Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy Budziszyńskiej i w grudniu nasadził pierwsze wiśnie odmiany Accolade.
Koncepcja nowego parku dotyczy terenu w dzielnicy Pomorzany po dawnym boisku przy ulicy Budziszyńskiej, niedaleko Browaru Bosman. Miejsce to ma potencjał, aby w przyszłości zyskać nowe oblicze: z alejkami spacerowymi, ławkami do odpoczynku w cieniu drzew i nowymi nasadzeniami roślin, które stworzą malownicze otoczenie w mieście. Miejsce z dużym potencjałem na aktywny relaks czy rodzinny wypoczynek. Jako inicjator tego przedsięwzięcia - Browar Bosman przygotował koncepcję zagospodarowania tego terenu, która w przyszłości może być wykorzystana przez Miasto, a także wykonał pierwsze nasadzenia drzew.
- Zieleń przełamuje miejską architekturę, tworzy zdrowy mikroklimat, oczyszcza powietrze, redukuje hałas, a w lecie obniża temperaturę. Jest też miejscem, gdzie każdy z nas może szukać relaksu i odpoczynku. Pomysł parku i pierwsze nasadzenia przy ulicy Budziszyńskiej, to nasz prezent dla mieszkańców. Browar współtworzy przestrzeń Pomorzan. Dziewięć ozdobnych wiśni to dopiero początek, ale wierzymy, że ta przestrzeń będzie się rozwijać. Jesteśmy dumni, że wspólnie z miastem możemy działań na rzecz lokalnej społeczności i środowiska. Dziękujemy panu prezydentowi za wsparcie naszej inicjatywy – mówi Katarzyna Kieronożycka, Dyrektor Browaru Bosman.
- Współpraca miasta z biznesem jest ważnie nie tylko w kontekście ekonomiczno-gospodarczym, ale również zrównoważonego rozwoju – powiedział Piotr Krzystek, Prezydent Szczecina. – Cieszę się, że Browar Bosman dostrzega potrzebę lokalnych inicjatyw, w różnych obszarach i chce z nami tworzyć Szczecin.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.