Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy Budziszyńskiej i w grudniu nasadził pierwsze wiśnie odmiany Accolade.
Koncepcja nowego parku dotyczy terenu w dzielnicy Pomorzany po dawnym boisku przy ulicy Budziszyńskiej, niedaleko Browaru Bosman. Miejsce to ma potencjał, aby w przyszłości zyskać nowe oblicze: z alejkami spacerowymi, ławkami do odpoczynku w cieniu drzew i nowymi nasadzeniami roślin, które stworzą malownicze otoczenie w mieście. Miejsce z dużym potencjałem na aktywny relaks czy rodzinny wypoczynek. Jako inicjator tego przedsięwzięcia - Browar Bosman przygotował koncepcję zagospodarowania tego terenu, która w przyszłości może być wykorzystana przez Miasto, a także wykonał pierwsze nasadzenia drzew.
- Zieleń przełamuje miejską architekturę, tworzy zdrowy mikroklimat, oczyszcza powietrze, redukuje hałas, a w lecie obniża temperaturę. Jest też miejscem, gdzie każdy z nas może szukać relaksu i odpoczynku. Pomysł parku i pierwsze nasadzenia przy ulicy Budziszyńskiej, to nasz prezent dla mieszkańców. Browar współtworzy przestrzeń Pomorzan. Dziewięć ozdobnych wiśni to dopiero początek, ale wierzymy, że ta przestrzeń będzie się rozwijać. Jesteśmy dumni, że wspólnie z miastem możemy działań na rzecz lokalnej społeczności i środowiska. Dziękujemy panu prezydentowi za wsparcie naszej inicjatywy – mówi Katarzyna Kieronożycka, Dyrektor Browaru Bosman.
- Współpraca miasta z biznesem jest ważnie nie tylko w kontekście ekonomiczno-gospodarczym, ale również zrównoważonego rozwoju – powiedział Piotr Krzystek, Prezydent Szczecina. – Cieszę się, że Browar Bosman dostrzega potrzebę lokalnych inicjatyw, w różnych obszarach i chce z nami tworzyć Szczecin.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.