Laktopol: Nie zamierzamy zmniejszać zatrudnienia
Jak czytamy w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w związku ze skutkami pandemii, zaledwie 7% firm planuje w najbliższym czasie zwiększenie zatrudnienia. Wśród nich znajduje się suwalski Laktopol, który właśnie ogłasza nabór na kolejne stanowiska.
– Nasza firma jak dotąd uniknęła negatywnych skutków zastoju gospodarczego, który dotyka obecnie światowe rynki. Od połowy marca priorytetem Laktopolu jest utrzymanie produkcji na założonym poziomie, a co za tym idzie – także wszystkich miejsc pracy. Wdrożenie wysokich standardów bezpieczeństwa pozwoliło nam osiągnąć oba cele – mówi Dyrektor Zakładu w Suwałkach, Lech Antonowicz.
W Zakładzie produkcyjnym w Suwałkach pracuje dzisiaj 215 osób. Tylko w przeciągu ostatnich 5 lat liczba zatrudnionych zwiększyła się o niemal 30%, a spółka informuje, że wskaźnik ten nadal będzie rosnąć.
Obecnie Laktopol prowadzi rekrutację na stanowiska operatorów, mechaników, magazynierów, aparatowych, pracowników laboratorium, a przede wszystkim technologów mleczarstwa. Ci ostatni mają stworzyć zespół, który zajmie się opracowaniem nowych, innowacyjnych produktów, niedostępnych jeszcze na polskim rynku.
– W najbliższym czasie chcemy zwiększyć produkcję, aby odpowiedzieć na potrzeby wszystkich odbiorców zainteresowanych naszym preparatem mleczno-tłuszczowym, a także mlekiem w proszku. Nie poprzestajemy jednak na tym, dlatego mamy w planach zaproponowanie zupełnie nowych rozwiązań w branży mleczarskiej. Oczywiście, będzie się to wiązać ze zwiększeniem liczby etatów. Wiemy, że w obecnej sytuacji to niezwykle istotne, aby nie przekładać tego typu projektów na “lepsze czasy”, a zacząć działać już dziś – przekonuje Dyrektor Lech Antonowicz.
PPHU Laktopol jest częścią Grupy Kapitałowej Polindus-Laktopol, w których w sumie zatrudnionych jest ponad 550 osób. Suwalska spółka istnieje na rynku od ponad 30 lat, a jej produkty eksportowane są do ponad 120 państw świata.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.