TP Vision odnotowuje wzrost w segmentach działalności Philips TV&Sound
- Sprzedaż telewizorów Philips OLED Ambilight oraz dobre wyniki w segmentach audio mających kluczowe znaczenie dla Philips TV&Sound – to czynniki wzrostu biznesu w roku 2022.
- Asortyment produktów audio marki Philips, linii GO Sports odnotował wysoki wzrost sprzedaży.
- Ogólne wyniki za rok 2022:
- Sprzedaż telewizorów OLED Ambilight wzrosła o 22% r/r;
- W dalszym ciągu dynamicznie rośnie sprzedaż produktów audio - kategoria ta odnotowała wzrost o 12%, a segment słuchawek aż o 22%;
- Produkty Fidelio i soundbary również odnotowały znaczące wzrosty rok do roku;
- Sprzedaż słuchawek linii GO Sports wzrosła w ubiegłym roku aż o 70% r/r;
- Telewizory z funkcją Ambilight stanowią obecnie prawie 80% całej sprzedaży, co wyraźnie pokazuje, że funkcja ta doskonale trafia w upodobania klientów.
- W 2022 r. TP Vision została uhonorowana 145 nagrodami doceniającymi produkty firmy, które zapewniają wyjątkową jakość obrazu i dźwięku oraz wyróżniają się najwyższej klasy wzornictwem. Docenione zostały m.in. telewizory OLED+937, OLED807 i 8807 oraz soundbar Fidelio FB1 zdobyły prestiżowe nagrody EISA jako produkty roku 2022/23. Produkty zdobyły także nobilitacje Red Dot Award – prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa, zwanych często „Oskarami designu”, a także iF Design Awards – jednych z najbardziej rozpoznawalnych i najstarszych niezależnych wyróżnień w dziedzinie jakości designu na świecie, przyznane wspomnianym modelom, podobnie jak i nowym wytrzymałym głośnikom bezprzewodowym GO.
- Inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem stanowią kluczowy element definiujący przyszłą tożsamość firmy.
- TP Vision planuje dalsze inwestycje w udaną współpracę z Wings for Life World Run, Team Jumbo Visma oraz Bowers & Wilkins.
Podczas konferencji Amsterdam Live, Kostas Vouzas - prezes TP Vision, właściciel marki Philips TV&Sound ogłosił szczegóły dotyczące wyników biznesowych firmy za rok 2022 oraz zapowiedział nowe produkty, które wprowadzone zostaną na rynek w roku 2023.
Pomimo coraz trudniejszych globalnych wyzwań gospodarczych i politycznych, TP Vision utrzymała wzrost w kluczowych segmentach - zarówno sprzedaży telewizorów, jak i sprzętu audio, przy czym w sukcesie sprzedażowym firmy szczególnie widoczne były wyniki sprzedaży telewizorów OLED Ambilight i produktów linii GO Sports.
„W 2022 r. warunki rynkowe stały się bardzo trudne, przy czym sytuacja ta prawdopodobnie utrzyma się także w pierwszej połowie 2023 roku. Pomimo tych wyzwań, nasze wielokrotnie nagradzane produkty, wsparcie ze strony klientów, partnerów i sprzedawców detalicznych, a także odporność naszego zespołu umożliwiły nam wzrost we wszystkich strategicznych segmentach biznesowych. Widać wyraźnie, że nasze produkty cały czas są cenione przez klientów i fanów. Choć w najbliższych miesiącach rynek nadal będzie zmagał się z trudnościami, jestem przekonany, że nasza strategia, wsparta wysokiej jakości produktami i partnerską współpracą, pomoże nam utrzymać się na ścieżce wzrostu”, powiedział dyrektor generalny TP Vision, Kostas Vouzas.
Na rynku telewizorów model Ambilight nadal zdecydowanie się wyróżnia, a wyjątkowe, immersyjne doświadczenie jakie oferuje spotyka się z wyjątkowo pozytywną reakcją konsumentów - co sprawia, że telewizory z funkcją Ambilight są dziś często uznawane za samodzielny segment.
Telewizory Philips OLED Ambilight cieszą się coraz większą popularnością dzięki doskonałej jakości obrazu, powstałej w wyniku połączenia najnowszej technologii paneli świecących OLED z opracowanym przez TP Vision procesorem przetwarzania obrazu P5 AI - zdobywcą wielu nagród i uznawanym za najlepszy obecnie dostępny. Ponadto wybrane telewizory Ambilight będą nadal wyposażane w system dźwięku opracowany przez partnerów z firmy Bowers & Wilkins.
Linia produktów audio Philips Sound odnotowała w roku 2022 znaczący wzrost – w sumie o 12%, a w segmencie słuchawek – o 22%. Firma planuje dalsze wzrosty w tym obszarze.
