Komunikaty PR

Laureatki i laureatów kategorii zamkniętych XI edycji konkursu Bizneswoman Roku

2020-03-17  |  01:00

W XI edycji konkursu Bizneswoman Roku organizowanego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką w kategoriach otwartych i zamkniętych zostało nominowanych 735 osób. Teraz poznaliśmy kogo Jury, pod przewodnictwem dr. Ireny Eris, nagrodziło w kategoriach zamkniętych: Female Champion of Change, Male Champion of Change, Nauka i Biznes, a także w nowej kategorii Organizacja Przyjazna Rodzicom.

Konkurs Bizneswoman Roku pierwszy raz został zorganizowany 11 lat temu przez prezes Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką - Olgę Kozierowską. Ta najstarsza i największa w Polsce inicjatywa jest sposobem na docenianie kobiet, które odnoszą sukces w biznesie, nauce czy projektach społecznych. W tym roku otrzymano o ponad 20% więcej zgłoszeń niż dotychczas. To pokazuje, że z roku na rok przybywa odważnych Polek, które przekuwają swoje marzenia lub pomysły w biznes.

 

Od kilku lat w konkursie nagradzamy też mężczyzn, którzy w swoich firmach wprowadzają i realizują politykę różnorodności i włączania. W dzisiejszych czasach jest to niezwykle istotne by do głosu kobiet dołączył głos mężczyzn - mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką

 

Laureatki i laureata wybiera Jury Specjalne dedykowane dla każdej kategorii, które składa się z ekspertów. Następnie wybór ten zatwierdzany jest przez Jury Główne.

 

NAGRODZENI

KATEGORIA FEMALE CHAMPION OF CHANGE

Female Champion of Change to kategoria, w której nagradzane są kobiety budujące politykę różnorodności i włączania w swoich firmach, a także wspierają inne kobiety. Laureatką została:

  • Dorota Strosznajder - Dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Polsce i krajach bałtyckich, pełnomocniczka ds. odpowiedzialności społecznej w HENKEL POLSKA.

Jest inicjatorką wielu programów i akcji społecznych wspierających kobiety w życiu zawodowym i prywatnym. Inicjatorka i współorganizatorka Kongresu Różnorodności, a także programu mentoringowego, który wspiera rozwój kobiet.

 

Konkurs Bizneswoman Roku to dla Banku BNP Paribas wyjątkowy projekt. Razem z Fundacją doceniamy liderki pracujące w korporacjach. To kobiety, które zajmują wysokie stanowiska i wspierają kobiety - wdrażają działania, które ułatwiają rozwój różnorodności wewnątrz ich organizacji. Uważamy, że promowanie postaw kobiet, które osiągnęły sukces i wspierają w tej drodze swoje koleżanki jest naprawdę ważne - mówi Izabela Tworzydło dyrektor Departamentu Komunikacji w Banku BNP Paribas

 

KATEGORIA MALE CHAMPION OF CHANGE

Fundacja nagradza mężczyzn, którzy wybitnie zasłużyli się budując różnorodność oraz wspierając kobiety. W tym roku Jury w tej kategorii zdecydowało, że:

  • Nagrodę główną otrzymał Andrzej Pacek - Head of NatWest, Dyrektor Oddziału, National Westminster Bank PLC SA, Oddział w Polsce.

Walczy o usunięcie nierówności płacowych i zatrudnienia w firmach. Inspiruje też wielu mężczyzn do angażowania się w działania na rzecz kobiet nie tylko na płaszczyźnie zawodowej, ale również prywatnej. Stworzył „Collaboration space”, serię warsztatów Cyber@school, program #FutureReadyPL, które także nastawione są na wsparcie kobiet.

  • Wyróżniony został Michał Gajewski - Prezes Zarządu, Santander Bank Polska. Wdraża i prowadzi działania równości i poszanowania różnorodności, które przynoszą wymierne efekty. Aktywnie zachęca kobiety do zdobywania kompetencji liderskich i budowania marki osobistej. Zmniejsza również różnice płacowe, co zostało poparte wynikami badań w 2019 r.

 

KATEGORIA NAUKA I BIZNES

Tym razem w kategorii nie wyłoniono laureatki, jednak Jury zdecydowało przyznać dwa wyróżnienia dla:

  • dr Beaty Fałdy, Prorektor ds. studenckich, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie.

