Li-Ion podbija Włochy
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Baterie trakcyjne wózków widłowych w technologii litowo-jonowej są coraz chętniej wykorzystywane, by zmniejszać pobory energetyczne, optymalizować pracę i wykonywać ambitne cele polityk zrównoważonego rozwoju. Do grona korzystających z Li-Ion firm dołączył włoski potentat handlu FMCG, MD SpA.
MD SpA to jeden z najbardziej liczących się graczy na hurtowym rynku hurtu produktów spożywczych we Włoszech. Sieć tworzy 780 punktów sprzedaży rozsianych po całym kraju. Firma zatrudnia łącznie 7 tys. osób i osiąga w skali roku obrót na poziomie 2,5 mld euro. Sklepy zaopatrywane są w towar za pośrednictwem 8 magazynów. Jako że zrównoważony rozwój jest jedną z podstawowych wartości firmy, chętnie sięga ona po technologiczne innowacje pozwalające zmniejszać ślad węglowy jej działalności. W związku z tym zmodernizowano na przykład ostatnio flotę transportu wewnętrznego w centrum dystrybucji przy głównej siedzibie MD w Gricignano di Aversa.
Charakterystyka obiektu
Główne i największe centrum dystrybucji MD SpA położone jest kilkadziesiąt kilometrów od Neapolu, w niewielkiej gminie Gricignano di Aversa. Na kompleks składa się kilka obiektów, w tym magazyny chłodnicze i mroźnie, z kilkudziesięcioma terminalami dla ciężarówek różnej wielkości. To stąd rozwożone są produkty do sklepów sieci w środkowych Włoszech. Tutaj także testowane są najnowsze proekologiczne rozwiązania. Wnętrza oświetlają więc energooszczędne oprawy LED, a na dachach liczących 64 tys. mkw. hal zainstalowano nowoczesne panele solarne – łącznie 9 720 sztuk. System fotowoltaiczny jest w stanie wygenerować nawet 2,3 MWp energii – więcej niż zużywa łącznie cały kompleks. Ważnym elementem strategii, dzięki której uniezależniono pracę centrum od pochodzącej z paliw kopalnych energii elektrycznej i do minimum ograniczono generowany ślad węglowy, jest wykorzystanie trwałych i ekonomicznych rozwiązań transportu wewnętrznego. Dlatego też jako jedna z pierwszych firm we Włoszech MD testowała w swoim magazynie wózki widłowe z bateriami litowo-jonowymi.
Zastosowane rozwiązanie
Testowane w centrum MD SpA wózki w technologii litowo-jonowej stanęły nie tylko przed egzaminem z wydajności, dostępności i opłacalności, ale także sprawdzianem z pracy w ekstremalnych temperaturach. W ciągu trwającego 180 dni pilotażowego wdrożenia przyszło im pracować w upale i mrozie. Zatwierdzone do pracy w warunkach od -35 do 60 stopni Celsjusza nie wykazywały żadnych strat pojemności baterii ani spadku efektywności pracy. – W centralnym magazynie MD SpA pilotażowo zastosowano wózki paletowe STILL EXU 15/16 i STILL ECH 12 oraz wózki Reach Truck typu STILL FM-X 14, wszystkie z bateriami litowo-jonowymi. Dzięki technologii Li-Ion można było rozproszyć punkty ładowania (ze względu na brak efektu gazowania napędzane nią wózki nie wymagają dodatkowo wentylowanej akumulatorowni) i znacząco skrócić czas potrzebny na obsługę ładowania – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Ze względu na szczelną obudowę akumulatora pojazdy w tej technologii bardzo dobrze sprawdzają się w pracy w otoczeniu charakteryzującym się zmiennymi temperaturami, z gwarancją niezawodności polecane są więc do chłodni i mroźni – dodaje Kurkowski.
Efekty wdrożenia
- Świetne rezultaty testów pojazdów Li-Ion STILL przekonały nas, by przejść na tę technologię – mówi o Li-Ion Stefano Paolone, Dyrektor ds. Logistyki MD SpA. – Łączą one wyśmienite osiągi w każdym zastosowaniu z wysokim poziomem wydajności. Pojazdy z bateriami litowo-jonowymi są przy tym całkowicie bezemisyjne, co jest bardzo istotne z punktu widzenia celów MD. Zrównoważony rozwój jest wśród nich jednym z najważniejszych – tłumaczy. Dodatkowe korzyści udało się wypracować z uwagi na sezonowość rynku produktów spożywczych. Latem, gdy rośnie popyt na produktu mrożone, zwykle do obsługi mroźni potrzebne są dodatkowe wózki lub baterie. Dzięki wysokiej dostępności pojazdów w technologii litowo-jonowej z możliwością szybkiego ładowania częściowego udało się uniknąć konieczności wymiany akumulatorów, znacząco oszczędzając czas i zwiększając produktywność wózków i operatorów. Ze względu na pozytywne rezultaty testów, MD SpA zdecydowało się zamówić łącznie 115 wózków paletowych STILL do obsługi swoich magazynów i zadeklarowało, że od teraz będzie inwestować jedynie w pojazdy transportu wewnętrznego w technologii Li-Ion.
Organizacje pozarządowe apelują do premiera. Chodzi o Krajowy Plan Energii i Klimatu oraz transformację energetyczno-klimatyczną
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
Trina Storage dostarczy rozwiązania BESS do niemieckich projektów Aquila
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.