Lexus wygrywa w rankingu obsługi klienta
Spośród wszystkich marek premium na amerykańskim rynku, Lexus oferuje najlepszą obsługę serwisową – wynika z badania 2020 J.D. Power Customer Service Index Study. Do japońskiego producenta należy także najwyższy wynik w ogólnym zestawieniu, uwzględniającym marki luksusowe i popularne.
Wysoki wynik Lexusa
W najnowszym J.D. Power Customer Service Index Study Lexus zdobył 889 punktów na 1 000 możliwych. To rezultat o 25 punkty wyższy od średniej dla segmentu aut klasy premium, która wynosi 864. A także wyraźnie przewyższający wyniki producentów aut popularnych – pierwszy w tej kategorii Buick zdobył 861 punktów, zaś średnia tego segmentu to 831. Co więcej, Lexus poprawił swój wynik z ubiegłego roku, kiedy japońskiej marce przyznano 881 punktów. W najnowszej odsłonie badania zaraz za Lexusem znalazły się Cadillac i Porsche z rezultatem 882, a pierwszą piątkę uzupełniły Infiniti oraz Lincoln, z wynikami odpowiednio 875 i 872 punktów.
Kompleksowe badanie
Zestawienie sporządzono na bazie ankiet przeprowadzonych wśród ponad 71 tys. właścicieli i użytkowników samochodów z roczników 2016-2019. Analiza skupia się na pięciu obszarach związanych z serwisową obsługą klienta. Pod uwagę brane są poziom obsługi, sposób jej rozpoczęcia, przyjęcie pojazdu, działanie doradców serwisowych i jakość infrastruktury. Badanie prowadzono od sierpnia do grudnia 2019 roku. Przedstawiciele J.D. Power podkreślają, że dokładają wszelkich starań, by zweryfikować, czy ankietowani w rzeczywistości są właścicielami aut marek, które oceniają w ankiecie.
Rośnie jakość obsługi
Badanie pokazuje ponadto, że zadowolenie klientów z jakości obsługi w serwisach dilerskich rośnie z roku na rok. Zgodnie z rezultatami 2020 J.D. Power Customer Service Index Study, średni wynik dla amerykańskiego rynku motoryzacyjnego wynosi 837 punktów. A to oznacza piąty z rzędu rok ze wzrostem.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.