W tym roku wydamy więcej na prezenty z kategorii sport i zdrowie
Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
W tym roku wydamy więcej na prezenty z kategorii sport i zdrowie
Polacy, którzy w te święta obdarują swoich bliskich prezentami z kategorii sport i zdrowie, chcą wydać na nie więcej niż przed rokiem. Tak deklaruje połowa badanych w sondażu przeprowadzonym przez Difference na zlecenie polskiego producenta rowerów KROSS. Wśród prezentów znalazły się m.in. akcesoria rowerowe, smartwatche, odzież i obuwie sportowe czy pulsoksymetr. Czołowe miejsca na liście planowanych prezentów nadal zajmują kosmetyki, zabawki i ubrania.
Kończący się rok był pod wieloma względami inny. Po miesiącach spędzonych w domu, czujemy ogromną potrzebę, żeby zadbać o zdrowie i lepszą kondycję. Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy KROSS wynika, że prawie co dziesiąty ankietowany planuje obdarować swoich bliskich prezentami z kategorii sport i zdrowie, przy czym połowa tych osób wyda na nie więcej niż przed rokiem. Wśród „sportowych” prezentów pierwsze miejsce zajmują odzież, obuwie i akcesoria, które wskazało 62% ankietowanych. 27% badanych planuje obdarować swoich bliskich smartwatchem. Na kolejnych miejscach znalazły się akcesoria rowerowe (21% badanych), rower, pulsoksymetr i akcesoria narciarskie (po 16%), zaś hulajnogi, rolki, wrotki i łyżwy, jako prezenty pod choinkę wskazało 14% ankietowanych. Spośród osób, które planują zakup prezentów poprawiających kondycję, 49% przyznało, że przeznaczy na nie więcej pieniędzy niż przed rokiem.
- W sytuacji, gdy przez wiele miesięcy byliśmy mniej aktywni, nie dziwi fakt, że planując świąteczne prezenty, myślimy o poprawie kondycji naszej i naszych bliskich. Sportowa odzież, akcesoria czy sprzęt, taki jak rowery czy rolki, to odpowiedź na potrzeby, które obserwujemy w gronie najbliższych – komentuje wyniki badania Kacper Sosnowski z zarządu polskiego producenta rowerów KROSS S.A.
Deklaracje większych wydatków na sprzęt i akcesoria sportowe idą w parze z rosnącą aktywnością Polaków, którzy w tym roku przesiedli się na rowery. Z wakacyjnego sondażu dla Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego wynika, że 41% ankietowanych wybrało rower zamiast innych środków transportu, a co piąty rowerzysta przyznał, że jeździ więcej niż przed rokiem. 18% ankietowanych Polaków przyznało, że planuje zakup roweru w najbliższym czasie. Warto przypomnieć, że zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) rower wciąż pozostaje jednym z najbezpieczniejszych środków transportu i tak pewnie będzie nadal, gdy temperatura wzrośnie na wiosnę.
W tym roku królują zakupy w sklepach internetowych. Z grudniowego sondażu wynika, że 41% ankietowanych przyznało, że prezenty kupi właśnie przez Internet. 40% podało, że podarunków będzie szukać zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Odpowiadając na te potrzeby konsumentów, KROSS inwestuje zarówno w sieć swoich sklepów stacjonarnych, jak również rozwija kanał sprzedaży ecommerce, gdzie można znaleźć rowery od tych dla najmłodszych, po te najbardziej zaawansowane oraz szeroką ofertę odzieży i akcesoriów rowerowych.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego firma jest właścicielem Kross Racing Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, której barwy reprezentuje dwukrotna medalistka olimpijska, Maja Włoszczowska. KROSS w 2020 r. obchodzi 30-lecie istnienia. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.
Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI
Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.