Komunikaty PR

Lidl ratuje niedoskonałe warzywa i wspiera polskich rolników przed Święta

2022-12-12  |  01:00
Biuro prasowe

Choć wyglądają inaczej, smakują tak samo! Lidl Polska wspiera polskich rolników przed Świętami, ponownie wprowadzając do oferty niedoskonałe warzywa. Marchewki, selery oraz buraki o wyjątkowym kształcie będą dostępne do wyczerpania zapasów – warto dać im szansę.

Wybierając warzywa, najczęściej kierujemy się ich wyglądem: symetrycznym kształtem, nienaganną skórką czy soczystym kolorem. Warto jednak pamiętać, że wygląd nie zawsze świadczy o ich smaku i wartości. Wielu polskich rolników ponosi straty, gdy ich warzywa nie spełniają przyjętych na rynku „norm”. Tak było w latach wcześniejszych, gdy ponad tysiąc ton buraków pana Mieczysława niemal uległo zmarnowaniu po tym, jak nie nadawało się na sprzedaż. Powód? Nie mieściły się w kalibrze 3-6 cm. Wówczas część krzywych buraków wykupiła sieć Lidl Polska, która postanowiła zachęcić do nich swoich klientów. Okazało się, że nie tylko dobrze je przyjęli, ale pokochali nieperfekcyjne warzywa: najpierw buraki, a potem marchewki.

Pomoc rolnikom potrzebna jest szczególnie teraz – przed Świętami – dlatego Lidl Polska, po raz kolejny, wprowadza do oferty warzywa o  wyjątkowym kształcie: marchewki, selery i buraki, będące składnikami wielu ulubionych, świątecznych potraw Polaków.

Od poniedziałku 12 grudnia do wyczerpania zapasów będzie można kupić zestaw nieperfekcyjnych warzyw (marchewka, seler, burak) w świetnej cenie 6,99 zł/ 3 kg/ 1 opak.

Działania w duchu zero waste

Święta, choć piękne, to również czas, kiedy wyrzucamy o wiele więcej żywności niż zazwyczaj. Ważne, aby przed zakupem zastanowić się, ile jedzenia potrzebujemy – pomocna będzie tu np. lista zakupów. O niemarnowanie żywności dbają też sieci handlowe. Lidl Polska nie tylko wspiera polskich producentów, ale optymalizuje zamówienia i dostawy żywności tak, aby na sklepowych półkach znajdowało się dokładnie tyle produktów, ile potrzebują klienci. W  ten sposób sieć ogranicza marnowanie jedzenia. We wszystkich sklepach sieci prowadzony jest też projekt „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego oferowane są w pełni wartościowe produkty, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia. Nadwyżki żywności i  pozostałe produkty przekazywane są z kolei do organizacji pomocowych, m.in. Federacji Polskich Banków Żywności czy Caritas Polska.

Polskie niedoskonałe warzywa będą dostępne w sklepach sieci Lidl Polska od poniedziałku 12 grudnia do wyczerpania zapasów w cenie 2,33 zł/ 1 kg.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność

Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.

Bankowość

Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.

Konsument

Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.