Komunikaty PR

Sprzedaż bezpośrednia z rekordami... w online!

2020-06-23  |  12:00

Sprzedaż bezpośrednia to bezprecedensowy przykład branży, która wydawałoby się, że mogła zostać mocno dotknięta kryzysem ekonomicznym ostatnich miesięcy. Nic bardziej mylnego. To model biznesowy, któremu warto się bliżej przyjrzeć. Wcześniejsze przejście na zastosowanie nowoczesnych technologii, sprawna reorganizacja i adaptacja do nowej sytuacji przyniosły zaskakujące efekty. Firmy sprzedaży bezpośredniej biją rekordy sprzedaży i stale rekrutują, kiedy inni redukują etaty.

Sprzedaż bezpośrednia ma się ostatnio całkiem dobrze. Dzięki szybkiej adaptacji i systematycznemu wprowadzaniu zmian już od dłuższego czasu, branża umocniła swoją pozycję. Zdalne przyjmowanie zamówień, bezpieczny sposób dostarczania produktów do paczkomatów, warsztaty i konsultacje online dla współpracowników, stałe wsparcie klienta przy pomocy komunikatorów lub telefonicznie, czy indywidualne programy tworzone dla klientów, to przykłady tego, jak branża dostosowała się do wyzwań chwili i potrzeb konsumenta. Najciekawsze jest jednak to, że branża od samego początku lockdown’u notuje znaczące, a nawet rekordowe wzrosty sprzedaży.

Mimo utrudnień związanych z bezpośrednim kontaktem z konsumentami branża doskonale sobie poradziła z nową rzeczywistością. Jeszcze bardziej widać, że sprzedaż bezpośrednia to model, na który warto postawić. Dynamiczny, nowoczesny i przede wszystkim stabilny biznes, który pozwala nie tylko na rozwój, ale i bezpieczeństwo – komentuje Mirosław Luboń, Dyrektor Generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Od początku marca do końca maja br. branża notuje sprzedaż średnio o 30% wyższą niż w roku poprzednim. To pokazuje, że konsumenci nie tylko ufają oferowanym produktom, ale także doskonale odnajdują się w konwersji sprzedaży do kanałów online.

Analizując poszczególne miesiące sprzedaży we wspomnianym okresie, dostrzegamy bezprecedensowe rezultaty. Dla wielu firm członkowskich Stowarzyszenia okres marzec – maj  okazał się wręcz przełomowym. Zanotowały bowiem w tym miesiącu swoje rekordowe sprzedaże w całej historii danej firmy. Niektóre z nich o blisko 55%, a nawet niemal 85% wyższą sprzedaż w porównaniu do tego samego okresu roku 2019 – dodaje Mirosław Luboń.

Wyniki pokazują, że konsumenci chcą i potrzebują takiego modelu zakupowego, jakim jest sprzedaż bezpośrednia. Mimo przestawienia się na niemal całkowitą komunikację on line, konsumenci wciąż mają wsparcie w swoich partnerach, konsultantach, sprzedawcach. Wciąż mogą liczyć na ich rady także po zakupie. Serwis posprzedażowy to unikalna wartość tej branży dla konsumentów. Klienci dostrzegli także potencjał w produktach oferowanych przez rynek. Sprawdzone i jakościowo doskonałe produkty gospodarstwa domowego, kosmetyki, czy suplementy okazały się niezbędne w codziennym funkcjonowaniu.

Oprócz zadowalających wyników sprzedażowych branża - jako jedna z niewielu - prowadzi aktywnie rekrutację. W czasach gdy bezrobocie znacząco rośnie, sprzedaż bezpośrednia oferuje współpracę oraz daje szansę na „Krok we własny biznes”. Pod taką też nazwą Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej z firmami członkowskimi zachęca zwłaszcza młodych do skorzystania z możliwości rozwojowych i biznesowych tego rynku – dodaje Dyrektor Generalny PSSB. 

Niemal wszystkie firmy członkowskie PSSB nawet w czasie pierwszych dni lockdown’u nie zaprzestały rekrutacji. Wiele z nich odnotowuje ogromne zainteresowanie. Rekordziści donoszą o ponad czterokrotnie wyższym poziomie rekrutacji niż w roku 2019 w tym samym okresie. Także raport  Światowej Federacji Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) przygotowany na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród firm pokazuje, że branża prognozuje utrzymanie oraz stabilizację obecnego trendu rynkowego.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 12:00

Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI

Samsung prezentuje „Klasę AI”, czyli urządzenia, które dzięki zaawansowanym funkcjom wykorzystującym sztuczną inteligencję mogą realnie pomóc nam w codziennych
Konsument Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
2024-06-21 | 09:00

Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC

Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom podczas Euro 2024 było jeszcze przyjemniejsze, KFC wprowadziło specjalny KFC Pizza Twisters Box i KFC Pizza Twisters Box & Chicken. Wybierz
Konsument Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
2024-06-14 | 09:00

Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box

KFC Pizza Twisters to wyjątkowo mocny zawodnik – tylko przez tydzień setki tysięcy Polaków skosztowało tego kulinarnego hitu! Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.