Lepsza oferta Euro-Nysa-Ticket
Bilety Euro-Nysa-Ticket pozwalają za przystępną cenę podróżować w regionie przygranicznym Polski, Niemiec i Czech. Od 1 kwietnia 2021 roku do oferty wejdą nowe bilety trzydniowe, a możliwość darmowych przejazdów zyskają dzieci do 15 roku życia.
Euro-Nysa-Ticket to oferta biletów Związku Transportowego Górnych Łużyc i Dolnego Śląska (ZVON), uprawniających do nieograniczonej liczby przejazdów na pograniczu polsko-czesko-niemieckim. Do tej pory w ofercie dostępne były bilety całodzienne. Od 1 kwietnia pasażerowie będą mogli kupić również bilety trzydniowe.
Nowe bilety będą dostępnie w cenie 100 zł za bilet dla jednej osoby oraz 200 zł za bilet grupowy, którym może podróżować nawet 5 osób dorosłych. Bez zmian pozostają ceny biletów jednodniowych, które kosztują odpowiednio 40 zł dla jednej osoby i 100 zł dla grupy.
Każdy posiadacz biletu Euro-Nysa-Ticket mógł do tej pory, bez żadnych dopłat, zabrać ze sobą w podróż dziecko w wieku do 6 lat. Zdecydowano się rozszerzyć również tę ofertę. Od 1 kwietnia, każdy pasażer podróżujący w ramach taryfy Euro-Nysa-Ticket może bezpłatnie podróżować z dzieckiem w wieku do 6 lat oraz z dwójką dzieci w wieku od 6 lat do ukończenia 15. roku życia.
– Oznacza to, że na jednym bilecie podróżować może aż 12 osób! Pięciu pasażerów biletu grupowego, pięcioro dzieci do lat 6 oraz dwoje w wieku 6-15 i koszt podróży spada mocno poniżej 10 zł za osobę za dzień – mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. – To znakomita oferta dla wszystkich, którzy chcieliby zwiedzić polsko-niemiecko-czeskie pogranicze – dodaje.
Bilety można kupić w kasach i w pociągach Kolei Dolnośląskich. Oferta umożliwia korzystanie z prawie 700 połączeń kolejowych i drogowych we wszystkich środkach komunikacji publicznej: pociągach, autobusach regionalnych, tramwajach i autobusach miejskich.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.