Komunikaty PR

W co grali Polacy w 2022 roku? GAMIVO prezentuje dane

2022-12-30  |  09:30
Biuro prasowe

Branża gier warta jest więcej niż kino i muzyka razem wzięte. Gry są także jedną z najtańszych form rozrywki, dlatego wiele osób sięga po przeróżne gatunki i tytuły. GAMIVO przyjrzało się rodzajom gier oraz najgłośniejszym produkcjom na PC, które były najchętniej wybierane nie tylko przez Polaków, ale także przez resztę świata. Wśród polskich fanów gier najczęściej wybieranym tytułem na platformie GAMIVO był The Witch Queen, czyli dodatek do Destiny 2. Z kolei najczęściej globalnie kupowanym tytułem w 2022 roku okazała się wysokobudżetowa produkcja Elden Ring.

Według statystyk GamesIndustry dotyczących branży gier w 2022 roku globalna wartość sektora spadła w porównaniu do ubiegłego roku o 4,3 proc., osiągając 183,3 mld dolarów. Z kolei wartość rynku gier na PC zanotowała wzrost o 1,8 proc. do 38,2 mld dolarów. Eksperci z optymizmem patrzą w przyszłość i prognozują, że w kolejnych latach branża gier będzie notować dalsze wzrosty. Co ciekawe, niewiele osób decyduje się obecnie na zakup gier w wersji pudełkowej. Sprzedaż tytułów w dystrybucji cyfrowej w tym roku stanowiła aż 94,2%. Najchętniej wybieranym tytułom przyjrzało się GAMIVO.

TOP 5 najczęściej kupowanych gier na PC na platformie GAMIVO w 2022 roku

Polska

Świat

1. Destiny 2: The Witch Queen

1. Elden Ring

2. God of War

2. God of War

3. Battlefield 2042

3. Cyberpunk 2077

4. FIFA 23

4. FIFA 23

5. Elden Ring

5. No Man’s Sky

 

Pośród gier na PC wydanych w 2022 roku wyróżniały się głównie Elden Ring oraz God of War. O ile w Polsce chętniej sięgano po ten drugi tytuł, to na świecie Kratos musiał uznać wyższość produkcji stworzonej przez FromSoftware przy współudziale autora Gry o Tron, George'a R.R. Martina.

Strzelanki wciąż mają się dobrze

Współczesne gry często trudno jednoznacznie zakwalifikować do konkretnego gatunku, gdyż jedna produkcja może łączyć cechy np. przygodówek, RPG i gier akcji. Dlatego trudno konkretnie wskazać gatunek, który cieszy się największą popularnością. Natomiast nie ulega wątpliwości, że cały czas świetnie mają się strzelanki. W Polsce pierwsze miejsce zajął The Witch Queen, czyli dodatek do Destiny 2. Ponadto w czołówce sprzedaży - zarówno wśród klientów z Polski, jak i zagranicy – znalazły się Battlefield 2042 oraz Call of Duty: Modern Warfare. Dodatkowo użytkownicy GAMIVO bardzo chętnie kupowali dodatki czy wirtualną walutę do darmowych shooterów. Prym wiodły tu Apex: Legends, Valorant i Fortnite.

Evergreeny

W czołówce sprzedaży znalazły się także starsze, ale wciąż bardzo chętnie kupowane produkcje określane mianem evergreen. Warto tu wyróżnić takie tytuły jak Project Zomboid, który w fazę wczesnego dostępu wszedł już w 2013 roku oraz dwa lata starszego Minecrafta. Obie te gry zbudowały bardzo prężnie działającą społeczność, co przekłada się na popularność i zdobywanie nowych graczy.

Sony w natarciu

W 2022 roku ukazały się porty PC aż czterech dużych produkcji, które dotychczas dostępne były wyłącznie na konsolach PlayStation. Były to God of War, Marvel's Spider-Man Remastered, Uncharted: Legacy of Thieves Collection i Spider-Man: Miles Morales. Wszystkie otrzymały bardzo pozytywne recenzje oraz mogły pochwalić się wysoką sprzedażą.

Sprzedaż pecetowych wersji konsolowych hitów jest z jednej strony stymulowana przez ugruntowaną pozycję danego tytułu, ale z drugiej hamowana przez fakt, że wielu graczy ukończyło już daną grę na innej platformie, więc nie zdecyduje się na ponowny zakup. Z danych GAMIVO wynika, że pierwsze tendencja jest zdecydowanie silniejsza.

Co stymuluje sprzedaż

Dodatkowo na popularność starszych gier wpływ miały takie czynniki jak: dodanie nowej zawartości, zapowiedzenie lub wydanie kolejnej części i sukces innej produkcji osadzonej w świecie gry. To, jak udany dodatek może ożywić starszą grę pokazuje fakt, że wśród polskich użytkowników GAMIVO w 2022 roku najpopularniejszym tytułem był Destiny 2: The Witch Queen.

O Spółce

 

GAMIVO to platforma transakcyjna z grami, kartami podarunkowymi i innymi dobrami cyfrowymi. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. GAMIVO łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. GAMIVO oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.

Spółka GAMIVO zadebiutowała na rynku NewConnect 22 kwietnia 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 12:00

Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI

Samsung prezentuje „Klasę AI”, czyli urządzenia, które dzięki zaawansowanym funkcjom wykorzystującym sztuczną inteligencję mogą realnie pomóc nam w codziennych
Konsument Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
2024-06-21 | 09:00

Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC

Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom podczas Euro 2024 było jeszcze przyjemniejsze, KFC wprowadziło specjalny KFC Pizza Twisters Box i KFC Pizza Twisters Box & Chicken. Wybierz
Konsument Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
2024-06-14 | 09:00

Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box

KFC Pizza Twisters to wyjątkowo mocny zawodnik – tylko przez tydzień setki tysięcy Polaków skosztowało tego kulinarnego hitu! Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.