Komunikaty PR

TP Vision odnotowuje wzrost w segmentach działalności Philips TV&Sound

2023-02-07  |  17:00
Biuro prasowe

 

  • Sprzedaż telewizorów Philips OLED Ambilight oraz dobre wyniki w segmentach audio mających kluczowe znaczenie dla Philips TV&Sound – to czynniki wzrostu biznesu w roku 2022.
  • Asortyment produktów audio marki Philips, linii GO Sports odnotował wysoki wzrost sprzedaży.
  • Ogólne wyniki za rok 2022:

- Sprzedaż telewizorów OLED Ambilight wzrosła o 22% r/r;

- W dalszym ciągu dynamicznie rośnie sprzedaż produktów audio - kategoria ta odnotowała wzrost o 12%, a segment słuchawek aż o 22%;

- Produkty Fidelio i soundbary również odnotowały znaczące wzrosty rok do roku; 

- Sprzedaż słuchawek linii GO Sports wzrosła w ubiegłym roku aż o 70% r/r;

- Telewizory z funkcją Ambilight stanowią obecnie prawie 80% całej sprzedaży, co wyraźnie pokazuje, że funkcja ta doskonale trafia w upodobania klientów.

  • W 2022 r. TP Vision została uhonorowana 145 nagrodami doceniającymi produkty firmy, które zapewniają wyjątkową jakość obrazu i dźwięku oraz wyróżniają się najwyższej klasy wzornictwem. Docenione zostały m.in. telewizory OLED+937, OLED807 i 8807 oraz soundbar Fidelio FB1 zdobyły prestiżowe nagrody EISA jako produkty roku 2022/23. Produkty zdobyły także nobilitacje Red Dot Award – prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa, zwanych często „Oskarami designu”, a także iF Design Awards – jednych z najbardziej rozpoznawalnych i najstarszych niezależnych wyróżnień w dziedzinie jakości designu na świecie, przyznane wspomnianym modelom, podobnie jak i nowym wytrzymałym głośnikom bezprzewodowym GO.
  • Inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem stanowią kluczowy element definiujący przyszłą tożsamość firmy.
  • TP Vision planuje dalsze inwestycje w udaną współpracę z Wings for Life World Run, Team Jumbo Visma oraz Bowers & Wilkins.

 

 

 

Podczas konferencji Amsterdam Live, Kostas Vouzas - prezes TP Vision, właściciel marki Philips TV&Sound ogłosił szczegóły dotyczące wyników biznesowych firmy za rok 2022 oraz zapowiedział nowe produkty, które wprowadzone zostaną na rynek w roku 2023.

 

Pomimo coraz trudniejszych globalnych wyzwań gospodarczych i politycznych, TP Vision utrzymała wzrost w kluczowych segmentach - zarówno sprzedaży telewizorów, jak i sprzętu audio, przy czym w sukcesie sprzedażowym firmy szczególnie widoczne były wyniki sprzedaży telewizorów OLED Ambilight i produktów linii GO Sports.

 

„W 2022 r. warunki rynkowe stały się bardzo trudne, przy czym sytuacja ta prawdopodobnie utrzyma się także w pierwszej połowie 2023 roku. Pomimo tych wyzwań, nasze wielokrotnie nagradzane produkty, wsparcie ze strony klientów, partnerów i sprzedawców detalicznych, a także odporność naszego zespołu umożliwiły nam wzrost we wszystkich strategicznych segmentach biznesowych. Widać wyraźnie, że nasze produkty cały czas są cenione przez klientów i fanów. Choć w najbliższych miesiącach rynek nadal będzie zmagał się z trudnościami, jestem przekonany, że nasza strategia, wsparta wysokiej jakości produktami i partnerską współpracą, pomoże nam utrzymać się na ścieżce wzrostu”, powiedział dyrektor generalny TP Vision, Kostas Vouzas.

 

Na rynku telewizorów model Ambilight nadal zdecydowanie się wyróżnia, a wyjątkowe, immersyjne doświadczenie jakie oferuje spotyka się z wyjątkowo pozytywną reakcją konsumentów - co sprawia, że telewizory z funkcją Ambilight są dziś często uznawane za samodzielny segment.

 

Telewizory Philips OLED Ambilight cieszą się coraz większą popularnością dzięki doskonałej jakości obrazu, powstałej w wyniku połączenia najnowszej technologii paneli świecących OLED z opracowanym przez TP Vision procesorem przetwarzania obrazu P5 AI - zdobywcą wielu nagród i uznawanym za najlepszy obecnie dostępny. Ponadto wybrane telewizory Ambilight będą nadal wyposażane w system dźwięku opracowany przez partnerów z firmy Bowers & Wilkins.

 

Linia produktów audio Philips Sound odnotowała w roku 2022 znaczący wzrost – w sumie o 12%, a w segmencie słuchawek – o 22%. Firma planuje dalsze wzrosty w tym obszarze.

 

Klienci docenili też skupienie się firmy na segmencie produktów sportowych, w którym nowe słuchawki z serii GO i nowo wprowadzone, wytrzymałe przenośne głośniki bezprzewodowe przyczyniły się do wzrostu sprzedaży o ponad 70%.

