Komunikaty PR

Liczy się firma przyjazna rodzinie

2021-03-15  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania GOBS ( 0.63 MB )

Kobiety zaczynające właśnie swoją pracę zawodową często stają przed dylematem – kariera czy macierzyństwo. Tymczasem z badania przeprowadzonego jeszcze przed pandemią przez platformę Pracuj.pl, wynika, że dla zdecydowanej większości pań atrakcyjne miejsce pracy to takie, które umożliwia zachowanie równowagi między pracą, a życiem prywatnym. Aż 80 proc. badanych docenia umożliwianie kobietom wychowującym dzieci, układanie elastycznego grafiku pracy, a 76 proc. oferowanie im dodatkowego wsparcia, którym mogą być np. dodatkowe dni urlopowe, możliwość pracy zdalnej czy dedykowane benefity pozapłacowe. Doceniane są także szkolenia branżowe, prywatna opieka medyczna czy dodatkowe ubezpieczenie na życie. Najważniejsze jest więc to, aby firma była przyjazna rodzinie.

Potrzebna pozytywna ewolucja

Choć sytuacja kobiet na polskim rynku pracy w ostatnich latach uległa poprawie, to wciąż aż 7 na 10 z nich uważa, że nie są tak doceniane jak mężczyźni. Firmy, w których kobiety mogą się rozwijać i awansować bez ograniczeń należą do rzadkości. Tym bardziej te przyjazne mamom. Nie wszyscy pracodawcy oferują powracającej z urlopu macierzyńskiego mamie możliwość skrócenia czasu pracy lub dopasowanie godzin pracy do sytuacji rodzinnej. Na szczęście coraz więcej pracodowaców podejmuje kroki dotyczące równości płac między płciami, wspieraniu kobiet w obowiązkach macierzyńskich czy też umożliwianiu im awansu zawodowego.

Specjalistki, które warto doceniać 

Jedną z firm, w których nie tylko atmosfera sprzyja efektywnej pracy i rozwojowi, ale również kobieca kariera ma szanse na dynamiczny rozwój, jest wrocławska spółka GOBS. Zajmuje się ona zaawansowaną obsługą księgową zagranicznych spółek o specyficznych wymaganiach, które nie zawsze mogą znaleźć na polskim rynku kompetentnych i doświadczonych partnerów. Zatrudnia prawie same kobiety, które nie tylko posiadają wysokie kwalifikacje w zakresie rachunkowości, ale mogą się także pochwalić biegłą znajomością języków obcych. 

– Większość z nich to specjalistki, których wiedzy i doświadczenia nie sposób przecenić – mówi Izabela Kołodziejczak, prezes GOBS Sp. z o.o. – Bardzo zależy nam na tym, aby właśnie takie osoby tworzyły nasz zespół i czuły się tu jak najlepiej. Dlatego też inwestujemy w ich rozwój, oferując im m.in. darmowe kursy językowe na różnych poziomach, specjalistyczne szkolenia z zakresu rachunkowości i podatków czy dofinansowanie kursów poszerzających kwalifikacje zawodowe.

Ważnym aspektem zatrudnienia są tu także możliwości awansu, odbywającego się na jasnych i transparentnych zasadach. 

Kiedy praca nie przeszkadza w macierzyństwie

– Większość naszych pracowników to młode osoby, które albo niedawno założyły rodziny i zostały mamami, albo też mają takie plany w niedalekiej przyszłości. Również w tym zakresie staramy się je jak najlepiej wspierać już od momentu, gdy okazuje się, że spodziewają się dziecka – twierdzi Izabela Kołodziejczak. – W razie potrzeby mogą liczyć na pracę zdalną lub w ograniczonym wymiarze godzin. Zyskuje na tym nie tylko pracownik i jego rodzina, ale również firma, która dzięki temu może liczyć na jego duże zaangażowanie. To sprawia, że zadowoleni są także nasi klienci.

Od początku działalności GOBS, zatrudnione tu panie urodziły już kilkoro dzieci. Każde z nich dostało w prezencie od firmy specjalny śliniaczek z indywidualnym numerem kolejnego „gobsiątka”, co również pokazuje, jak bardzo spółka jest firmą przyjazną rodzinie.  

Firma z kobiecą twarzą

Za swoje działania na rzecz rozwoju firmy, a także tworzenie miejsc pracy przyjaznych kobietom, w grudniu 2020 roku Izabela Kołodziejczak otrzymała tytuł „Kobiecej Twarzy” w dolnośląskim plebiscycie, promującym kobiecą przedsiębiorczość i równość w biznesie.  

GOBS Sp. z o.o. jest częścią grupy Olesiński&Wspólnicy, w której kobiety mają nieograniczone możliwości rozwoju.  Stanowią w niej blisko połowę partnerów spółki oraz dużą część kadry managerskiej. 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.