Zaproszenie do Dobrego Sklepiku
6 grudnia o godz. 12:00 rusza Sklepik społeczny, przy ulicy Gołkowskiej 7. Będzie można kupić tam ciasta, ciasteczka, pierogi, pielmieni i inne przysmaki przygotowane przez kobiety z Ukrainy i Białorusi. Będzie można także złożyć zamówienie na konkretne wyroby. Wszystko świeżo przygotowane, według przepisów ukraińskich i białoruskich. Nad pieczeniem i gotowaniem czuwa Marina, która przed wybuchem wojny pracowała jako kucharka, a gotowanie jest jej ogromną pasją.
Panie, na co dzień mieszkają w dwóch pobliskich Mirnych Domach (schroniskach dla uchodźców prowadzonych przez fundację) usytuowanych przy ul. Gołkowskiej i Koronowskiej. Fundacja Humanosh prowadzi schroniska dla uchodźców politycznych od niemal dwóch lat. Mieszkańcy mają zapewnione wyżywienie, środki czystości, ubrania, a także pomoc w zagospodarowywaniu się w nowym kraju i odnalezieniu się w nowej rzeczywistości. Główną ideą Mirnych Domów jest właśnie stworzenie jak najbardziej domowej atmosfery, poczucia wspólnoty i bycia razem.
Większość kobiet pracuje, dzieci chodzą do szkół i przedszkoli, jednak mamy szukają możliwości dodatkowego zarobkowania. Niektóre z małymi dziećmi lub tak jak wspomniana wyżej Marina, ze względów zdrowotnych, nie mogą podjąć stałej pracy. Sklepik jest dla nich szansą na lepsze życie w Polsce.
Serdecznie zapraszamy na degustację do Sklepiku. W okresie świątecznym, panie będą przyjmowały zamówienia na konkretne produkty. Kupując wypieki i inne wyroby naszych podopiecznych, nie tylko oszczędzicie czas przeznaczony na czasochłonne ciasta, czy ciasteczka, ale również zrobicie wiele dobrego. Wasza rodzina będzie się zajadała smakołykami, podczas, gdy inna rodzina będzie mogła kupić prezenty dla dzieci oraz poczuć ogromną satysfakcję z bycia potrzebnym i dającym innym dużo radości.
Zrób pyszną niespodziankę swoim Bliskim, a jednocześnie pomóż Sąsiadom!

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.