zakupili odżywki dla osób uprawiających sport w 2019 (przed pandemią koronawirusa) lub w 2020 r.
Wartość rynku odżywek dla sportowców
Wartość rynku odżywek dla sportowców w Polsce w 2019 r. wyniosła 325 mln zł, wynika z najnowszego raportu PMR „Rynek odżywek dla sportowców w Polsce 2020. Analiza rynku i perspektywy rozwoju”. Trwająca pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia w postaci zamykania siłowni i klubów fitness miały w 2020 r., wraz z innymi ograniczeniami, negatywny wpływ na rynek.
Dodatkowo trudny dla rynku jest również początek 2021 roku, gdyż siłownie i kluby fitness mają być nadal zamknięte, nie podano kiedy ograniczenia w ich funkcjonowaniu zostaną zniesione. Ponadto nadal nie jest pewne, kiedy zostanie zniesione ograniczenie dotyczące obiektów sportowych. Program szczepień przeciwko COVID-19 w Polsce jest realizowany, a liczba potwierdzonych dziennych zachorowań na COVID-19 powoli spada, jednak rząd nie podjął jeszcze decyzji o złagodzeniu ograniczeń, o których mowa.
Uwagi metodologiczne:
Wartość rynku przedstawiona w raporcie PMR rozumiana jest jako wartość sprzedaży produktów prezentowanych jako odżywki dla osób aktywnych fizycznie posiadających różny status prawny np. suplementu diety lub innego środka spożywczego, np. produktów określanych wcześniej jako dietetyczne środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Wartość rynku dotyczy sprzedaży detalicznej w kanałach internetowych (sklepach, aptekach internetowych i na platformach sprzedażowych) i stacjonarnych (sklepach specjalistycznych z odżywkami, sklepach sportowych, sklepach w galeriach handlowych, spożywczych i w aptekach).
Więcej informacji w raporcie PMR: ,,Rynek odżywek dla osób uprawiających sport w Polsce 2020. Analiza rynku i perspektywy rozwoju” ► https://bit.ly/pmr-odzywki-2020
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.