Klienci docenili też skupienie się firmy na segmencie produktów sportowych, w którym nowe słuchawki z serii GO i nowo wprowadzone, wytrzymałe przenośne głośniki bezprzewodowe przyczyniły się do wzrostu sprzedaży o ponad 70%.
Wzrost ten napędzany był jakością i innowacyjnością nowych produktów, a także uznaną pozycją marki Philips wśród odbiorców produktów sportowych - co zostało wzmocnione przez dalszą współpracę z Team Jumbo Visma oraz partnerstwo z Wings for Life World Run - największą na świecie imprezą biegową. Oba partnerstwa będą kontynuowane w 2023 roku.
Najlepszy design
Oferowanie najlepszego europejskiego wzornictwa – co jest możliwe dzięki posiadaniu własnego studia projektowego w Amsterdamie - we wszystkich kategoriach produktów, zarówno w zakresie telewizorów, jak i dźwięku, również pozostaje kluczowym elementem strategii produktowej TP Vision i kolejną rozpoznawalną różnicą dla konsumenta.
Wysoka jakość pracy projektantów konsekwentnie zyskuje uznanie, także w roku 2022, kiedy to telewizory OLED+907 i OLED+937 oraz system rozrywki domowej Fidelio zdobyły prestiżowe nagrody iF i Red Dot za wzornictwo, podobnie jak nowe wytrzymałe głośniki bezprzewodowe GO, których design również został nagrodzony znakiem Red Dot.
Zrównoważony rozwój i CSR
Zrównoważony rozwój i CSR są obecnie w pełni zintegrowane z planem biznesowym TV & Sound i stanowią część kultury TP Vision.
Kluczowe przykłady realizacji tej strategii były widoczne w 2022 roku, zarówno w zakresie rozwoju produktów, jak i poprzez ustanowienie długoterminowych działań partnerskich.
Począwszy od 2022 r. wszystkie modele telewizorów 32", 43" i 50" są pakowane w ekologiczne opakowania wolne od polistyrenu, a modele o większej przekątnej ekranu wkrótce pójdą w ich ślady. Ponadto firma zaprzestała produkcji opakowań zewnętrznych telewizorów z pełnokolorowym nadrukiem, a do druku stosuje tusze na bazie soi.
W przypadku marki Philips Sound również przyspieszono proces wymiany wewnętrznych opakowań z tworzyw sztucznych na ekologiczne materiały dla słuchawek Philips, przy czym firma zobowiązała się do wprowadzenia ekologicznych opakowań niezawierających tworzyw sztucznych dla wszystkich produktów dźwiękowych do 2024 roku.
TP Vision kontynuuje także współpracę z firmą Explorers, wspierając jej projekt tworzenia archiwalnych treści dotyczących naturalnego, kulturowego i ludzkiego dziedzictwa i cudów Ziemi. Firma wierzy, że pozytywny wpływ na środowisko można osiągnąć budując świadomość poprzez współpracę z podobnie myślącymi organizacjami, takimi jak Explorers - gdzie partnerstwo może zaowocować doskonałym połączeniem wysokiej technologii i zrównoważonego rozwoju.
Kolejna ważna inicjatywa uruchomiona w 2022 roku w obszarze CSR to TPV Cares.
W skład Grupy TPV wchodzi wiele firm, z których każda ma swoje własne projekty wspierające społeczności lokalne. Dlatego podjęto decyzję o stworzeniu „domu” dla wszystkich inicjatyw TPV w obszarze wpływu społecznego i środowiskowego, gdzie mogłyby one zostać połączone i współdzielone pod szyldem TPV Cares.
Platforma TPV Cares jest obecnie dostępna we wszystkich krajach, w których działa TPV (w tym w regionach EMEA, APAC, ASIA i w Ameryce Północnej) i oferuje różnorodne formy wolontariatu, wsparcia finansowego i rzeczowego dla interesujących projektów społecznych na całym świecie – przy czym każdy z nich został wybrany ze względu na swoją zdolność do wywierania trwałego i pozytywnego wpływu na społeczeństwo.
***
O TP Vision
TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie.
Założona w 2012 r. firma TP Vision jest dziś czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV, który rozwija, produkuje i sprzedaje urządzenia i technologie oferujące najwyższą jakość dźwięku i obrazu.
Portfolio firmy obejmuje produkty audio, telewizory, profesjonalne monitory tworzone z myślą o indywidualnych konsumentach oraz branży hotelarskiej. Urządzenia i rozwiązania TP Vision dostępne są zarówno pod marką własną AOC, jak i pod marką Philips na bazie licencji Koninklijke Philips N.V.
Firma zatrudnia ponad 2000 osób na całym świecie, prowadząc działalność w Europie, obu Amerykach, na Bliskim Wschodzie, w Indiach i wybranych krajach Azji i Pacyfiku.
Gdy to nastąpi, co drugi z nas zaciśnie pasa
Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje!
Świąteczne zakupy Polaków!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.