Krosno Glass na Amazon – polskie szkło na zagranicznych stołach
Krosno Glass jest wiodącym producentem szkła użytkowego w Polsce, z blisko 100-letnią tradycją. Szklane wyroby marki trafiają do klientów na niemal 60 globalnych rynkach. Każdego dnia miliony ludzi korzystają z najwyższej jakości produktów o różnorodnym przeznaczeniu - od kieliszków i szklanek, przez patery i salaterki do serwowania ciast czy owoców, aż po szkła dekoracyjne. Przez wiele lat spółka Krosno Glass opierała się głównie na tradycyjnych kanałach sprzedaży. Jednak kilka lat temu marka postanowiła zainwestować w rozwój e-commerce i tym samym rozpocząć współpracę z Amazon.
Decyzja o rozpoczęciu sprzedaży na Amazon okazała się być dla krośnieńskiej firmy kluczowa. Nie tylko uwolniła pełny potencjał handlu online, ale pozwoliła firmie na dotarcie w najbardziej nowoczesny sposób do milionów nowych klientów w całej Europie. W 2018 roku firma Krosno Glass uruchomiła sprzedaż na Amazon, rozpoczynając od niemieckiego rynku. Dziś z sukcesem sprzedaje produkty również w Anglii, Francji, Hiszpanii, Holandii i we Włoszech, jednocześnie szykując się do debiutu w kolejnych krajach, m.in. w Szwecji czy USA. Ten ruch okazał się szczególnie ważny w dobie szybko postępujących zmian na światowych rynkach i niepewności wywołanej pandemią Covid-19. Dzięki Amazon marka zyskała możliwość szybkiego dotarcia do klienta ostatecznego, przy jednocześnie niskim koszcie szybkiego rozwoju biznesu na zagranicznych rynkach. Firma przyznaje, że ich produkty cieszą się największym zainteresowaniem wśród klientów z Wielkiej Brytanii oraz Niemiec.
„E-commerce jest obszarem, który znacząco wpłynął na sposób, w jaki firmy starają się dotrzeć do swoich klientów i prowadzą biznes. Sprzedaż szkła również podlega tym mechanizmom oraz zmianom w sposobie zachowania konsumentów. W Krosno Glass doskonale zdajemy sobie sprawę, że ten proces to olbrzymie wyzwanie, ale też wielka szansa dla naszej firmy. Dlatego konsekwentnie rozwijamy swoje kompetencje i budujemy narzędzia, które, jesteśmy przekonani, pozwolą nam być jednymi z liderów sprzedaży w kanałach online w naszej branży” – mówi Paweł Szymański, prezes Krosno Glass S.A.
Pomimo trudnego czasu związanego z pandemią, Krosno Glass obserwuje dynamiczny wzrost sprzedaży produktów w całym kanale e-commerce, także za pośrednictwem Amazon. Wyniki z końca września wskazują, że sprzedaż w 2020r. rośnie bardzo intensywnie w stosunku do ubiegłego roku – tylko w pierwszych 9 miesiącach 2020 spółka odnotowała wzrost na poziomie 48,9% w porównaniu z całym rokiem 2019. W ubiegłym roku firma zrealizowała 45 412 zamówień dla klientów Amazon, natomiast w tym roku jest to już 67 624, uwzględniając wyłącznie wyniki do końca września. Porównując liczbę zamówień zrealizowanych w 2020 r. z analogicznym okresem w 2019 r., Krosno Glass osiągnęło już 230% wzrostu! Choć w tym roku marka zdążyła już osiągnąć 50-procentowy wzrost obrotów wygenerowanych na Amazon w stosunku do ubiegłego roku, to nie zwalnia tempa. Czwarty kwartał jest zawsze kluczowy w sprzedaży do klientów, stąd spółka przygotowuje się do niego szczególnie intensywnie.
Amazon od dawna wspiera sprzedawców w rozwijaniu swojego biznesu i wejściu na rynki zagraniczne dzięki sprzedaży online. Zmiany wywołane pandemią, na które bardzo szybko zareagowali klienci, jeszcze przyspieszą proces digitalizacji handlu. Wzrost zainteresowania zakupami online stwarza szanse polskim przedsiębiorcom poszukującym nowych rynków zbytu dla swoich produktów. Amazon może im w tym pomóc – mówi Marta Jabczyńska, Key Account Manager, Amazon Europe Services.
Krosno Glass chętnie korzysta z dostępnych narzędzi Amazon, które pozwalają zwiększać sprzedaż i usprawniają wiele procesów w firmie. Jednym z nich jest usługa FBA (Fulfillment by Amazon), która okazała się być najwygodniejszą formą współpracy. W tym modelu Amazon odpowiada za pełną logistykę i dostawę przesyłek do klientów. Nie bez znaczenia jest fakt, że Krosno Glass wysyła towar w jedno miejsce, zaś Amazon dystrybuuje go pomiędzy centrami logistycznymi w poszczególnych krajach, aby utrzymać stałą dostępność produktów i najkrótszy czas realizacji. Dodatkowo, Krosno Glass stosuje inne narzędzia Amazon, dzięki którym buduje świadomość marki wśród użytkowników serwisu. Firma utworzyła swoją podstronę na Amazon Stores (https://www.amazon.de/-/en/stores/Krosno/page/83B5D58C-893F-471D-A96B-C54B3CA6EE28?ref_=ast_bln), na której prezentuje wyroby, stosując własną identyfikację wizualną. A+ Content (rozbudowane karty produktowe) zaś pozwala na dodanie do produktów bogatych treści z obrazami i opisami, co sprawia, że oferta jest atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów oraz pomaga zwiększyć konwersję strony. Przy tak dużej skali działania liczy się każde rozwiązanie, które usprawni pracę, np. Automatic Invoicing (automatyczne wystawianie faktur), czy dodatkowo promuje markę (np. wykorzystanie możliwości reklamowych, m.in. Sponsored Products, Sponsored Brands). Dodatkowo, z pomocą Amazon Brand Registry, firma dba o to, aby wyłącznie ich oryginalne wyroby były oferowane klientom pod marką Krosno.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.