Rośnie zainteresowanie personalizowaną opieką medyczną
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
“Personalizacja” jest dzisiaj słowem kluczowym w wielu branżach. Dla respondentów badania przeprowadzonego przez CITE Research na zlecenie Dassault Systèmes, personalizacja oznacza usługę lub doświadczenie, które bezpośrednio odnosi się do ich indywidualnych potrzeb: konsumpcji, transportu, potrzeb mieszkaniowych czy ochrony zdrowia. Szczególnie ostatnia z nich – spersonalizowana opieka medyczna – odznacza się dużym zainteresowaniem, ze względu na możliwość poprawy jakości i długości życia. Nic dziwnego, że badanie przeprowadzone na grupie 3 tys. dorosłych konsumentów w USA, Chinach i Francji wykazało duże nadzieje wśród respondentów związane z nowymi technologiami, które pozwolą lepiej dbać o własne zdrowie.
Personalizowana opieka medyczna vs. metoda prób i błędów
Personalizowana medycyna uwzględnia genetykę, genomikę i wszystkie inne informacje biologiczne przy wyborze metod leczenia. Równocześnie bazuje na czynnikach takich jak historia rodziny, geny, ocena ryzyka na podstawie stylu życia, wcześniejsze kontuzje i przebyte choroby. Taki podejście zdecydowanie różni się od tradycyjnych terapii, w których personel medyczny często metodą prób i błędów dobiera sposób leczenia.
Personalizacja w ochronie zdrowia może przynieść dużą wartość szczególnie w krajach takich jak Polska, gdzie – według raportu Poland Country Health Profile 2019 – wskaźnik śmiertelności z przyczyn, którym można zapobiec lub chorób uleczalnych, mimo spadku w ciągu ostatnich lat, jest wciąż wyższy niż średnia w Unii Europejskiej. Dodatkowo, wydatki na działania prewencyjne w Polsce są stosunkowo niewielkie, a wskaźniki pokazują niedostateczną jakość ochrony zdrowia.
Nowe technologie umożliwiają personalizację ochrony zdrowia
Badanie przeprowadzone przez CITE Research podkreśla, że personalizacja w ochronie zdrowia ma dla respondentów wyższy priorytet niż personalizacja w dziedzinach konsumpcji i handlu, transportu czy potrzeb mieszkaniowych. Dodatkowo, badanie wykazało, że konsumenci są skłonni zapłacić średnio o 25,3% więcej za personalizację. Co ważne – są bardziej skłonni zapłacić za spersonalizowaną ochronę zdrowia, a w mniejszym stopniu za personalizację w obszarach konsumpcji czy transportu.
Około 50% respondentów uważa, że nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, domowy asystent, wirtualna rzeczywistość czy druk 3D odgrywają kluczową rolę w działaniach mających na celu personalizację ochrony zdrowia. Szczególnym zainteresowaniem respondentów cieszą się działania prewencyjne uwzględniające styl życia, systemy ostrzegające w przypadku wypadku, dostosowanie składu leków do DNA oraz personalizowane plany ochrony zdrowia oparte o genomikę. Pokolenie Z, millennialsi oraz pokolenie X są najbardziej zainteresowani testami tych metod ochrony zdrowia.
Złodzieje nie mają Świąt
Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.