Komunikaty PR

Smacznie, szybko i w atrakcyjnej cenie? Co Polacy myślą o restauracjach typu QSR

2023-09-28  |  14:00
Biuro prasowe

Szybki posiłek po szkole, w pracy lub w podróży? Restauracje QSR mają szereg zalet, które przyciągają klientów na całym świecie. Dziś, poza szybkim przygotowaniem i podaniem posiłku, dogodnej lokalizacji czy relatywnie niskiej cenie za oferowane produkty, sieci gastronomiczne starają się podążać za dynamicznie zmieniającymi się nawykami konsumenckimi oraz innowacjami. Co takiego przyciąga do nich akurat Polaków i co najczęściej zamawiają?

Nie wybieramy jedynie portfelem

To właśnie QSR często jako pierwsze wdrażają nowe technologie, takie jak zamawianie przez aplikacje mobilne, samoobsługowe kioski czy systemy do monitorowania jakości, aby usprawnić swoje operacje i zapewnić lepszą obsługę klienta. Z drugiej strony, wprowadzają roślinne opcje czy zmieniają design lokali na sprzyjające dłuższym spotkaniom – czyli wychodzą naprzeciw potrzebom gości, dla których promocje i oferty value nie są już decydującym czynnikiem przy wyborze miejsca do zjedzenia posiłku.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research, główną determinantą jest menu i dostępność ulubionego dania – to najważniejsza cecha dla co czwartego respondenta. Wśród priorytetów znalazły się też cena (17,5%), lokalizacja (16,1%) i szybkość obsługi (15,7%). Najmniejszą rolę odgrywają lokalność produktów (2,0%) i atmosfera (3,3%). Ponad połowa badanych (55,2%), mimo wzrostu cen, nie będzie poszukiwać alternatyw dla posiłku z KFC czy McDonald’s. QSRy to już nie tylko miejsce na szybki i dostępny w korzystnej cenie posiłek, ale dla wielu z nas też ulubione miejsce na lunch czy nieodłączny element podróży.

Król jest jeden – ziemniak

Mimo, że restauracje próbują odróżnić się od konkurencji wyjątkowymi burgerami czy zestawami, to najchętniej zamawianym daniem są… frytki! Ponad 42% klientów z największym smakiem sięga właśnie po ten produkt. Podium uzupełniają burgery (31,4%) oraz pizza (29,9%). Co piąty Polak wybiera najchętniej kawałki kurczaka. Wśród miłośników skrzydełek pierwszym wyborem jest KFC (67%), które kojarzone jest głównie z kubełkiem z kawałkami kurczaka, którym można dzielić się z rodziną i bliskimi.  

Nie da się ukryć, że pokochaliśmy sieci lokali QSR. Konsumenci w większości stwierdzają, że oferta gastronomiczna spełnia ich oczekiwania. Gdyby mieli ją rozszerzyć o kolejne produkty, dodaliby nowe pozycje dla wegetarian i wegan oraz różnego rodzaju sałatki. 

- Jedzenie łączy pokolenia. Bardzo chętnie spotykamy się z rodziną czy znajomymi właśnie przy dobrym posiłku. Wiemy, że dla wielu naszych klientów posiłek to cała masa różnorodnych doświadczeń, którymi chcą się dzielić. Dlatego też cały czas wsłuchujemy się w ich głosy i płynące z nich potrzeby. Rozszerzamy ofertę o sezonowe smaki, wprowadzamy nowe opcje w aplikacji mobilnej, tworzymy limitowane gadżety – na odwiedzających nasze restauracje stale czeka coś nowego i ekscytującego. Aktualnie uruchomiliśmy promocję Best of KFC. W czasie jej trwania można kupić zestawy składające się z ulubionych produktów naszych Gości. W cenie jedynie 14,99 zł można wybrać jeden z trzech zestawów składających się z: 2x iTwist, frytki, wielka dolewka lub 5 Hot Wings, frytki, wielka dolewka czy zestaw składający się Kubełka dla 1 osoby oraz wielkiej dolewki. Ogromną popularnością cieszą się też KuRpony, które zawsze mamy w naszej aplikacji. Zapraszamy wszystkich miłośników kurczaka do naszych restauracji – powiedziała Sylwia Przybyła, Marketing Manager w KFC.

Generacja Z, millenialsi czy boomersi? Kto jada w QSRach?

Przedstawiciele Pokolenia Z ubierają się, pracują i rozmawiają inaczej niż inne pokolenia. Nawet jedzą inaczej. Szukają nowości, lubią jeść w dużych grupach i są podatni na influencer marketing, ale to nie oni najczęściej odwiedzają QSRy! Tu przodują tzw. silversi, czyli osoby w wieku 50+. Wraz z wiekiem zmieniają się także cechy restauracji, które przyciągają uwagę – dla starszego pokolenia to czystość lokalu i dodatkowe udogodnienia, jak np. gniazdka elektryczne czy darmowe wi-fi.

Preferencje konsumentów różnicuje też płeć – kobiety odwiedzają QSRy w podróży, a najważniejsza jest dla nich dostępność ulubionego dania. Dla mężczyzn kluczowym aspektem jest cena, ponieważ sieci lokali gastronomicznych to dla nich przede wszystkim miejsce na szybki posiłek na mieście.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.