 

Wzrost ten napędzany był jakością i innowacyjnością nowych produktów, a także uznaną pozycją marki Philips wśród odbiorców produktów sportowych - co zostało wzmocnione przez dalszą współpracę z Team Jumbo Visma oraz partnerstwo z Wings for Life World Run - największą na świecie imprezą biegową. Oba partnerstwa będą kontynuowane w 2023 roku. 

 

Najlepszy design

Oferowanie najlepszego europejskiego wzornictwa – co jest możliwe dzięki posiadaniu własnego studia projektowego w Amsterdamie - we wszystkich kategoriach produktów, zarówno w zakresie telewizorów, jak i dźwięku, również pozostaje kluczowym elementem strategii produktowej TP Vision i kolejną rozpoznawalną różnicą dla konsumenta.

 

Wysoka jakość pracy projektantów konsekwentnie zyskuje uznanie, także w roku 2022, kiedy to telewizory OLED+907 i OLED+937 oraz system rozrywki domowej Fidelio zdobyły prestiżowe nagrody iF i Red Dot za wzornictwo, podobnie jak nowe wytrzymałe głośniki bezprzewodowe GO, których design również został nagrodzony znakiem Red Dot.

 

Zrównoważony rozwój i CSR

Zrównoważony rozwój i CSR są obecnie w pełni zintegrowane z planem biznesowym TV & Sound i stanowią część kultury TP Vision.

 

Kluczowe przykłady realizacji tej strategii były widoczne w 2022 roku, zarówno w zakresie rozwoju produktów, jak i poprzez ustanowienie długoterminowych działań partnerskich.

 

Począwszy od 2022 r. wszystkie modele telewizorów 32", 43" i 50" są pakowane w ekologiczne opakowania wolne od polistyrenu, a modele o większej przekątnej ekranu wkrótce pójdą w ich ślady. Ponadto firma zaprzestała produkcji opakowań zewnętrznych telewizorów z pełnokolorowym nadrukiem, a do druku stosuje tusze na bazie soi.

 

W przypadku marki Philips Sound również przyspieszono proces wymiany wewnętrznych opakowań z tworzyw sztucznych na ekologiczne materiały dla słuchawek Philips, przy czym firma zobowiązała się do wprowadzenia ekologicznych opakowań niezawierających tworzyw sztucznych dla wszystkich produktów dźwiękowych do 2024 roku.

 

TP Vision kontynuuje także współpracę z firmą Explorers, wspierając jej projekt tworzenia archiwalnych treści dotyczących naturalnego, kulturowego i ludzkiego dziedzictwa i cudów Ziemi. Firma wierzy, że pozytywny wpływ na środowisko można osiągnąć budując świadomość poprzez współpracę z podobnie myślącymi organizacjami, takimi jak Explorers - gdzie partnerstwo może zaowocować doskonałym połączeniem wysokiej technologii i zrównoważonego rozwoju.

 

Kolejna ważna inicjatywa uruchomiona w 2022 roku w obszarze CSR to TPV Cares.

 

W skład Grupy TPV wchodzi wiele firm, z których każda ma swoje własne projekty wspierające społeczności lokalne. Dlatego podjęto decyzję o stworzeniu „domu” dla wszystkich inicjatyw TPV w obszarze wpływu społecznego i środowiskowego, gdzie mogłyby one zostać połączone i współdzielone pod szyldem TPV Cares.

 

Platforma TPV Cares jest obecnie dostępna we wszystkich krajach, w których działa TPV (w tym w regionach EMEA, APAC, ASIA i w Ameryce Północnej) i oferuje różnorodne formy wolontariatu, wsparcia finansowego i rzeczowego dla interesujących projektów społecznych na całym świecie – przy czym każdy z nich został wybrany ze względu na swoją zdolność do wywierania trwałego i pozytywnego wpływu na społeczeństwo.

 

 

 

***

O TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie.

Założona w 2012 r. firma TP Vision jest dziś czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV, który rozwija, produkuje i sprzedaje urządzenia i technologie oferujące najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

Portfolio firmy obejmuje produkty audio, telewizory, profesjonalne monitory tworzone z myślą o indywidualnych konsumentach oraz branży hotelarskiej. Urządzenia i rozwiązania TP Vision dostępne są zarówno pod marką własną AOC, jak i pod marką Philips na bazie licencji Koninklijke Philips N.V. 

Firma zatrudnia ponad 2000 osób na całym świecie, prowadząc działalność w Europie, obu Amerykach, na Bliskim Wschodzie, w Indiach i wybranych krajach Azji i Pacyfiku.

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 12:00

Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI

Samsung prezentuje „Klasę AI”, czyli urządzenia, które dzięki zaawansowanym funkcjom wykorzystującym sztuczną inteligencję mogą realnie pomóc nam w codziennych
Konsument Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
2024-06-21 | 09:00

Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC

Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom podczas Euro 2024 było jeszcze przyjemniejsze, KFC wprowadziło specjalny KFC Pizza Twisters Box i KFC Pizza Twisters Box & Chicken. Wybierz
Konsument Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
2024-06-14 | 09:00

Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box

KFC Pizza Twisters to wyjątkowo mocny zawodnik – tylko przez tydzień setki tysięcy Polaków skosztowało tego kulinarnego hitu! Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.