Lexus rejestruje znak towarowy. NX w wersji hybrydowej plug-in niemal pewny
Lexus zarejestrował właśnie w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) znak towarowy NX 450h+. Oznaczenie wydaje się potwierdzać wcześniejsze plotki, że pierwszą hybrydą plug-in marki będzie wariant modelu NX, najchętniej kupowanego samochodu Lexusa w Europie.
Hybryda z plusem
Znak towarowy NX 450h+ zrejestrowano w EUIPO 14 kwietnia 2019 roku z numerem ewidencyjnym 018225989. Litery NX oraz h w oznaczeniu jednoznacznie wskazują, że chodzi o hybrydowy wariant Lexusa NX. Uwagę zwraca jednak dodatkowy symbol +, który najprawdopodobniej sygnalizuje, że auto będzie dysponowało dodatkową wtyczką. Na tę chwilę w ofercie Lexusa nie znajdziemy wprawdzie hybrydy plug-in, więc schemat nazewnictwa aut z napędem tego typu nie jest jeszcze znany. Niemniej trudno znaleźć inne wytłumaczenie dla plusa w nowej nazwie. Japońska marka od ubiegłego roku otwarcie mówi o planach stworzenia swojej pierwszej hybrydy z wtyczką, a nowy Lexus NX jest najmocniejszym kandydatem w tej kwestii. Do wyboru właśnie tego modelu może zachęcać też jego popularność, bowiem NX jest najchętniej kupowanym samochodem Lexusa w Europie.
Napęd z Toyoty RAV4
Z dużym prawdopodobieństwem można również przewidzieć konfigurację napędu, jaki trafi pod maskę Lexusa NX w wersji hybrydowej plug-in. Będzie to najpewniej układ bazujący na 306-konnym napędzie znanym z nowej Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid. Według danych sprzed homologacji benzynowy silnik o pojemności 2,5 l oraz mocny napęd elektryczny zapewniają SUV-owi Toyoty przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 s i maksymalny zasięg około 60 km w trybie wyłącznie elektrycznym. Oba modele są zbliżone rozmiarami, a nowy NX będzie z pewnością oparty na platformie w architekturze TNGA, którą z powodzeniem zastosowano już w Toyocie RAV4. Zatem wybór napędu z tego drugiego modelu byłby logicznym posunięciem ze strony inżynierów Lexusa.
Nie tylko plug-in
Oznaczenie NX 450h+ nie jest jedynym, które Lexus zarejestrował w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Tego samego dnia do rejestru wpisano również nazwę NX 350h. Oznaczenie wskazuje, że pod maską Lexusa NX znajdzie się też nowy napęd hybrydowy bez wtyczki. Obecnie w europejskich salonach Lexusa hybrydowy wariant modelu NX jest znany jako NX 300h i dysponuje układem o łącznej mocy 197 KM. Większa liczba w nazwie pozwala sądzić, że auto w przyszłości otrzyma mocniejszy napęd. Może to być jednostka dostępna aktualnie w Toyocie Highlander, która na amerykańskim rynku wytwarza niespełna 250 KM.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.