Komunikaty PR

Suche produkty spożywcze to najchętniej wybierane produkty w e-sklepach

2023-03-13  |  16:30
Biuro prasowe

Z roku na rok przybywa osób, dla których robienie zakupów spożywczych przez internet staje się naturalne. To efekt świadomego wyboru konsumentów, którzy cenią sobie zalety oferty sklepów online. Jakie? O tym przekonała się Barbora Polska – wiodąca marka z branży e-grocery.

 

Minęły trzy lata, od kiedy pandemia koronawirusa na zawsze odmieniła oblicze rynku spożywczego w Polsce. Początkowo w sieci pojawiały się oferty sklepów tradycyjnych, które decydowały się zmienić formę zamawiania i dystrybucji swoich produktów, aby przetrwać. Następnie na rynku zaczęły pojawiać się nowe marki, takie jak Barbora, która od lat jest liderem w branży e-grocery w krajach Bałtyckich, ale w Polsce nie ma swojego stacjonarnego odpowiednika.

 

Dziś branża e-grocery jest naturalnym, stałym elementem całej branży spożywczej w Polsce.  Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora Polska, 64 % Polaków korzysta z takich usług, w tym około 20% respondentów wraca do tego samego dostawcy, a prawie 44% testuje i sprawdza oferty różnych sklepów. Blisko 36% respondentów w ogóle nie korzysta z opcji zakupów spożywczych przez internet. A skoro coraz więcej Polaków kupuje „spożywkę” w sieci, to zasadnym wydaje się być pytanie, co decyduje o ich wyborze i jakie produkty najczęściej „lądują” w ich wirtualnych koszykach.

 

Największą zaletą kupowania online, jak przyznało prawie 48% badanych, jest fakt, że nie trzeba wychodzić z domu. Dzięki temu zakupy możemy zrealizować tuż przed rozpoczęciem pracy na tzw. „home offisie”, a odebrać w  międzyczasie. Zaoszczędzony w ten sposób czas, który jest ważny dla 43% respondentów, możemy przeznaczyć na realizowanie swoich pasji czy zabawę z dzieckiem. Blisko co trzecia osoba ceni sobie brak konieczności stania w kolejkach, a 38% badanych fakt, że mogą zamawiać z dowolnego miejsca w przerwie na lunch, w autobusie, w drodze do domu, czy czekając na dziecko, które po południu rozwija swoje pasje na dodatkowych zajęciach. Fakt wniesienia zakupów przez kuriera z pewnością cenią sobie osoby starsze czy respondenci zamieszkujący wyższe piętra budynków bez windy. Łącznie jest ich 37%. Nieco ponad 20% zauważa, że dzięki internetowym zakupom spożywczym oszczędza na kosztach paliwa, co w dobie inflacji nie jest bez znaczenia, a 17% ceni sobie szybkość realizacji. Mniejsze znaczenie mają warunki sanitarne oraz transparentność promocji w danym dniu, które widać w aplikacji lub na stronie.

Badani, zapytani o to co powinno znaleźć się w ofercie takiego internetowego sklepu spożywczego, w większości (60%) wskazują na suche produkty spożywcze, takie jak makarony, ryże, kasze mąki. Na drugim miejscu wskazywano świeże produkty, owoce i warzywa, na kolejnym – pieczywo (34%), a za nim produkty do codziennej higieny i pielęgnacji (33%), chemię gospodarczą (32%), a na ostatnim miejscu mrożonki (zaledwie 16%). Jednak prawie 40% ankietowanych docenia wyjście poza schemat  i oferowanie przez dany sklep czegoś więcej, np.: prostych przepisów czy porad specjalistów ds. żywienia człowieka.

 

Chęć posiadania dodatkowych profitów towarzyszących zakupom internetowym, takich jak możliwość skorzystania chociażby z przepisów kulinarnych, pokazuje, z jak bardzo świadomym i wymagającym klientem mamy do czynienia. Nie wystarczy mieć w ofercie produkt i dowieźć go klientowi. Trzeba zaopiekować się nim pod wieloma względami. I to właśnie robimy. Nasze nowoczesne samochody dostawcze, zabudowane izotermą z agregatem, umożliwiającą przewóz żywności w kontrolowanej temperaturze, dbają o transport zwłaszcza świeżych produktów, jak warzywa i owoce. A to właśnie jest kategoria produktów, której obecności konsumenci oczekują od internetowych sklepów spożywczych. Ponadto współpracując ze specjalistami w dziedzinie żywienia, na bieżąco dostarczamy porady dietetyczne jak i przepisy z wykorzystaniem produktów dostępnych na naszej stronie internetowej, zawierające informację o czasie realizacji, które są łatwe w przygotowaniu, także wspólnie z dziećmi mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Barbora Polska Sp. z o.o.

 

 

W materiale wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w lutym 2023 roku, N = 1000.

 

Więcej informacji: www.barbora.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie? Biuro prasowe
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Konsument Złodzieje nie mają Świąt
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.