Wakacje 2021 – w Polsce i pod namiotem
PR Calling
Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Pomimo ogólnoświatowej akcji szczepień i coraz większej liczby osób, które podejmują kroki związane z ochroną własnego zdrowia, wyjazdy zagraniczne nadal zdają się być nieoczywistym wyborem, a wymagania wielu państw stawiają przed turystami szereg wyzwań, z którymi muszą się mierzyć podróżujący. Niezależnie od zmiennych warunków pogodowych oraz tego czy lato będzie dla nas łaskawe i przewidywana pogoda dopisze podczas wyjazdów, Polacy z wyprzedzeniem planują upragniony urlop. Według tegorocznych danych analityków Listonic, użytkownicy aplikacji stworzyli w maju o 185,25% r/r więcej list, które w tytule zawierały hasła „wyjazd”, „podróż”, „wakacje”, „urlop”, „trip”. Atrakcyjne stały się dla nas podróże nad polskie morze czy w góry. Coraz częściej decydujemy się również na zakup akcesoriów przeznaczonych do biwakowania. W pierwszym tygodniu czerwca szczególnym zainteresowaniem konsumentów cieszyły się namioty (+107,63 r/r) oraz śpiwory (+ 56,83 r/r).
Zeszłoroczne wydarzenia sprawiły, że urlopy, wyjazdy i jednodniowe wycieczki poza miasto zostały wstrzymane, a elastyczność pracy zdalnej stała się namiastką upragnionego odpoczynku. Wielu z nas do dzisiaj korzysta z uroków domków letniskowych, własnych ogrodów czy domów rodzinnych, w których po pracy może znaleźć chwilę wytchnienia. Przedłużająca się epidemia sprawiła również, że branża turystyczna spowolniła, a konsumenci deklarowali strach przed częstym przemieszczaniem się. W odpowiedzi na ograniczoną możliwość wyjazdów wiele obiektów branży usługowej, tj. muzea, parki, wyciągi narciarskie, zawiesiło swoją działalność. Ponowne otwarcie atrakcji turystycznych w maju tego roku, przyczyniło się do wzmożonego planowania upragnionych wakacji.
Jakościowy sprzęt na pierwszym miejscu list zakupowych konsumentów
Coraz większe wymagania stawiane podróżnym wybierającym się zagranicę oraz mniejsze budżety na wyjazdy sprawiły, że wielu Polaków podjęło decyzję o organizacji wakacji na własną rękę, zachowując czujność przy wydatkach. Na tegorocznych listach zakupowych konsumentów prym wiodą akcesoria, które pomagają i ułatwiają spędzanie czasu na łonie natury. Dla spragnionych pięknych widoków i obcowania z przyrodą, oczywistą destynacją stały się polskie góry, jeziora i morze. W tym roku, mimo zmiennej pogody już początek maja można uznać za trend wyjazdów „na dziko”. Przez cały miesiąc dodaliśmy do naszych list zakupowych więcej: kompasów GPS (+35,85% r/r), namiotów (+30,58% r/r), śpiworów (+ 34,46% r/r) oraz butli gazowych (26,67% r/r). Rosnące zainteresowanie wyjazdami plenerowymi widać również w przypadku list w aktualnym miesiącu. W pierwszym tygodniu czerwca do naszych spisów zakupowych dodaliśmy więcej + 107,63% r/r namiotów, + 56,83% r/r śpiworów i +73,33% r/r butli gazowych, niż przed rokiem.
– Odmrożenie branży turystycznej w maju tego roku, spowodowało gwałtowny wzrost cen hoteli i usług. Polacy podjęli decyzję o podróżowaniu na własną rękę. Zamknięcie w domach sprawiło, że zaczęliśmy decydować się na spędzanie czasu w sposób, który pozwala nam na zebranie nowych doświadczeń i pozwala na wyjście z własnej strefy komfortu. Wielu z nas coraz chętniej wybiera tańsze rozwiązania i powoli przekonuje się do noclegów pod gołym niebem. Wzrost liczby dodań do list zakupowych sprzętów, takich jak namioty, śpiwory czy butle gazowe sugeruje nam, że alternatywą dla standardowych podróży stają się kempingi i wyjazdy „na dziko”. Zakup dobrego sprzętu to inwestycja na lata, z takim ekwipunkiem możemy planować wyjazdy przez cały rok – mówi Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Manager w Listonic.
Kosmetyczka pełna produktów pierwszej potrzeby
Planując wyjazd, wielu z nas kompletuje najpotrzebniejsze kosmetyki. Analitycy Listonic odnotowali, że przygotowania rozpoczynamy od zakupu kosmetyczek, których w tym roku w maju dodawaliśmy o 31% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W tym samym miesiącu Polacy uzupełniali listy zakupowe o kremy z filtrem (+ 10,9% r/r), kosmetyki na ugryzienia (+64,28% r/r), mokre chusteczki (+21,42% r/r) oraz suche szampony (+56,79% r/r). Drugi tydzień czerwca wykazał tendencję wzrostową zakupu produktów tj. kosmetyki na ugryzienia (+64,85% r/r), mokre chusteczki (+45,41% r/r) oraz plastry (+21,24% r/r).
Gotowanie tylko w warunkach polowych
Decyzja o wyjazdach, które wymagają od nas dostosowania się do zmieniających się warunków otoczenia sprawia, że Polacy w obawie przed brakiem dostępu do bieżącej wody czy aneksu kuchennego, decydują się na zakup gotowej żywności. Strach przed brakiem czasu i ograniczonymi możliwościami przyrządzenia posiłków widać w listach zakupowych. W tym roku, w drugim tygodniu czerwca, Listonic odnotował wzrost zakupu dań gotowych +28,35 r/r, konserw +0,99 r/r i produktów sypkich +13,39 r/r.
Ubrania, które przydadzą się w każdych warunkach
W 2021 roku otworzyliśmy się na możliwość podróżowania po kraju, do tej pory większość urlopów była planowana poza Polską. Destynacje, takie jak morze czy góry, cechują się zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Obawę przed niestabilną pogodą widać w wyborach konsumentów. W pierwszy tygodniu czerwca kompletowaliśmy ubrania na różne okoliczności. Do naszych list dodawaliśmy buty (+70% r/r), kurtki (+51,38% r/r), klapki i stroje kąpielowe (+140, 26% r/r) oraz czapki i chusty (+101, 28% r/r). Słoneczny czerwiec sprawił również, że Polacy tłumnie udali się nad polskie wybrzeże, a do swoich koszyków dodawali coraz więcej parawanów (+104 r/r).
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.