Komunikaty PR

Kto zyska a kto straci na koronawirusie? Wpływ epidemii na rynek spożywczy

2020-03-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Od dwóch tygodni jesteśmy bombardowani doniesieniami z rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi – nasiliły się wizyty w sklepach wielkopowierzchniowych i zakupy na zapas, sklepy internetowe z żywnością mają bardzo wydłużone terminy dostaw. Z drugiej strony, zamknięcie granic negatywnie wpływa na liczbę podróżujących, zamknięcie sklepów niespożywczych w galeriach handlowych na liczbę odwiedzających itd. W tej sytuacji PMR postanowiło oszacować wpływ epidemii na rynek spożywczy i jego poszczególne kanały dystrybucji.

Internet zyska. Czy ktoś jeszcze?

W raporcie „Wpływ epidemii koronawirusa na rynek spożywczy w Polsce” zawarliśmy prognozy dynamiki sprzedaży w 2020 r. dla kanałów dystrybucji rynku spożywczego w trzech scenariuszach – aktualnym (utrzymanie obecnych obostrzeń, bez zamykania sklepów i obejmowania kwarantanną miast), zbliżonym do włoskiego oraz skrajnie negatywnym (co ciekawe, dopiero w tym scenariuszu przewidujemy spadek wartości rynku spożywczego). Dla porównania, prognozowaliśmy też wartość rynku i kanałów dystrybucji w 2020 r. w sztucznej sytuacji braku epidemii. Z prognoz PMR wynika, że przy obecnej sytuacji zyskuje głównie kanał internetowy oraz sklepy wielkopowierzchniowe – głównie dzięki zakupom na zapas oraz ograniczeniu zakupów impulsowych przez konsumentów.

Co w przypadku pogorszenia sytuacji?

Jeżeli sytuacja się pogorszy – zostaną wprowadzone dodatkowe restrykcje np. w przemieszczaniu się lub dotyczące wychodzenia z domów (co ma miejsce obecnie np. w Czechach), to należy spodziewać się znacznego obniżenia dynamiki rynku spożywczego w 2020 r. Wtedy też ciężko będzie znaleźć zwycięzców – jednak niektóre kanały dystrybucji stracą mniej niż inne. Duże znaczenie odgrywać będzie logistyka – utrzymanie stanów magazynowych żywności oraz zdolność do zaopatrywania sklepów przełożą się na lepsze wyniki niż u konkurencji.

 

Więcej informacji o raporcie można znaleźć tutaj -> https://bit.ly/33wlHOJ

Aktualne informacje rynkowe wraz z opiniami naszych ekspertów są dostępna na www.retailmarketexperts.com/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.