Komunikaty PR

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

2024-11-19  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

 

Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów, znacząco zwiększył skalę inwestycji tworząc wiele miejsc pracy, stał się wiodącym dostawcą pieczywa w segmencie fast food - zarówno dla gastronomii, jak i rynku detalicznego, a zdolności produkcyjne firmy wzrosły do 60 tys. ton pieczywa rocznie (ponad miliard bułek rocznie). Firma planuje dalsze umocnienie pozycji w naszym kraju, kolejne inwestycje i rozwijanie mocy produkcyjnych, a także rozwój portfela produktów.

 

Lantmannen Unibake w Polsce

Lantmannen Unibake rozpoczynał działalność w Polsce w roku 1994 zatrudniając kilka osób, z pięcioma produktami w ofercie. Dziś ma w ofercie ponad 200 produktów, wytwarzanych w dwóch nowoczesnych piekarniach - w Nieporęcie pod Warszawą i w Nowej Soli, w których zatrudnia ponad 500 pracowników, tworząc też wiele pośrednich miejsc pracy (dostawcy, kooperanci, serwisanci). Zdolności produkcyjne firmy to dzisiaj 60 tys. ton pieczywa rocznie, co daje ogromną liczbę około jednego miliarda bułek.

 

Lantmannen Unibake był w Polsce pionierem pieczywa mrożonego bez dodatku konserwantów, jako pierwszy na rynku gastronomicznym zaoferował bułki do hamburgerów typu ‘soft’, a także jako jeden z pierwszych – chleb tostowy dla klientów detalicznych. Był także pionierem we wprowadzeniu na polski rynek bułki do hot doga francuskiego (bagietki z wydrążonym otworem na dodatki) wraz z samym konceptem, który uczynił to danie ogromnie popularnym na stacjach benzynowych i w sieciach sklepów typu convenience.

 

Dziś firma posiada najlepiej rozpoznawaną w Polsce markę w swojej kategorii – Schulstad, jest liderem rynku w segmencie pieczywa fast food, zarówno dla gastronomii, jak i rynku detalicznego. Jej klientami są sieci restauracji szybkiej obsługi, duże sieci handlowe, sieci stacji benzynowych oraz sieci sklepów detalicznych. Oprócz krajowego rynku firma zaopatruje niemal wszystkie kraje Europy Centralnej i Zachodniej oraz niektóre rynki na Bliskim Wschodzie i w Dalekiej Azji. Około 50% produkcji trafia na eksport.

 

- Przez te wszystkie lata polski rynek bardzo się zmienił i rozwinął, ale jedna rzecz pozostaje niezmienna: konsumenci szukają produktów przede wszystkim smacznych, wysokiej jakości i z dobrym składem. Pojawiają się przy tym coraz to nowe trendy i nowe oczekiwania, zarówno po stronie konsumentów jak i sieci handlowych czy restauracji. Odbiorcy po obu stronach stają się coraz bardziej świadomi, a ich oczekiwania rosną. Cieszymy się, że przez te wszystkie lata udało nam się zaspokajać te zmieniające się potrzeby i zbudować pozycję wiodącego gracza na rynku, mówi Jacek Górecki, Dyrektor Zarządzający Lantmannen Unibake Poland.

 

Technologia i ekologia

Lantmannen Unibake dysponuje w Polsce nowoczesnymi liniami produkcyjnymi umożliwiającymi wytwarzanie najwyższej jakości pieczywa, dbając przy tym o środowisko naturalne. W swoich piekarniach w Nieporęcie i Nowej Soli stosuje najnowocześniejsze w branży technologie – na przykład innowacyjne systemy mieszania ciasta, takie jak ​miksery ciasta pracy ciągłej, ograniczające zużycie energii, a także najnowocześniejsze systemy elektronicznej, wizualnej kontroli jakości i automatyzację pakowania. Przy piekarni w Nowej Soli firma ma ponadto bezobsługowy magazyn wysokiego składowania, z miejscem na 16 tys. palet.

 

Lantmannen Unibake zaopatruje się głównie u krajowych dostawców, którzy spełniają najwyższe standardy jakościowe i zrównoważonego rozwoju. Firma systematycznie redukuje ilość tworzyw sztucznych w opakowaniach oraz gramaturę kartonów, a także standaryzuje opakowania i optymalizuje transport wyrobów gotowych, aby minimalizować emisję CO2. Między innymi w swoich biurach i zakładach produkcyjnych stosuje oświetlenie LED, korzysta z pomp ciepła, ma też własną podczyszczalnię ścieków.

 

Dba też o to, aby nie marnowały się odrzuty z produkcji – w dużej części trafiają one do działającej w Grupie firmy Lantmannen Agroetanol AB, gdzie trafiają do produkcji biogazu oraz bioetanolu. Działanie to wpisuje się w obieg gospodarki cyrkularnej. - Obecnie trwają prace nad uruchomieniem centrum recyklingu w Polsce, co zdecydowanie skróci drogę transportu i przyniesie dodatkowe korzyści - ekologiczne i finansowe, mówi Jacek Górecki.

 

Plany na przyszłość

W ciągu najbliższych dwóch lat Lantmannen Unibake chce uruchomić kolejne linie produkcyjne w piekarni w Nowej Soli, a także zwiększyć moce produkcyjne już istniejących linii oraz powierzchnie magazynowe. Firma planuje także kolejne znaczące inwestycje w procesy automatyzacji i cyfryzacji produkcji, będzie wprowadzać na rynek kolejne nowe produkty, wychodząc naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom klientów.

 

- Działamy wielotorowo. Cały czas ulepszamy jakość naszego standardowego asortymentu, dostosowując receptury do trendów, m.in. co do zawartości błonnika, mąki pełnoziarnistej czy poziomu soli i cukru. Z drugiej strony - wprowadzamy innowacje, które pozwalają na rozszerzanie i zwiększanie obecności naszych produktów przy różnych okazjach, tłumaczy Jacek Górecki.

 

Lantmannen Unibake planuje w najbliższej przyszłości skupić się na już zaopatrywanych rynkach – w Polsce, krajach Europy Centralnej i Zachodniej oraz na wybranych rynkach na Bliskim Wschodzie i w Dalekiej Azji, poszerzając portfolio produktów, a także ich dostępność.

 

 

 

# # #

Lantmannen Unibake  

Lantmannen Unibake Poland jest częścią Grupy Lantmannen Unibake oraz szerszej Grupy Lantmannen, która działa w sektorze rolniczym, spożywczym, energetycznym i maszynowym. Lantmannen Unibake jest międzynarodowym liderem w produkcji mrożonych i świeżych produktów piekarniczych dla rynku gastronomicznego i detalicznego. Z siedzibą w Kopenhadze w Danii, posiada 31 piekarni na całym świecie, większość w Europie Północnej i Centralnej. Zatrudnia ponad 6 tys. pracowników w 21 krajach. 

W Polsce Lantmannen Unibake posiada 2 piekarnie – w Nieporęcie k./Warszawy i w Nowej Soli. Działa w naszym kraju od 30 lat, zatrudnia ponad 500 pracowników. Wypieka m.in. bułki do hamburgerów, hot dogów, w tym francuskich; bagietki i bułki do kanapek oraz wielu innych. Oferuje też ciastka duńskie, croissanty i ciastka drożdżowe. Lantmannen Unibake Poland oferuje pieczywo na rynek gastronomiczny - pod marką Schulstad Bakery Solutions oraz detaliczny - pod marką Schulstad.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.