W tym roku wydamy więcej na prezenty z kategorii sport i zdrowie

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
W tym roku wydamy więcej na prezenty z kategorii sport i zdrowie
Polacy, którzy w te święta obdarują swoich bliskich prezentami z kategorii sport i zdrowie, chcą wydać na nie więcej niż przed rokiem. Tak deklaruje połowa badanych w sondażu przeprowadzonym przez Difference na zlecenie polskiego producenta rowerów KROSS. Wśród prezentów znalazły się m.in. akcesoria rowerowe, smartwatche, odzież i obuwie sportowe czy pulsoksymetr. Czołowe miejsca na liście planowanych prezentów nadal zajmują kosmetyki, zabawki i ubrania.
Kończący się rok był pod wieloma względami inny. Po miesiącach spędzonych w domu, czujemy ogromną potrzebę, żeby zadbać o zdrowie i lepszą kondycję. Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy KROSS wynika, że prawie co dziesiąty ankietowany planuje obdarować swoich bliskich prezentami z kategorii sport i zdrowie, przy czym połowa tych osób wyda na nie więcej niż przed rokiem. Wśród „sportowych” prezentów pierwsze miejsce zajmują odzież, obuwie i akcesoria, które wskazało 62% ankietowanych. 27% badanych planuje obdarować swoich bliskich smartwatchem. Na kolejnych miejscach znalazły się akcesoria rowerowe (21% badanych), rower, pulsoksymetr i akcesoria narciarskie (po 16%), zaś hulajnogi, rolki, wrotki i łyżwy, jako prezenty pod choinkę wskazało 14% ankietowanych. Spośród osób, które planują zakup prezentów poprawiających kondycję, 49% przyznało, że przeznaczy na nie więcej pieniędzy niż przed rokiem.
- W sytuacji, gdy przez wiele miesięcy byliśmy mniej aktywni, nie dziwi fakt, że planując świąteczne prezenty, myślimy o poprawie kondycji naszej i naszych bliskich. Sportowa odzież, akcesoria czy sprzęt, taki jak rowery czy rolki, to odpowiedź na potrzeby, które obserwujemy w gronie najbliższych – komentuje wyniki badania Kacper Sosnowski z zarządu polskiego producenta rowerów KROSS S.A.
Deklaracje większych wydatków na sprzęt i akcesoria sportowe idą w parze z rosnącą aktywnością Polaków, którzy w tym roku przesiedli się na rowery. Z wakacyjnego sondażu dla Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego wynika, że 41% ankietowanych wybrało rower zamiast innych środków transportu, a co piąty rowerzysta przyznał, że jeździ więcej niż przed rokiem. 18% ankietowanych Polaków przyznało, że planuje zakup roweru w najbliższym czasie. Warto przypomnieć, że zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) rower wciąż pozostaje jednym z najbezpieczniejszych środków transportu i tak pewnie będzie nadal, gdy temperatura wzrośnie na wiosnę.
W tym roku królują zakupy w sklepach internetowych. Z grudniowego sondażu wynika, że 41% ankietowanych przyznało, że prezenty kupi właśnie przez Internet. 40% podało, że podarunków będzie szukać zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Odpowiadając na te potrzeby konsumentów, KROSS inwestuje zarówno w sieć swoich sklepów stacjonarnych, jak również rozwija kanał sprzedaży ecommerce, gdzie można znaleźć rowery od tych dla najmłodszych, po te najbardziej zaawansowane oraz szeroką ofertę odzieży i akcesoriów rowerowych.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego firma jest właścicielem Kross Racing Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, której barwy reprezentuje dwukrotna medalistka olimpijska, Maja Włoszczowska. KROSS w 2020 r. obchodzi 30-lecie istnienia. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Złodzieje nie mają Świąt

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.