Letnie temperatury wyzwaniem dla firm cateringowych
W tym roku o 35% wzrosła liczba Polaków korzystających z tzw. diet pudełkowych. Mimo iż dostawcy zapewniają wysoką jakość odpowiednio zbilansowanych dań, to utrzymanie ich świeżości, szczególnie latem, jest nie lada wyzwaniem. Catering Pomelo dbając o jakość swoich potraw, wprowadza pierwszy w Polsce catering w opakowaniach termicznych.
Catering dietetyczny to nie tylko wygodne rozwiązanie, to przede wszystkim odmienny styl życia, który wybiera rokrocznie coraz większa liczba Polaków. Na początku roku 2020 zamówienia na tego typu posiłki wzrosły średnio o 35 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W całej Polsce jest już około 500 firm zajmujących się cateringiem dietetycznym, z tego około 300 znajduje się na terenie Warszawy i okolic.
Zamawiając dietę pudełkową w okresie letnim, warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę, typ diety oraz składniki potraw, ale również na proces przygotowania i sposób dostawy. Logistyka produkcji wymaga, aby całodzienne zestawy posiłków przygotowywane były dzień wcześniej. Hermetycznie zapakowane pudełka przetrzymywane są w chłodni, nocą zaś dystrybuowane pod wskazany przez klienta adres.
Latem cały proces chłodniczy stanowi wyzwanie – zwłaszcza dla firmy cateringowej, która nie serwuje posiłków zaraz po ich przygotowaniu. Biorąc pod uwagę wysokie temperatury, powstaje pytanie, czy rzeczywiście bezpieczne jest zamawianie jedzenia, które wędruje całą noc i przez kilka godzin czeka na odbiór pod drzwiami?
Firmy produkujące żywność podlegają odpowiednim przepisom sanitarnym, a co za tym idzie wdrażają procedury kontrolujące stan temperatur w poszczególnych lodówkach czy chłodniach. Bardzo ważne jest również zadbanie o odpowiednie warunki transportowe. Odpowiedzialni producenci nie rozwożą jedzenia korzystając z usług kuriera, a używają do tego celu specjalistycznych samochodów chłodniczych. Godziny dostawy różnią się zazwyczaj w zależności od firmy, na którą się zdecydujemy wybierając catering, jednak musimy liczyć się z tym, że pudełka dostarczone będą w godzinach nocnych, pomiędzy 1:00 a 6:00 rano. Pomimo, iż jedzenie zapakowane jest hermetycznie, w tym czasie pozostaje zazwyczaj bez lodówki. Im szybciej je odbierzemy, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że ulegnie zepsuciu.
Chcąc zadbać o jakość na ostatnim etapie dystrybucji, firma cateringowa Pomelo wprowadziła na polski rynek absolutną nowość. Każdy zamówiony zestaw zabezpieczony jest opakowaniem termicznym, które pozwala utrzymać prawidłową temperaturę dostarczanego jedzenia. - Wiemy, że klienci nie odbierają naszych paczek od razu, więc wychodząc im naprzeciw, zmaksymalizowaliśmy bezpieczeństwo dzięki odpowiednim opakowaniom. Zastosowanie otuliny termoaktywnej to nasz strzał w dziesiątkę. Materiał amortyzuje ewentualne wstrząsy i zapewnia kompleksową ochronę podczas skrajnie trudnych warunków atmosferycznych. - tłumaczy Anna Foszer, założycielka i prezes firmy Pomelo, oferującej catering dietetyczny w największych miastach w Polsce.
Opakowanie Pomelo chroni warstwa termoizolacyjna, która pozwala na dłużej utrzymać odpowiednią temperaturę żywności podczas upałów, co przedłuża jej jakość oraz przydatność do spożycia.
Dzięki odpowiedniej logistyce, catering to nie tylko gwarancja bezpiecznych, ale i zdrowych posiłków. Decydując się na dietę pudełkową należy kierować się nie tylko atrakcyjną ceną, ale wziąć również pod uwagę jakość. Przed zamówieniem warto zadać pytania o odpowiednie procedury przygotowania i dystrybucji posiłków, które gwarantują (szczególnie latem), że to za co zapłaciliśmy dotrze do nas w formie świeżej i przydatnej do spożycia.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.