Komunikaty PR

#ksiazkanakryzys - życie literackie podczas pandemii

2020-04-22  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magda Kaczyńska
2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska

Fałata 3
43-300 Bielsko-Biała
dwacreo|dwacreo.pl| |dwacreo|dwacreo.pl
600206009
www.dwacreo.pl

Epidemia koronawirusa i związane z tym ograniczenia sprawiły, że życie literackie przeniosło się do internetu, przede wszystkim do mediów społecznościowych. To tutaj odbywają się premiery książek, spotkania autorskie, rozmowy o literaturze. Aktywnie działają grupy literackie i blogerzy.

Odpowiedzią na potrzebę rozmowy, wymiany myśli, spotkania, choćby tylko wirtualnego, stała się społeczna akcja #ksiazkanakryzys. Internauci, czytelnicy i autorzy dzielą się w mediach społecznościowych wrażeniami z przeczytanych książek, polecają sobie nawzajem ciekawe tytuły, rozmawiają o nowościach literackich. Tworzą wspólnotę miłośników literatury, dzięki czemu izolacja jest mniej dotkliwa. Dołączają do niej także ci, którzy dotąd nie czuli potrzeby czytania. Książka stała się dla nich lekiem na nudę, a równocześnie – przenosząc w inne wymiary, środkiem łagodzącym niepokój i stres. Może się więc okazać, że – paradoksalnie – kwarantanna przyczyni się do wzrostu czytelnictwa.

Strona akcji www.ksiazkanakryzys.pl staje się powoli kroniką… nie tyle z oblężonego miasta, co z czasów zarazy. Będzie zapisem wydarzeń na rynku książki z tego niespokojnego czasu. Na stronie www.ksiazkanakryzys.pl można znaleźć listę zarekomendowanych przez internautów książek, kalendarium nadchodzących spotkań autorskich, a także linki do nagrań spotkań, które już się odbyły.

Co w ramach akcji można zrobić?
> Podzielić się w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube – wrażeniami z lektury, oznaczając wpis  hashtagiem #ksiazkanakryzys, dzięki czemu odnajdą go inni czytelnicy.
> Wziąć udział  w spotkaniach autorskich i zaprosić na nie innych, udostępniając wiadomość  w mediach społecznościowych z hashtagiem #ksiazkanakryzys.
> Przejrzeć listę zaproponowanych przez czytelników książek do czytania w kryzysie. 
> Czytać i czytać. Najlepiej kupować książki w księgarni w swoim mieście (np. w ramach akcji „Książka na telefon”?) albo w którejś z popularnych księgarni internetowych.  

Serwis Granice.pl, organizator akcji #ksiazkanakryzys, zaprasza do współtworzenia społeczności czytelników podczas pandemii. Czytasz? Dołącz do nas. Nie czytasz? Również dołącz. Razem jest lepiej.

Bądźmy razem w tym trudnym czasie!
Kontakt Sławomir Krempa: skrempa@granice.pl, 531 556 031

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.