Kultura na wyciągnięcie ręki – muzyka klasyczna w obiektach G City
Już w najbliższą niedzielę, 17 marca w Warszawie rozpocznie się 28. edycja Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, którego partnerem jest G City (dawniej Atrium European Real Estate). Celem tej kooperacji jest przede wszystkim propagowanie muzyki klasycznej wśród swoich społeczności oraz zapewnienie większej grupie odbiorców szerokiego dostępu do muzyki poważnej, która doskonale sprzyja rozwojowi wyobraźni, poprawie kreatywności i twórczym działaniom.
Troska o środowisko naturalne, organizacja bezpłatnych badań zdrowotnych, patronat nad wydarzeniami czy współpraca z organizacjami kulturalnymi, zbiórki na cele charytatywne – to jedynie część przykładów inicjatyw wpisujących się w koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu praktykowanej przez G City Europe (dawniej Atrium European Real Estate). Dla marki zarządzającej siecią obiektów handlowych działania skoncentrowane wokół społeczności stanowią część przemyślanej i długotrwałej strategii.
Z początkiem 2024 roku do inicjatyw wspieranych przez G City Europe dołączyło Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena. Organizacja powołana została ponad dwie dekady temu w Krakowie przez Elżbietę Penderecką – polską działaczkę kulturalną, inicjatorkę festiwali, a także członkinię zarządów wielu prestiżowych, międzynarodowych fundacji muzycznych.
Stowarzyszenie zajmuje się organizacją Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena i Festiwalu Romantycznych Kompozycji, a także promocją muzyki klasycznej oraz prowadzeniem działalności wychowawczej i popularyzatorskiej w zakresie kultury.
W ramach współpracy G City planuje promocję wydarzeń organizowanych przez Stowarzyszenie, ale także aktywne popularyzowanie muzyki klasycznej w swoich topowych obiektach handlowych. W warszawskich centrach należących do sieci, Promenadzie, Reducie, Atrium Targówek oraz we wrocławskiej Galerii Dominikańskiej, pojawią się specjalne punkty, przy których odwiedzający będą mogli zapoznać się z muzyką Beethovena w wykonaniu wybitnej orkiestry Polskiego Radia. Ponadto przez cały marzec, w Reducie, będzie można uczestniczyć w mini koncertach i zajęciach dla dzieci poświęconych właśnie muzyce klasycznej, a Promenada zaprasza na koncerty i spotkania dla szkół.
– Jesteśmy dumni z możliwości współpracy ze Stowarzyszeniem im. Ludwiga van Beethovena, a przede wszystkim z panią Elżbietą Penderecką, która w Polsce stała się prawdziwą ikoną wsparcia muzyki klasycznej. Jako marka staramy się zawsze mieć na uwadze wartości bliskie naszym klientom, najemcom i lokalnym społecznościom. Takie inicjatywy to także niezwykła szansa dla lokalnych szkół na spotkania z muzyką klasyczną w atrakcyjnej formie. Być może to zainspiruje młodzież do rozwijania szczególnych zainteresowań w tym kierunku. Naszym wspólnym celem jest popularyzowanie fenomenalnej muzyki klasycznej i zapewnienie szerokiego dostępu do wybitnych dzieł – mówi Małgorzata Komarczuk, Group Head of Marketing, G-City Europe.

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.