Komunikaty PR

Zbliża się Black Friday: konsumenci nie rezygnują z zakupów mimo pandemii

2020-12-27  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl

Coroczne święto handlu, przypadające 27 listopada, niezmiennie przyciąga rzesze klientów. Wszystko wskazuje na to, że nie inaczej będzie w tym roku – zakupy planuje 62% konsumentów.  Jak kształtują się preferencje klientów e-commerców związanych z branżą home? Prognozami dzieli się platforma Homebook.pl. 

Z roku na rok nie słabnie popularność akcji rabatowych związanych z tzw. Czarnym Piątkiem. Według wyników badań przeprowadzonych przez Gemius aż 49% konsumentów zwleka z podjęciem decyzji o zakupie aż do rozpoczęcia sezonowych wyprzedaży lub akcji rabatowych, a 45% najchętniej robi zakupy podczas Black Friday (częściej wskazywaną okazją są jedynie wyprzedaże sezonowe). Platforma Homebook.pl jak będą wyglądały w tym czasie zakupy Polaków w segmencie home.

Polacy nie rezygnują z zakupów

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę Homebook.pl liczba osób zainteresowanych skorzystaniem z akcji rabatowych podczas Black Week wcale nie spada. Plany związane z wnętrzarskimi zakupami zadeklarowało 62% użytkowników platformy, przeciwnej odpowiedzi udzieliło 23% osób. Pozostała część respondentów nie podjęła jeszcze decyzji w tej kwestii. 

W poszukiwaniu mebli i dekoracji

Niezmienne od kilku sezonów pozostają kategorie produktów, którymi najbardziej zainteresowani są konsumenci. Na szczycie zakupowych preferencji znalazły się meble oraz dekoracje i akcesoria, w dalszej kolejności – sprzęty AGD/RTV. Mniejszą popularnością cieszą się obecnie materiały budowlane i wykończeniowe – konsumenci wolą poczekać z zaawansowanymi pracami remontowymi do wiosny (według badań platformy Homebook w tym okresie Polacy najczęściej przeprowadzają zmiany w swoich domach i mieszkaniach). 

Wydatki na wysokim poziomie

Uczestnicy badania zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na dodatki i produkty wnętrzarskie, najczęściej deklarowali kwotę wyższą niż 1000 zł (34 % badanych). Dla porównania – podczas ubiegłorocznego Black Friday średnia wartość pojedynczej transakcji dokonywanej za pośrednictwem platformy Homebook.pl wyniosła 730,54 zł.  Aż 1/4 respondetów zakupy planuje przeznaczyć przeznacza od 500 do 1000 zł, a 11% - od 300 do 500 zł. Nieco mniejszy odsetek badanych (8% osób) chciałaby wydać kwotę w czasie Black Week od 100 do 300 zł. Jedynie 3% ankietowanych zadeklarowało wydatki na poziomie niższym niż 100 zł. 

Black Friday przenosi się do online’u?

Choć zamknięcie galerii handlowych nie sprzyja obecnie zakupom w sklepach stacjonarnych, deklaracje konsumentów sugerują przywiązanie do tradycyjnej formy zakupów. Uczestnicy badania zapytani o preferowane miejsca swoich zakupów, najczęściej wskazywali na jednoczesne korzystanie ze sklepów stacjonarnych i online (42%).  Blisko ¼ ankietowanych planuje zakupy w czasie Black Week wyłącznie  w sklepach online, a 15% skorzysta wyłącznie z oferty sklepów stacjonarnych – o ile będzie to możliwe. 

Mimo tej tendencji, do zakupów online coraz częściej przekonują się nieprzekonani - z akcji promocyjnych takich jak Black Week bardzo licznie korzysta grupa seniorów:

- Liczba użytkowników naszej platformy w przedziałach wiekowych 55–64 oraz 65+ wzrosła w ostatnim czasie o 39 procent. Przewidujemy, że trend ten będzie umacniał się w okresie przedświątecznym, gdy konsumenci – również ci najstarsi – „ruszą" na poszukiwania bożonarodzeniowych prezentów – komentuje Ewelina Saja z platformy Homebook.pl.

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności sezonowych akcji wyprzedażowych jest zmiana modelu zakupowego wśród konsumentów wszystkich grup wiekowych – rośnie znaczenie researchu poprzedzającego finalny zakup. W oczekiwaniu na obniżki cenowe, konsumenci odkładają w czasie proces zakupowy, jednak przygotowują się do niego nawet kilka miesięcy przed startem wyprzedaży. Podczas tygodnia Black Week promocje sięgają nawet kilkudziesięciu procent – cierpliwość ta zostaje zatem skutecznie wynagrodzona.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.