Komunikaty PR

5 sposobów na sukces w gastronomii, czyli jak stworzyć popularną restaurację.

2021-11-24  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Kupniewska
Grupa FLPR

ul Powstańców Śląskich 50
53-333 Wrocław
kinga.kupniewska|flpr.pl| |kinga.kupniewska|flpr.pl
535 000 790
www.flpr.pl
Do pobrania Ezviz ( 0.04 MB )

“Nie ma bardziej szczerej miłości niż miłość do jedzenia” - napisał kiedyś George Bernard Shaw. I trudno się z nim nie zgodzić. Bez jedzenia człowiek dosłownie nie może żyć. Dlatego tak szeroko rozwija się branża gastronomiczna, która dba o podniebienia klientów. Nie każda restauracja jednak jest zadowalająca. Każdy z nas chociaż raz natknął się na lokal, którego dobrze nie wspomina. Na co w takim razie powinni zwrócić uwagę restauratorzy?

 

Po pierwsze: jakość

 

To, co oczywiście w każdej restauracji jest najważniejsze, to pyszne jedzenie. Aby w stu procentach zadowolić kubki smakowe gości, należy spełnić kilka warunków. Pierwszym z nich są jak najlepsze składniki. Nawet najprostsze dania mogą okazać się niesamowitym doznaniem smakowym za sprawą świeżych i naturalnych produktów. Właściciele powinni przyłożyć szczególną wagę do współpracy z najlepszymi dostawcami. Warto przeznaczyć więcej budżetu na dobre składniki, bo później zwróci się to w ilości zadowolonych, stałych klientów.

 

Po drugie: personel

 

Załoga restauracji to grupa, w której każdy członek jest tak samo ważny. Kelnerzy odpowiadają za szybką obsługę klienta, szef kuchni kontroluje potrawy i rozdaje zadania swoim podopiecznym, którzy z kolei sprawują pieczę nad sprawnym przygotowaniem i wydawaniem posiłków. Manager kontroluje sytuację na sali i reaguje w sytuacjach kryzysowych. Dlatego przemyślany dobór zatrudnionych osób jest tak ważny. Klient wraca do miejsca, w którym czuł się dobrze traktowany. Często to właśnie personel wpływa na ostateczną ocenę wizyty w lokalu. Nawet najlepsze jedzenie nie wynagrodzi wpadek, których powodem jest nieprofesjonalna obsługa.

 

Po trzecie: spójna idea

 

W każdym większym polskim mieście lista restauracji właściwie nie ma końca. Wybór jest ogromny i tylko naprawdę dobre lokale wyróżniają się pośród reszty. Coś, co przyciąga duże ilości klientów to nietuzinkowy pomysł na restaurację. Chodzi tu o nowatorskie podejście do tematu, np. poprzez ciekawy motyw, który łączy serwowaną kuchnię z wystrojem lokalu. Warto stworzyć miejsce, które będzie zapadać w pamięć. Czy to przez ciekawe nazwy potraw w menu, niecodziennie ubraną obsługę czy wyjątkowy wystrój.

 

Po czwarte: przemyślany lokal

 

Mimo że potrawy z danej restauracji najczęściej można też zamówić na wynos, posiłek na miejscu powinien być doświadczeniem na najwyższym poziomie. Na pewno trzeba zadbać o ciekawy wystrój wnętrza. Mając już pomysł na restaurację, pozostaje tylko urządzić ją spójnie z tą ideą. Pomysły mogą być przeróżne, jednak to ich egzekucja jest najważniejsza. Czynnikiem, który również jest niezmiernie ważny, jest akustyka. Restauracja to miejsce rozmów, dlatego często w środku panuje gwar, który może w pewnym momencie być uciążliwy. Takie zjawisko nazywa się “efektem spotkania towarzyskiego”. Jest to właśnie moment, w którym każdy z klientów zaczyna mówić coraz głośniej, aby “przekrzyczeć” panujący gwar, przez co hałas jest jeszcze bardziej uciążliwy. Do tego dochodzi jeszcze muzyka, która często wybrzmiewa na sali. Wszystkie problemy związane z komfortem akustycznym można rozwiązać z pomocą odpowiednich metod. Porad w tym zakresie udziela np. Stowarzyszenie “Komfort Ciszy”, które uświadamia Polaków o problemie zanieczyszczenia hałasem. Jednym z rozwiązań, które mogą poprawić akustykę w lokalu, będzie zamontowanie podwieszanych sufitów ze szklanej wełny mineralnej. Duża powierzchnia sufitu oraz zdolność wełny szklanej do pochłaniania dźwięku będą skutecznym działaniem. Dobrym pomysłem może też być montaż paneli ściennych z wełny szklanej, które obniżając pogłos w sali pomogą w lepszej wzajemnej komunikacji osób przy stolikach, czy barze.

 

Po piąte: działania w mediach społecznościowych

 

W dobie szeroko rozwiniętego życia w internecie nie wolno lekceważyć potęgi, jaką dają media społecznościowe. To właśnie w sieci klienci zamieszczają opinie o restauracji i tam kreuje się jej wizerunek jako marki. Na stronie lokalu można znaleźć aktualne menu, adres, numer telefonu i inne potrzebne informacje. Restauracje wykorzystują swoje kanały, aby na bieżąco informować klientów o sezonowym menu, tygodniowej ofercie lunchowej czy zmianach godzin otwarcia. System komunikacji wizualnej rozpoczyna się od stworzenia logotypu i kolorystyki marki oraz spójnej z nim strony internetowej. Później należy zdecydować się na język i ton komunikacji, który dostosowywany jest do danej grupy docelowej. Marketing restauracji może zdziałać cuda w promocji lokalu. Dużo korzyści przynosi interakcja z użytkownikami oraz organizowanie konkursów, które zwiększają popularność restauracji i poszerzają jej grono odbiorców.

 

 

Prowadzenie restauracji to spore wyzwanie. Istnieje wiele aspektów, na które trzeba zwrócić uwagę, aby lokal był lubiany i często odwiedzany. Jakość produktów, odpowiedni personel, wystrój i akustyka w lokalu to tylko niektóre z ważnych cech restauracji. Pięć wspomnianych w artykule punktów stanowi dobry poradnik dla przyszłego restauratora.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grupa FLPR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych

Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.

Finanse

Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.

Prawo

Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.