W co grali Polacy w 2022 roku? GAMIVO prezentuje dane
Branża gier warta jest więcej niż kino i muzyka razem wzięte. Gry są także jedną z najtańszych form rozrywki, dlatego wiele osób sięga po przeróżne gatunki i tytuły. GAMIVO przyjrzało się rodzajom gier oraz najgłośniejszym produkcjom na PC, które były najchętniej wybierane nie tylko przez Polaków, ale także przez resztę świata. Wśród polskich fanów gier najczęściej wybieranym tytułem na platformie GAMIVO był The Witch Queen, czyli dodatek do Destiny 2. Z kolei najczęściej globalnie kupowanym tytułem w 2022 roku okazała się wysokobudżetowa produkcja Elden Ring.
Według statystyk GamesIndustry dotyczących branży gier w 2022 roku globalna wartość sektora spadła w porównaniu do ubiegłego roku o 4,3 proc., osiągając 183,3 mld dolarów. Z kolei wartość rynku gier na PC zanotowała wzrost o 1,8 proc. do 38,2 mld dolarów. Eksperci z optymizmem patrzą w przyszłość i prognozują, że w kolejnych latach branża gier będzie notować dalsze wzrosty. Co ciekawe, niewiele osób decyduje się obecnie na zakup gier w wersji pudełkowej. Sprzedaż tytułów w dystrybucji cyfrowej w tym roku stanowiła aż 94,2%. Najchętniej wybieranym tytułom przyjrzało się GAMIVO.
TOP 5 najczęściej kupowanych gier na PC na platformie GAMIVO w 2022 roku
Polska | Świat |
1. Destiny 2: The Witch Queen | 1. Elden Ring |
2. God of War | 2. God of War |
3. Battlefield 2042 | 3. Cyberpunk 2077 |
4. FIFA 23 | 4. FIFA 23 |
5. Elden Ring | 5. No Man’s Sky |
Pośród gier na PC wydanych w 2022 roku wyróżniały się głównie Elden Ring oraz God of War. O ile w Polsce chętniej sięgano po ten drugi tytuł, to na świecie Kratos musiał uznać wyższość produkcji stworzonej przez FromSoftware przy współudziale autora Gry o Tron, George'a R.R. Martina.
Strzelanki wciąż mają się dobrze
Współczesne gry często trudno jednoznacznie zakwalifikować do konkretnego gatunku, gdyż jedna produkcja może łączyć cechy np. przygodówek, RPG i gier akcji. Dlatego trudno konkretnie wskazać gatunek, który cieszy się największą popularnością. Natomiast nie ulega wątpliwości, że cały czas świetnie mają się strzelanki. W Polsce pierwsze miejsce zajął The Witch Queen, czyli dodatek do Destiny 2. Ponadto w czołówce sprzedaży - zarówno wśród klientów z Polski, jak i zagranicy – znalazły się Battlefield 2042 oraz Call of Duty: Modern Warfare. Dodatkowo użytkownicy GAMIVO bardzo chętnie kupowali dodatki czy wirtualną walutę do darmowych shooterów. Prym wiodły tu Apex: Legends, Valorant i Fortnite.
Evergreeny
W czołówce sprzedaży znalazły się także starsze, ale wciąż bardzo chętnie kupowane produkcje określane mianem evergreen. Warto tu wyróżnić takie tytuły jak Project Zomboid, który w fazę wczesnego dostępu wszedł już w 2013 roku oraz dwa lata starszego Minecrafta. Obie te gry zbudowały bardzo prężnie działającą społeczność, co przekłada się na popularność i zdobywanie nowych graczy.
Sony w natarciu
W 2022 roku ukazały się porty PC aż czterech dużych produkcji, które dotychczas dostępne były wyłącznie na konsolach PlayStation. Były to God of War, Marvel's Spider-Man Remastered, Uncharted: Legacy of Thieves Collection i Spider-Man: Miles Morales. Wszystkie otrzymały bardzo pozytywne recenzje oraz mogły pochwalić się wysoką sprzedażą.
Sprzedaż pecetowych wersji konsolowych hitów jest z jednej strony stymulowana przez ugruntowaną pozycję danego tytułu, ale z drugiej hamowana przez fakt, że wielu graczy ukończyło już daną grę na innej platformie, więc nie zdecyduje się na ponowny zakup. Z danych GAMIVO wynika, że pierwsze tendencja jest zdecydowanie silniejsza.
Co stymuluje sprzedaż
Dodatkowo na popularność starszych gier wpływ miały takie czynniki jak: dodanie nowej zawartości, zapowiedzenie lub wydanie kolejnej części i sukces innej produkcji osadzonej w świecie gry. To, jak udany dodatek może ożywić starszą grę pokazuje fakt, że wśród polskich użytkowników GAMIVO w 2022 roku najpopularniejszym tytułem był Destiny 2: The Witch Queen.
O Spółce
GAMIVO to platforma transakcyjna z grami, kartami podarunkowymi i innymi dobrami cyfrowymi. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. GAMIVO łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. GAMIVO oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.
Spółka GAMIVO zadebiutowała na rynku NewConnect 22 kwietnia 2021 roku.
Gdy to nastąpi, co drugi z nas zaciśnie pasa
Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje!
Świąteczne zakupy Polaków!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.