W tym roku wydamy więcej na prezenty z kategorii sport i zdrowie
Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
W tym roku wydamy więcej na prezenty z kategorii sport i zdrowie
Polacy, którzy w te święta obdarują swoich bliskich prezentami z kategorii sport i zdrowie, chcą wydać na nie więcej niż przed rokiem. Tak deklaruje połowa badanych w sondażu przeprowadzonym przez Difference na zlecenie polskiego producenta rowerów KROSS. Wśród prezentów znalazły się m.in. akcesoria rowerowe, smartwatche, odzież i obuwie sportowe czy pulsoksymetr. Czołowe miejsca na liście planowanych prezentów nadal zajmują kosmetyki, zabawki i ubrania.
Kończący się rok był pod wieloma względami inny. Po miesiącach spędzonych w domu, czujemy ogromną potrzebę, żeby zadbać o zdrowie i lepszą kondycję. Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy KROSS wynika, że prawie co dziesiąty ankietowany planuje obdarować swoich bliskich prezentami z kategorii sport i zdrowie, przy czym połowa tych osób wyda na nie więcej niż przed rokiem. Wśród „sportowych” prezentów pierwsze miejsce zajmują odzież, obuwie i akcesoria, które wskazało 62% ankietowanych. 27% badanych planuje obdarować swoich bliskich smartwatchem. Na kolejnych miejscach znalazły się akcesoria rowerowe (21% badanych), rower, pulsoksymetr i akcesoria narciarskie (po 16%), zaś hulajnogi, rolki, wrotki i łyżwy, jako prezenty pod choinkę wskazało 14% ankietowanych. Spośród osób, które planują zakup prezentów poprawiających kondycję, 49% przyznało, że przeznaczy na nie więcej pieniędzy niż przed rokiem.
- W sytuacji, gdy przez wiele miesięcy byliśmy mniej aktywni, nie dziwi fakt, że planując świąteczne prezenty, myślimy o poprawie kondycji naszej i naszych bliskich. Sportowa odzież, akcesoria czy sprzęt, taki jak rowery czy rolki, to odpowiedź na potrzeby, które obserwujemy w gronie najbliższych – komentuje wyniki badania Kacper Sosnowski z zarządu polskiego producenta rowerów KROSS S.A.
Deklaracje większych wydatków na sprzęt i akcesoria sportowe idą w parze z rosnącą aktywnością Polaków, którzy w tym roku przesiedli się na rowery. Z wakacyjnego sondażu dla Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego wynika, że 41% ankietowanych wybrało rower zamiast innych środków transportu, a co piąty rowerzysta przyznał, że jeździ więcej niż przed rokiem. 18% ankietowanych Polaków przyznało, że planuje zakup roweru w najbliższym czasie. Warto przypomnieć, że zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) rower wciąż pozostaje jednym z najbezpieczniejszych środków transportu i tak pewnie będzie nadal, gdy temperatura wzrośnie na wiosnę.
W tym roku królują zakupy w sklepach internetowych. Z grudniowego sondażu wynika, że 41% ankietowanych przyznało, że prezenty kupi właśnie przez Internet. 40% podało, że podarunków będzie szukać zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Odpowiadając na te potrzeby konsumentów, KROSS inwestuje zarówno w sieć swoich sklepów stacjonarnych, jak również rozwija kanał sprzedaży ecommerce, gdzie można znaleźć rowery od tych dla najmłodszych, po te najbardziej zaawansowane oraz szeroką ofertę odzieży i akcesoriów rowerowych.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego firma jest właścicielem Kross Racing Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, której barwy reprezentuje dwukrotna medalistka olimpijska, Maja Włoszczowska. KROSS w 2020 r. obchodzi 30-lecie istnienia. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.
Złodzieje nie mają Świąt
Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.