Liebrecht & wooD świętuje 30 lat w Polsce
Wyznaczanie nowych trendów w branży nieruchomości, trwałe zaangażowanie w zrównoważony rozwój przestrzeni miejskich oraz kilkadziesiąt wyjątkowych inwestycji – w tym tak pionierskie realizacje jak Centrum Praskie Koneser, Plac Unii czy powstająca Drucianka Campus. Tak przedstawia się bilans 30 lat działalności Liebrecht & wooD w Polsce.
Liebrecht & wooD oficjalnie zainaugurowała swoją obecność w Polsce 26 października 1994 roku. Firma z belgijskim rodowodem w ciągu trzech dekad w znaczący sposób zapisała się w krajobrazie Warszawy i innych polskich miast – Gdańska, Poznania czy Sosnowca. Jej założycielom, Patrickowi Van Den Bossche i Marcowi Lebbe, od początku przyświecało motto: „a different vision on real estate” (Inne spojrzenie na nieruchomości), które towarzyszy firmie do dziś.
– Kiedy przyjechaliśmy do Polski w 1994 roku, jej krajobraz był zupełnie inny niż obecnie. Kapitalizm dopiero raczkował, ale widać było ogromny potencjał polskiej gospodarki, objawiający się w szczególności wielką motywacją ludzi do pracy i samorozwoju. To było wyzwanie, a zarazem szansa na zrobienie czegoś nowego. Jako pionierzy rozpoczęliśmy tworzenie pierwszych, nowoczesnych biur. W dalszej kolejności nastąpił etap biznesowej zabudowy Alei Jerozolimskich. Później w naszym portfolio pojawiły się pierwsze w Polsce centra „outlet”, a także obiekty logistyczne i o charakterze mixed-use. W ostatnich latach koncentrujemy się na przywracaniu życia miejscom, które przez dekady były zaniedbywane lub opuszczone. Efektem tej wizji zrównoważonego budownictwa są Centrum Praskie Koneser i powstająca Drucianka Campus. Oba projekty wpisują się w rewitalizację terenów warszawskiej Pragi – mówi Marc Lebbe, współzałożyciel Liebrecht & wooD.
Nie tylko budynki
30 lat Liebrecht & wooD w Polsce to nieustanne podkreślanie społecznej odpowiedzialności i roli deweloperów w kształtowaniu miast. Wyrazem tego było przyjęcie w 2023 roku Polityki ESG. Zaangażowanie firmy w tym zakresie widoczne jest także w jej wartościach, niezmiennych od początków działalności na rodzimym rynku.
– Misją Liebrecht & wooD jest tworzenie nieruchomości wraz z ich całościowym, harmonijnym otoczeniem. Naszym celem od zawsze jest wznoszenie budynków, które w pozytywny sposób oddziałują nie tylko na krajobraz, ale także na społeczność. Nie zapominamy przy tym, że kluczem do długowieczności każdego obiektu jest jego efektywność, wynikająca przede wszystkim z naszego szacunku dla środowiska. Dlatego właśnie zrównoważone budownictwo to jedna z podstaw działalności firmy – podkreśla Patrick Van Den Bossche, współzałożyciel Liebrecht & wooD.
Różnorodne portfolio
W trakcie trzech dekad na polskim rynku Liebrecht & wooD wyróżniło się realizacją niezwykłych obiektów. W portfolio firmy znajduje się szereg inwestycji, których znacząco wpłynęły na miejski krajobraz. Wśród nich znajdują się:
- pionierskie kompleksy biurowe, ustanawiające nowe kierunki rozwoju biznesu w Warszawie (Jerozolimskie Business Park, Batory Office Buildings, Kopernik Office Buildings, Flanders Business Park);
- pierwsze w kraju centra „outlet” (Gdańsk, Piaseczno, Sosnowiec);
- wyróżniający się niepowtarzalnym charakterem obiekt mixed-use z dominantą o charakterze biurowym, na styku stołecznego Śródmieścia i Mokotowa (Plac Unii);
- rewitalizacja pofabrycznych terenów historycznych, która przywraca mieszkańcom zdegradowane dotychczas przestrzenie (Centrum Praskie Koneser);
- innowacyjny kampus talentowy nowej generacji, uwalniający możliwości biznesowe hubu komunikacyjnego Warszawa Wschodnia (Drucianka Campus – w realizacji).
– Realizując każdy projekt myślimy zarówno o przyszłych użytkownikach, jak i o wszystkich, którzy go tworzą. Siłą Liebrecht & wooD jest zaangażowany i wyjątkowy zespół, umożliwiający kreowanie miejsc o niezwykłym potencjale. To dzięki jego pasji możemy w realny sposób zmieniać otoczenie na lepsze, a poprzez działania placemakingowe, których przykładem jest Centrum Praskie Koneser, wzmacniać lokalne społeczności i być ich częścią – podkreśla Magdalena Bartkiewicz-Podoba, CEO Liebrecht & wooD w Polsce, związana z firmą od ponad 25 lat, od 2018 roku jako prezeska zarządu.
Więcej o Liebrecht & wooD można przeczytać na https://liebrecht-wood.com/, a najnowsze informacje o jej działalności dostępne są na LinkedInie.
***
Liebrecht & wooD to międzynarodowa firma z branży nieruchomości, operująca z sukcesami w Europie Środkowej i Wschodniej od 1991 roku. W tym czasie wybudowała w Polsce i Rumunii ponad pół miliona metrów kwadratowych różnorodnych powierzchni o wartości przekraczającej miliard euro. Firma specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych inwestycji mixed-use, biurowych, retailowych, magazynowych i mieszkaniowych. Działalność Liebrecht & wooD wyróżnia się nowoczesnymi budynkami o wysokiej klasy architekturze, a także starannymi rewitalizacjami przestrzeni zabytkowych. Potwierdzeniem tego są liczne nagrody i wyróżnienia. Liebrecht & wooD w swoim bieżącym funkcjonowaniu kładzie szczególny nacisk na obowiązującą w niej Politykę ESG, zgodnie z którą wszystkie nowe inwestycje spełniają wymogi certyfikacji BREEAM.
W portfolio Liebrecht & wooD w Polsce znajdują się takie projekty jak Centrum Praskie Koneser, Drucianka Campus, Monopol, Centrum Marszałkowska, Batory Office Building, Plac Unii i Flanders Business Park. Więcej informacji o firmie można znaleźć na www.liebrecht-wood.com.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.