Liczy się firma przyjazna rodzinie
Kobiety zaczynające właśnie swoją pracę zawodową często stają przed dylematem – kariera czy macierzyństwo. Tymczasem z badania przeprowadzonego jeszcze przed pandemią przez platformę Pracuj.pl, wynika, że dla zdecydowanej większości pań atrakcyjne miejsce pracy to takie, które umożliwia zachowanie równowagi między pracą, a życiem prywatnym. Aż 80 proc. badanych docenia umożliwianie kobietom wychowującym dzieci, układanie elastycznego grafiku pracy, a 76 proc. oferowanie im dodatkowego wsparcia, którym mogą być np. dodatkowe dni urlopowe, możliwość pracy zdalnej czy dedykowane benefity pozapłacowe. Doceniane są także szkolenia branżowe, prywatna opieka medyczna czy dodatkowe ubezpieczenie na życie. Najważniejsze jest więc to, aby firma była przyjazna rodzinie.
Potrzebna pozytywna ewolucja
Choć sytuacja kobiet na polskim rynku pracy w ostatnich latach uległa poprawie, to wciąż aż 7 na 10 z nich uważa, że nie są tak doceniane jak mężczyźni. Firmy, w których kobiety mogą się rozwijać i awansować bez ograniczeń należą do rzadkości. Tym bardziej te przyjazne mamom. Nie wszyscy pracodawcy oferują powracającej z urlopu macierzyńskiego mamie możliwość skrócenia czasu pracy lub dopasowanie godzin pracy do sytuacji rodzinnej. Na szczęście coraz więcej pracodowaców podejmuje kroki dotyczące równości płac między płciami, wspieraniu kobiet w obowiązkach macierzyńskich czy też umożliwianiu im awansu zawodowego.
Specjalistki, które warto doceniać
Jedną z firm, w których nie tylko atmosfera sprzyja efektywnej pracy i rozwojowi, ale również kobieca kariera ma szanse na dynamiczny rozwój, jest wrocławska spółka GOBS. Zajmuje się ona zaawansowaną obsługą księgową zagranicznych spółek o specyficznych wymaganiach, które nie zawsze mogą znaleźć na polskim rynku kompetentnych i doświadczonych partnerów. Zatrudnia prawie same kobiety, które nie tylko posiadają wysokie kwalifikacje w zakresie rachunkowości, ale mogą się także pochwalić biegłą znajomością języków obcych.
– Większość z nich to specjalistki, których wiedzy i doświadczenia nie sposób przecenić – mówi Izabela Kołodziejczak, prezes GOBS Sp. z o.o. – Bardzo zależy nam na tym, aby właśnie takie osoby tworzyły nasz zespół i czuły się tu jak najlepiej. Dlatego też inwestujemy w ich rozwój, oferując im m.in. darmowe kursy językowe na różnych poziomach, specjalistyczne szkolenia z zakresu rachunkowości i podatków czy dofinansowanie kursów poszerzających kwalifikacje zawodowe.
Ważnym aspektem zatrudnienia są tu także możliwości awansu, odbywającego się na jasnych i transparentnych zasadach.
Kiedy praca nie przeszkadza w macierzyństwie
– Większość naszych pracowników to młode osoby, które albo niedawno założyły rodziny i zostały mamami, albo też mają takie plany w niedalekiej przyszłości. Również w tym zakresie staramy się je jak najlepiej wspierać już od momentu, gdy okazuje się, że spodziewają się dziecka – twierdzi Izabela Kołodziejczak. – W razie potrzeby mogą liczyć na pracę zdalną lub w ograniczonym wymiarze godzin. Zyskuje na tym nie tylko pracownik i jego rodzina, ale również firma, która dzięki temu może liczyć na jego duże zaangażowanie. To sprawia, że zadowoleni są także nasi klienci.
Od początku działalności GOBS, zatrudnione tu panie urodziły już kilkoro dzieci. Każde z nich dostało w prezencie od firmy specjalny śliniaczek z indywidualnym numerem kolejnego „gobsiątka”, co również pokazuje, jak bardzo spółka jest firmą przyjazną rodzinie.
Firma z kobiecą twarzą
Za swoje działania na rzecz rozwoju firmy, a także tworzenie miejsc pracy przyjaznych kobietom, w grudniu 2020 roku Izabela Kołodziejczak otrzymała tytuł „Kobiecej Twarzy” w dolnośląskim plebiscycie, promującym kobiecą przedsiębiorczość i równość w biznesie.
GOBS Sp. z o.o. jest częścią grupy Olesiński&Wspólnicy, w której kobiety mają nieograniczone możliwości rozwoju. Stanowią w niej blisko połowę partnerów spółki oraz dużą część kadry managerskiej.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.