Sprzedaż bezpośrednia z rekordami... w online!
Sprzedaż bezpośrednia to bezprecedensowy przykład branży, która wydawałoby się, że mogła zostać mocno dotknięta kryzysem ekonomicznym ostatnich miesięcy. Nic bardziej mylnego. To model biznesowy, któremu warto się bliżej przyjrzeć. Wcześniejsze przejście na zastosowanie nowoczesnych technologii, sprawna reorganizacja i adaptacja do nowej sytuacji przyniosły zaskakujące efekty. Firmy sprzedaży bezpośredniej biją rekordy sprzedaży i stale rekrutują, kiedy inni redukują etaty.
Sprzedaż bezpośrednia ma się ostatnio całkiem dobrze. Dzięki szybkiej adaptacji i systematycznemu wprowadzaniu zmian już od dłuższego czasu, branża umocniła swoją pozycję. Zdalne przyjmowanie zamówień, bezpieczny sposób dostarczania produktów do paczkomatów, warsztaty i konsultacje online dla współpracowników, stałe wsparcie klienta przy pomocy komunikatorów lub telefonicznie, czy indywidualne programy tworzone dla klientów, to przykłady tego, jak branża dostosowała się do wyzwań chwili i potrzeb konsumenta. Najciekawsze jest jednak to, że branża od samego początku lockdown’u notuje znaczące, a nawet rekordowe wzrosty sprzedaży.
Mimo utrudnień związanych z bezpośrednim kontaktem z konsumentami branża doskonale sobie poradziła z nową rzeczywistością. Jeszcze bardziej widać, że sprzedaż bezpośrednia to model, na który warto postawić. Dynamiczny, nowoczesny i przede wszystkim stabilny biznes, który pozwala nie tylko na rozwój, ale i bezpieczeństwo – komentuje Mirosław Luboń, Dyrektor Generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Od początku marca do końca maja br. branża notuje sprzedaż średnio o 30% wyższą niż w roku poprzednim. To pokazuje, że konsumenci nie tylko ufają oferowanym produktom, ale także doskonale odnajdują się w konwersji sprzedaży do kanałów online.
Analizując poszczególne miesiące sprzedaży we wspomnianym okresie, dostrzegamy bezprecedensowe rezultaty. Dla wielu firm członkowskich Stowarzyszenia okres marzec – maj okazał się wręcz przełomowym. Zanotowały bowiem w tym miesiącu swoje rekordowe sprzedaże w całej historii danej firmy. Niektóre z nich o blisko 55%, a nawet niemal 85% wyższą sprzedaż w porównaniu do tego samego okresu roku 2019 – dodaje Mirosław Luboń.
Wyniki pokazują, że konsumenci chcą i potrzebują takiego modelu zakupowego, jakim jest sprzedaż bezpośrednia. Mimo przestawienia się na niemal całkowitą komunikację on line, konsumenci wciąż mają wsparcie w swoich partnerach, konsultantach, sprzedawcach. Wciąż mogą liczyć na ich rady także po zakupie. Serwis posprzedażowy to unikalna wartość tej branży dla konsumentów. Klienci dostrzegli także potencjał w produktach oferowanych przez rynek. Sprawdzone i jakościowo doskonałe produkty gospodarstwa domowego, kosmetyki, czy suplementy okazały się niezbędne w codziennym funkcjonowaniu.
Oprócz zadowalających wyników sprzedażowych branża - jako jedna z niewielu - prowadzi aktywnie rekrutację. W czasach gdy bezrobocie znacząco rośnie, sprzedaż bezpośrednia oferuje współpracę oraz daje szansę na „Krok we własny biznes”. Pod taką też nazwą Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej z firmami członkowskimi zachęca zwłaszcza młodych do skorzystania z możliwości rozwojowych i biznesowych tego rynku – dodaje Dyrektor Generalny PSSB.
Niemal wszystkie firmy członkowskie PSSB nawet w czasie pierwszych dni lockdown’u nie zaprzestały rekrutacji. Wiele z nich odnotowuje ogromne zainteresowanie. Rekordziści donoszą o ponad czterokrotnie wyższym poziomie rekrutacji niż w roku 2019 w tym samym okresie. Także raport Światowej Federacji Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) przygotowany na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród firm pokazuje, że branża prognozuje utrzymanie oraz stabilizację obecnego trendu rynkowego.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.