Zaangażowana jest naukowo w zagadnienia dot. ekonomii matematycznej i ekonometrii. Inspiruje do współpracy nauki z biznesem na poziomie instytucjonalnym, mimo, że to nie zawsze jest łatwe.

  • dr hab. Ewy Kurantowicz, Rektor Dolnośląskiej Szkoły Wyższe, Dolnośląska Szkoła Wyższa.

Odpowiedzialna za politykę rozwoju uczelni, współpracę z absolwentami, pracownikami, interesariuszami, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz władzami lokalnymi. Zaangażowana też w projekty edukacyjne i badawcze w programach o różnorodnej tematyce i wielu poziomach skomplikowania.

 

KATEGORIA ORGANIZACJA PRZYJAZNA RODZICOM

W tym roku Jury zdecydowało, że nie przyzna nagrody w tej kategorii.

Pracownicy coraz częściej chcą łączyć karierę i rodzinę bez wyrzeczeń.  Wierzymy, że  firmy mogą zaproponować szereg rozwiązań, które pomagały by na co dzień tym pracownikom, którzy mają rodzinę. Dlatego Google Cloud razem z Fundacją chcą za sprawą konkursu zwrócić uwagę na to zagadnienie. To dobry czas na popularyzację postaw przyjaznym rodzicom, dlatego właśnie powstała nowa kategoria w konkursie Bizneswoman Roku – mówi Magda Dziewguć, szefowa Google Cloud na Europę Centralną.

Zdjęcia zwycięzców można pobrać tutaj: http://bit.ly/BizneswomanRoku-zdjęcia

Organizatorzy: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Partner strategiczny: Mastercard

Partner wspierający: Coca-Cola

Partner edukacyjny: Microsoft

Partnerzy kategorii: BNP Paribas, IGT Poland, DPD Polska, Google Cloud

Partner merytoryczny: Deloitte

Partnerzy konkursu: Shell, emba@UW, Vital Voices, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Humanites

Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy

Patroni medialni: TVN Discovery, ChilliZet, Polska Press Grupa, Onet, Forbes, Forbes Women, Uroda Życia, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, HiCash, MamStartUp, polki.pl, Perspektywy, Głos Mordoru, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Polska the Times

 

Jury spotkało się w składzie (film z obrad: https://youtu.be/2AV-Hx93ynM)

  • Dominika Bettman
  • Jarosław Dąbrowski
  • Magdalena Dziewguć
  • dr Irena Eris
  • Izabela Tworzydło
  • Iva Georgijew
  • Aniela Hejnowska
  • Kamila Kaliszyk
  • Piotr Korycki
  • Tomasz Ludwicki
  • Andrzej Matuszyński
  • Tomasz Rudolf
  • Ewa Rumińska-Zimny
  • Leszek Stypułkowski
  • Łukasz Zembowicz
  • Katarzyna Wilkołaska-Żuromska
  • Marta Życińska

 

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Współzałożycielkami fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Szkoląca i motywująca ponad 300 tysięcy Polek rocznie i 250 tysięcy młodych ludzi. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces to Ja, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #PozwolWybrać, program FunTechFuture dla dziewcząt opuszczających domy dziecka i YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi.

 

Aplikacje Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką: gra Yep i MyOla

www.sukcespisanyszminka.pl | www.bizneswomanroku.pl  | www.sukcestoja.pl | www.yep.academy

 

Komediodramat  “Wysokie C”-  teatralny debiut pisarski i aktorski Olgi Kordys-Kozierowskiej

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-05-06 | 17:49

Bartek Kujbida pokieruje zespołem Platige Image w Kanadzie

Platige Image buduje zespół w Montrealu, a szefem najbardziej rozpoznawalnego za granicą polskiego studia produkcji i postprodukcji został Bartek Kujbida, który będzie odpowiedzialny za ekspansję firmy na rynku kanadyjskim oraz
Firma Sanplast = odpowiedzialny biznes dla lepszego jutra
2024-04-30 | 15:00

Sanplast = odpowiedzialny biznes dla lepszego jutra

Dążenie do prowadzenia biznesu w sposób etyczny i zrównoważony pozwala osiągnąć pozytywne wyniki finansowe, jednocześnie dbając o ochronę środowiska, szanując
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Problemy społeczne

Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.