Komunikaty PR

W tym roku wydamy więcej na prezenty z kategorii sport i zdrowie

2020-12-21  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

W tym roku wydamy więcej na prezenty z kategorii sport i zdrowie

Polacy, którzy w te święta obdarują swoich bliskich prezentami z kategorii sport i zdrowie, chcą wydać na nie więcej niż przed rokiem. Tak deklaruje połowa badanych w sondażu przeprowadzonym przez Difference na zlecenie polskiego producenta rowerów KROSS. Wśród prezentów znalazły się m.in. akcesoria rowerowe, smartwatche, odzież i obuwie sportowe czy pulsoksymetr. Czołowe miejsca na liście planowanych prezentów nadal zajmują kosmetyki, zabawki i ubrania.

Kończący się rok był pod wieloma względami inny. Po miesiącach spędzonych w domu, czujemy ogromną potrzebę, żeby zadbać o zdrowie i lepszą kondycję. Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy KROSS wynika, że prawie co dziesiąty ankietowany planuje obdarować swoich bliskich prezentami z kategorii sport i zdrowie, przy czym połowa tych osób wyda na nie więcej niż przed rokiem. Wśród „sportowych” prezentów pierwsze miejsce zajmują odzież, obuwie i akcesoria, które wskazało 62% ankietowanych. 27% badanych planuje obdarować swoich bliskich smartwatchem. Na kolejnych miejscach znalazły się akcesoria rowerowe (21% badanych), rower, pulsoksymetr i akcesoria narciarskie (po 16%), zaś hulajnogi, rolki, wrotki i łyżwy, jako prezenty pod choinkę wskazało 14% ankietowanych. Spośród osób, które planują zakup prezentów poprawiających kondycję, 49% przyznało, że przeznaczy na nie więcej pieniędzy niż przed rokiem.

- W sytuacji, gdy przez wiele miesięcy byliśmy mniej aktywni, nie dziwi fakt, że planując świąteczne prezenty, myślimy o poprawie kondycji naszej i naszych bliskich. Sportowa odzież, akcesoria czy sprzęt, taki jak rowery czy rolki, to odpowiedź na potrzeby, które obserwujemy w gronie najbliższych – komentuje wyniki badania Kacper Sosnowski z zarządu polskiego producenta rowerów KROSS S.A.

Deklaracje większych wydatków na sprzęt i akcesoria sportowe idą w parze z rosnącą aktywnością Polaków, którzy w tym roku przesiedli się na rowery. Z wakacyjnego sondażu dla Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego wynika, że 41% ankietowanych wybrało rower zamiast innych środków transportu, a co piąty rowerzysta przyznał, że jeździ więcej niż przed rokiem. 18% ankietowanych Polaków przyznało, że planuje zakup roweru w najbliższym czasie. Warto przypomnieć, że zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) rower wciąż pozostaje jednym z najbezpieczniejszych środków transportu i tak pewnie będzie nadal, gdy temperatura wzrośnie na wiosnę. 

W tym roku królują zakupy w sklepach internetowych. Z grudniowego sondażu wynika, że 41% ankietowanych przyznało, że prezenty kupi właśnie przez Internet. 40% podało, że podarunków będzie szukać zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Odpowiadając na te potrzeby konsumentów, KROSS inwestuje zarówno w sieć swoich sklepów stacjonarnych, jak również rozwija kanał sprzedaży ecommerce, gdzie można znaleźć rowery od tych dla najmłodszych, po te najbardziej zaawansowane oraz szeroką ofertę odzieży i akcesoriów rowerowych. 

***

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego firma jest właścicielem Kross Racing Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, której barwy reprezentuje dwukrotna medalistka olimpijska, Maja Włoszczowska. KROSS w 2020 r. obchodzi 30-lecie istnienia. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze? Biuro prasowe
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości
Konsument Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach
2024-04-22 | 12:01

Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach

Na drogach spotykamy całą gamę kierowców z różnymi stylami i podejściami do prowadzenia pojazdów. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i nawyki za kierownicą,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.