Komunikaty PR

Raport PMR: Kto kupuje odżywki dla sportowców?

2021-04-29  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W poprzednich latach rynek odżywek dla osób uprawiających sport w Polsce rósł dość dynamicznie. Jego rozwój wspierany był przez rozbudowę infrastruktury sportowej oraz modę na zdrowy styl życia, co przekładało się na wzrost liczby Polaków uprawiających sport. Po dobrym dla branży 2019 r., pandemia COVID-19 oraz wprowadzone w odpowiedzi na nią restrykcje przełamały pozytywny trend i w 2020 r., według szacunków PMR, rynek ten skurczył się o 5% r/r.

 

Stosowanie odżywek najpopularniejsze wśród…

Według badania przeprowadzonego przez PMR, najpopularniejszymi rodzajami sportu uprawianymi przez osoby stosujące odżywki dla sportowców są: jazda na rowerze, rolkach i deskorolce (46%), następnie bieganie (42%) oraz fitness, gimnastyka i aerobik (38%).

Badanie zostało zrealizowane przez PMR we wrześniu 2020 roku na celowej próbie 830 dorosłych Polaków, którzy zakupili odżywki dla osób uprawiających sport w 2019 (przed pandemią koronawirusa) lub w 2020 r.

 

Wartość rynku odżywek dla sportowców

Wartość rynku odżywek dla sportowców w Polsce w 2019 r. wyniosła 325 mln zł, wynika z najnowszego raportu PMR „Rynek odżywek dla sportowców w Polsce 2020. Analiza rynku i perspektywy rozwoju”. Trwająca pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia w postaci zamykania siłowni i klubów fitness miały w 2020 r., wraz z innymi ograniczeniami,  negatywny wpływ na rynek.

Dodatkowo trudny dla rynku jest również początek 2021 roku, gdyż siłownie i kluby fitness mają być nadal zamknięte, nie podano kiedy ograniczenia w ich funkcjonowaniu zostaną zniesione. Ponadto nadal nie jest pewne, kiedy zostanie zniesione ograniczenie dotyczące obiektów sportowych. Program szczepień przeciwko COVID-19 w Polsce jest realizowany, a liczba potwierdzonych dziennych zachorowań na COVID-19 powoli spada, jednak rząd nie podjął jeszcze decyzji o złagodzeniu ograniczeń, o których mowa.

 

Uwagi metodologiczne:

Wartość rynku przedstawiona w raporcie PMR rozumiana jest jako wartość sprzedaży produktów prezentowanych jako odżywki dla osób aktywnych fizycznie posiadających różny status prawny np. suplementu diety lub innego środka spożywczego, np. produktów określanych wcześniej jako dietetyczne środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Wartość rynku dotyczy sprzedaży detalicznej w kanałach internetowych (sklepach, aptekach internetowych i na platformach sprzedażowych) i stacjonarnych (sklepach specjalistycznych z odżywkami, sklepach sportowych, sklepach w galeriach handlowych, spożywczych i w aptekach).

 

Więcej informacji w raporcie PMR: ,,Rynek odżywek dla osób uprawiających sport w Polsce 2020. Analiza rynku i perspektywy rozwoju” ► https://bit.ly/pmr-odzywki-2020

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie? Biuro prasowe
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Konsument Złodzieje nie mają Świąt
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.