Lexus ES najbardziej niezawodnym modelem w historii słynnego badania
Luksusowy sedan Lexus ES został ogłoszony najbardziej niezawodnym samochodem w badaniu 2020 U.S. Vehicle Dependability Study, przeprowadzanym przez amerykańską firmę analityczną J.D. Power. Samochód zdobył rekordowo wysoki wynik.
Historyczny wynik
Limuzyna Lexusa zanotowała rezultat 52 PP100. To oznacza, że japoński samochód okazał się najbardziej niezawodnym modelem ze wszystkich przeanalizowanych. Co więcej, to najlepszy wynik w 31-letniej historii badania J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study, jednego z najbardziej renomowanych rankingów niezawodności w branży motoryzacyjnej.
Badanie mierzy liczbę problemów zgłaszanych przez użytkowników danego modelu w trzecim roku jego posiadania. Niższy wynik oznacza zatem większą niezawodność auta. Uwzględniane są nie tylko poważne usterki, ale również wrażenia z użytkowania samochodu, dotyczące np. wyciszenia wnętrza czy obsługi systemu multimedialnego. Tegoroczna edycja bazowała na informacjach od 36 555 właścicieli samochodów z rocznika 2017.
Więcej Lexusów w czołówce
Amerykańscy analitycy wyróżnili także inne modele Lexusa. Terenowy GX zajął pierwsze miejsce w kategorii Midsize Premium SUV, a na drugim miejscu w kategorii znalazł się Lexus RX, razem z Cadillakiem XT5 oraz Mercedesem GLE. Tę samą lokatę w klasie Compact Premium SUV zdobył model NX Lexusa. Na tym lista się nie kończy. Limuzyna ES zwyciężyła rzecz jasna w swojej kategorii Compact Premium Car, a na trzecim miejscu w tej samej klasyfikacji znalazł się Lexus IS.
Lexus znalazł się również w czołówce rankingu marek. Japoński producent zajął drugie miejsce z okrągłym wynikiem 100. To rezultat o sześć punktów lepszy, niż w ubiegłorocznym badaniu U.S. Vehicle Dependability Study i wyraźnie przewyższający średnią rynku, która w 2020 roku wyniosła 134 problemy na 100 samochodów.
Toyota wygrywa w największej liczbie kategorii
Bardzo dobre wyniki zanotowała również siostrzana Toyota. Japońska marka zajęła piąte miejsce w ogólnym rankingu, najwyższe wśród producentów aut popularnych i wyprzedziła m.in. Volkswagena, BMW, Audi, Forda czy Mazdę. Modele Toyoty wygrały w czterech segmentach. A wliczając wyniki Lexusa, Toyota Motor Corporation zgarnęła pierwsze miejsca w aż sześciu kategoriach.
Toyota 4Runner wygrała w kategorii Midsize SUV, Tundra wraz z Fordem F-150 zdobyła pierwsze miejsce w klasyfikacji Large Light Duty Pickup, Toyota Avalon okazała się najlepsza w klasie Large Car, a Sienna wygrała w kategorii Minivan. Do tego można dodać trzecie miejsce Corolli w klasyfikacji aut kompaktowych i taką samą pozycję Toyoty RAV4 w kategorii Compact SUV.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.