Li-Ion podbija Włochy
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Baterie trakcyjne wózków widłowych w technologii litowo-jonowej są coraz chętniej wykorzystywane, by zmniejszać pobory energetyczne, optymalizować pracę i wykonywać ambitne cele polityk zrównoważonego rozwoju. Do grona korzystających z Li-Ion firm dołączył włoski potentat handlu FMCG, MD SpA.
MD SpA to jeden z najbardziej liczących się graczy na hurtowym rynku hurtu produktów spożywczych we Włoszech. Sieć tworzy 780 punktów sprzedaży rozsianych po całym kraju. Firma zatrudnia łącznie 7 tys. osób i osiąga w skali roku obrót na poziomie 2,5 mld euro. Sklepy zaopatrywane są w towar za pośrednictwem 8 magazynów. Jako że zrównoważony rozwój jest jedną z podstawowych wartości firmy, chętnie sięga ona po technologiczne innowacje pozwalające zmniejszać ślad węglowy jej działalności. W związku z tym zmodernizowano na przykład ostatnio flotę transportu wewnętrznego w centrum dystrybucji przy głównej siedzibie MD w Gricignano di Aversa.
Charakterystyka obiektu
Główne i największe centrum dystrybucji MD SpA położone jest kilkadziesiąt kilometrów od Neapolu, w niewielkiej gminie Gricignano di Aversa. Na kompleks składa się kilka obiektów, w tym magazyny chłodnicze i mroźnie, z kilkudziesięcioma terminalami dla ciężarówek różnej wielkości. To stąd rozwożone są produkty do sklepów sieci w środkowych Włoszech. Tutaj także testowane są najnowsze proekologiczne rozwiązania. Wnętrza oświetlają więc energooszczędne oprawy LED, a na dachach liczących 64 tys. mkw. hal zainstalowano nowoczesne panele solarne – łącznie 9 720 sztuk. System fotowoltaiczny jest w stanie wygenerować nawet 2,3 MWp energii – więcej niż zużywa łącznie cały kompleks. Ważnym elementem strategii, dzięki której uniezależniono pracę centrum od pochodzącej z paliw kopalnych energii elektrycznej i do minimum ograniczono generowany ślad węglowy, jest wykorzystanie trwałych i ekonomicznych rozwiązań transportu wewnętrznego. Dlatego też jako jedna z pierwszych firm we Włoszech MD testowała w swoim magazynie wózki widłowe z bateriami litowo-jonowymi.
Zastosowane rozwiązanie
Testowane w centrum MD SpA wózki w technologii litowo-jonowej stanęły nie tylko przed egzaminem z wydajności, dostępności i opłacalności, ale także sprawdzianem z pracy w ekstremalnych temperaturach. W ciągu trwającego 180 dni pilotażowego wdrożenia przyszło im pracować w upale i mrozie. Zatwierdzone do pracy w warunkach od -35 do 60 stopni Celsjusza nie wykazywały żadnych strat pojemności baterii ani spadku efektywności pracy. – W centralnym magazynie MD SpA pilotażowo zastosowano wózki paletowe STILL EXU 15/16 i STILL ECH 12 oraz wózki Reach Truck typu STILL FM-X 14, wszystkie z bateriami litowo-jonowymi. Dzięki technologii Li-Ion można było rozproszyć punkty ładowania (ze względu na brak efektu gazowania napędzane nią wózki nie wymagają dodatkowo wentylowanej akumulatorowni) i znacząco skrócić czas potrzebny na obsługę ładowania – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Ze względu na szczelną obudowę akumulatora pojazdy w tej technologii bardzo dobrze sprawdzają się w pracy w otoczeniu charakteryzującym się zmiennymi temperaturami, z gwarancją niezawodności polecane są więc do chłodni i mroźni – dodaje Kurkowski.
Efekty wdrożenia
- Świetne rezultaty testów pojazdów Li-Ion STILL przekonały nas, by przejść na tę technologię – mówi o Li-Ion Stefano Paolone, Dyrektor ds. Logistyki MD SpA. – Łączą one wyśmienite osiągi w każdym zastosowaniu z wysokim poziomem wydajności. Pojazdy z bateriami litowo-jonowymi są przy tym całkowicie bezemisyjne, co jest bardzo istotne z punktu widzenia celów MD. Zrównoważony rozwój jest wśród nich jednym z najważniejszych – tłumaczy. Dodatkowe korzyści udało się wypracować z uwagi na sezonowość rynku produktów spożywczych. Latem, gdy rośnie popyt na produktu mrożone, zwykle do obsługi mroźni potrzebne są dodatkowe wózki lub baterie. Dzięki wysokiej dostępności pojazdów w technologii litowo-jonowej z możliwością szybkiego ładowania częściowego udało się uniknąć konieczności wymiany akumulatorów, znacząco oszczędzając czas i zwiększając produktywność wózków i operatorów. Ze względu na pozytywne rezultaty testów, MD SpA zdecydowało się zamówić łącznie 115 wózków paletowych STILL do obsługi swoich magazynów i zadeklarowało, że od teraz będzie inwestować jedynie w pojazdy transportu wewnętrznego w technologii Li-Ion.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.