Lexus wygrywa w kolejnym rankingu
Po zdobyciu nagrody dla najlepszego producenta w tegorocznym plebiscycie Auto Express 2020 Driver Power Survey, Lexus otrzymuje kolejną statuetkę. Japońskiego producenta uznano za najlepszą markę w brytyjskim rankingu Honest John Satisfaction Index. A na tym nagrody się nie kończą.
Właściciele Lexusów najbardziej zadowoleni
Lexus zajął pierwsze miejsce w rankingu Best Car Brand, a więc otrzymał tytuł najlepszej marki samochodowej zdaniem respondentów Honest John Satisfaction Index. W badaniu wzięło udział ponad 10 tys. właścicieli aut. Uczestnicy oceniali niezawodność samochodów, komfort jazdy, zużycie paliwa, jakość ich wykonania czy bezpieczeństwo. Lexus zwyciężył z bardzo wysokim wynikiem – średni poziom satysfakcji klienta (Satisfaction Index) wyniósł w przypadku japońskiej marki 89,5%. Lexus zdobył najwyższe noty w obszarach związanych z jakością wykonania, niezawodnością i komfortem. Organizatorzy brytyjskiego badania podkreślają ponadto, że producent otrzymał wysokie noty za łatwość użytkowania i osiągi jego samochodów.
Wyróżnienie dla Lexusa NX
Bezawaryjność aut Lexusa podkreśliło dodatkowo pierwsze miejsce w rankingu niezawodności, w którym japońska marka zdobyła wynik 9.69 na 10. W plebiscycie Honest John Satisfaction Index oceniono również poszczególne modele. Tutaj dodatkowe wyróżnienia zapewnił Lexusowi model NX. SUV japońskiej marki został uznany za najbardziej komfortowy samochód, a także znalazł się w ogólnym zestawieniu 10 najlepszych modeli ze współczynnikiem satysfakcji na poziomie 91.8%. Honest John Satisfaction Index jest kolejnym brytyjskim badaniem w tym roku, w którym Lexus zdobył istotne nagrody. Wcześniej japońska marka otrzymała tytuł najlepszego producenta w Auto Express 2020 Driver Power Survey. A modele RX, IS i CT wygrały w swoich kategoriach.
Toyota z sukcesami
W badaniu Honest John Satisfaction Index 2020 dobre wyniki zanotowała również siostrzana Toyota. Modele Prius oraz Yaris zajęły odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w rankingu 10 najbardziej niezawodnych samochodów. Toyota Prius znalazła się także w gronie najlepszych modeli, a crossovera C-HR umieszczono w zestawieniu 10 aut oferujących największy komfort.
Arval we współpracy z Hop.City dostarczy rowery dla dostawców jedzenia
Wynajem długoterminowy Arval dostępny w salonach Ford
Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.