Labocanna podsumowuje realizację strategii w III kwartale

Labocanna, notowana na NewConnect spółka z branży konopnej, podsumowuje realizację strategii w III kwartale br. oraz wydarzenia po zakończeniu raportowanego kwartału. Dzięki przeprowadzonej emisji akcji serii D, spółka pozyskała 9,5 mln zł na realizację strategii rozwoju. Jednocześnie suma bilansowa na koniec trzeciego kwartału br. wzrosła o ponad 940 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. W ostatnim kwartale Labocanna zawarła umowę inwestycyjną z Medican Campus Sp. z o.o. oraz umowę objęcia akcji Centrum Medycyny Konopnej S.A. W ostatnich dniach sfinalizowana została także transakcja nabycia nieruchomości w Koszalinie, która służyć ma realizacji zapowiedzianych wcześniej planów własnej uprawy medycznej marihuany.
- Ostatni kwartał był dla nas bardzo intensywnym okresem. Podjęliśmy kilka rozmów o zaangażowaniu kapitałowym i strategicznym w podmioty z branży konopnej, z sukcesem zakończyliśmy też proces emisji akcji. Głównym celem były działania prowadzące do realizacji zapowiedzianej wcześniej strategii rozwoju. Pod koniec października udało nam się sfinalizować formalności związane z nabyciem nieruchomości w Koszalinie. Dzięki tej transakcji, do czasu zmiany przeznaczenia nieruchomości, Labocanna może liczyć na stały dochód w postaci opłat z wynajmu oraz dzierżawy tej powierzchni – komentuje Dominik Staroń, Prezes Zarządu Labocanna S.A.
Nieruchomość, na którą składają się położone w Koszalinie grunt i umiejscowiony na nim obiekt handlowo-magazynowy, docelowo posłużyć ma rozpoczęciu uprawy własnej marihuany medycznej. Na ten moment jednak, spółka ograniczona jest legislacyjnie, gdyż obowiązujące przepisy nie pozwalają na rozpoczęcie tego typu działalności. Do momentu wypracowania w Polsce nowych ram prawnych, które pozwolą na działalność związaną z uprawą, Labocanna wykorzysta obiekt w celach komercyjnych, co pozwoli na stały przychód z wynajmu oraz dzierżawy. ‘Polska ustawa konopna’ procedowana jest aktualnie w Sejmie.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, głównym celem strategicznym Labocanna jest zbudowanie ekologicznego hubu, który będzie się składał z firm koncentrujących swoją działalność na wielu segmentach rynku konopnego. W związku z tym, spółka już w marcu 2021 r. zawarła umowę inwestycyjną z Medican Campus, którą sfinalizowała 3 września 2021 r. obejmując 20 proc. udziałów w spółce. Kolejnym krokiem było zawarcie 28 lipca 2021 r. umowy objęcia akcji w spółce Centrum Medycyny Konopnej. Po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego w tej spółce Labocanna będzie posiadała 2,17 proc.
Ostatnim, a jednocześnie kluczowym elementem nowej strategii, było przeprowadzenie emisji akcji serii D. W efekcie, spółka pozyskała niemal 9,5 mln zł, co doprowadziło do podwyższenia kapitału akcyjnego do kwoty 2.119.716,00 zł. Akcje serii D będą przedmiotem wprowadzenia do obrotu w alternatywnym systemie obrotu.
- Na wyniki finansowe Labocanna za trzeci kwartał miało wpływ kilka głównych czynników. Przede wszystkim, dokonaliśmy zapłaty za udziały Medican Campus oraz akcje CMK. Poza tym, ponieśliśmy istotne koszty związane z przeprowadzeniem emisji. We wrześniu udało nam się także spłacić pożyczkę zaciągniętą od jednego z akcjonariuszy. Działania zmierzające do realizacji nowej strategii idą w moim przekonaniu zgodnie z przewidywaniami. Znacznie wzrosła pozycja bilansowa spółki, a zgromadzone środki są zabezpieczeniem planów rozwoju spółki – dodaje Staroń.
W dniach 13-14 października br. reprezentanci Labocanna uczestniczyli w międzynarodowych targach White Label Expo organizowanych we Frankfurcie nad Menem w Niemczech. W trakcie wydarzenia, przedstawiciele spółki zweryfikowali ofertę handlową producentów wyrobów z konopi, a z dwoma podmiotami podjęte zostały rozmowy na temat współpracy operacyjnej (produktowej) i kapitałowej.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.