Krytyczny błąd Microsoft Hyper-V
Hyper-V jest drugim pod względem popularności oprogramowaniem do tworzenia maszyn wirtualnych. Hiperwizor Microsftu znajduje szerokie zastosowanie zarówno w środowisku lokalnym WIndows, jak i chmury obliczeniowej Azure. Luce wykrytej przez Guardicore przypisano symbol CVE-2021-28476, zaś klasie CVSS otrzymała ocenę 9.5, co oznacza, że ma status krytyczny. Wykorzystanie podatności na niezałatanych maszynach może mieć druzgocący wpływ na działanie całego systemu, bowiem umożliwia unieruchomienie hosta lub wykonanie na nim dowolnego kodu.
Błąd występuje w sterowniku przełącznika sieciowego Hyper-V (vmswitch.sys) i dotyczy Windows 10 i Windows Server 2012 do 2019. Luka pojawiła się w kompilacji z sierpnia 2019 i otrzymał łatkę w maju bieżącego roku. Wada polega na tym, iż przełącznik wirtualny Hyper-V nie weryfikuje wartości żądania OID (identyfikator obiektu) przeznaczonego dla karty sieciowej. Napastnik, który skutecznie wykorzysta tę lukę, musi mieć dostęp do maszyny wirtualnej gościa, a następnie wysłać specjalnie spreparowany pakiet do hosta funkcji Hyper-V. Rezultatem może być albo awaria hosta - i zamknięcie wszystkich działających na nim maszyn wirtualnych, albo możliwość zdalnego wykonania kodu na hoście, co daje pełną kontrolę nad nim i podłączonymi „wirtualkami”.
- Wprawdzie Microsoft wydał aktualizację do luki CVE-2021-28476, aczkolwiek nie wszyscy administratorzy uaktualniają urządzenia zaraz po wydaniu poprawek. Niestety, nadal spotykamy się z nieuaktualnianymi nawet przez kilka lat systemami pracującymi w sieciach korporacyjnych. Często prowadzi to do poważnych komplikacji. Najbardziej spektakularnym przykładem jest luka zabezpieczeń EternalBlue wykorzystana przy atakach WannaCry i NotPetya - mówi Dariusz Woźniak z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Warto podkreślić, że podatne na ataki są jedynie lokalne wdrożenia bazujące na Hyper-V, zaś problem nie dotyczy platformy Azure.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.