Live Motion Games S.A. zakończyła playtesty Chernobyl Liquidators
Live Motion Games S.A., z grupy kapitałowej PlayWay, z początkiem maja zakończył playtesty gry Chernobyl Liquidators. Symulator przetrwania nawiązujący do wybuchu w elektrowni jądrowej na Ukrainie, został bardzo dobrze odebrany przez graczy. Demo tytułu zostanie zaprezentowane podczas Festiwalu Steam już w czerwcu. Spółka planuje powtórzyć sukces Builder Simulator, który na ostatnim festiwalu odniósł duży sukces, w niespełna dobę plasując się w pierwszej setce na Global TOP Wishlist platformy Steam. Wishlista Builder Simulator rozwija się dynamicznie. Grę dodało do listy życzeń ponad 130 tys. użytkowników. LMG planuje debiut na NewConnect jeszcze w tym półroczu. Spółka osiągnęła w Q1 br. zysku netto o wartości 274 tys. zł.
- Zakończyliśmy playtesty naszej autorskiej produkcji Chernobyl Liquidators. W ramach testów dostęp do gry otrzymało ponad 38 tys. graczy. Jesteśmy zadowoleni z rezultatów naszej pracy i z niecierpliwością oczekujemy na efekt końcowy. Rozgrywka spotkała się z dużym zainteresowaniem i została bardzo dobrze oceniona przez ogromną część graczy. Wkrótce, podczas letniego Festiwalu Steam, planujemy udostępnić pełne demo gry. Liczymy, że tytuł dzięki ciekawej tematyce zainteresuje graczy, a jego pełna wersja zyska dużą popularność – informuje Michał Kaczmarek, prezes zarządu Live Motion Games SA.
Chernobyl Liquidators to rozgrywka z gatunku survival-symulator, której akcja toczy się w czasie katastrofy w Czarnobylu. Gracz wcieli się w rolę likwidatora – członka specjalnego zespołu cywilów i wojskowych. Wśród wyzwań, z którymi się zmierzy, będzie walka o życie poszkodowanych oraz próba powstrzymania śmiercionośnego promieniowania.
Live Motion Games S.A. pracuje także nad Builder Simulator. Rozgrywka obejmuje samodzielną budowę domów i sklepów przy pomocy narzędzi oraz specjalistycznego sprzętu.
- Wishlista Builder Simulator cały czas rośnie. Do tej pory grę do swojej listy życzeń dodało ponad 130 tys. użytkowników Steam. Rozgrywkę po raz pierwszy zaprezentowaliśmy podczas zimowego Festiwalu dem Steam. Produkcja została przychylnie odebrana przez graczy, wersję demo pobrało ponad 100 tys. osób. Tak dobry odbiór gry napawa nas optymizmem. Liczymy, że pełna wersja tytułu, którego premierę planujemy jeszcze w tym roku, osiągnie wysokie wyniki sprzedaży. W najbliższym czasie planujemy też wydać prolog dla tego projektu. – mówi Kamil Judasz, Head of Community w Live Motion Games SA.
Spółka pracuje również m.in. nad DLC Train Station Renovation GERMANY do tytułu Train Station Renovation, najpopularniejszego projektu w swoim portfolio. W ramach rozgrywki, gracz przeprowadza renowację i odbudowuje opuszczone stacje kolejowe. Grę w wersji early access w ciągu pierwszej doby od umieszczenia na platformie Steam nabyło 20 tys. użytkowników, a do dziś sprzedało się ponad 65 tys. egz.
W marcu br. Live Motion Games przeprowadziło publiczną ofertę akcji. Studio pozyskało 4 mln zł i dokonało przydziału wszystkich akcji oferowanych. Wartość złożonych zapisów wyniosła blisko 5,9 mln zł. Środki od inwestorów spółka przeznaczy na produkcję i marketing nowych gier.
Live Motion Games planuje debiut na rynku NewConnect w pierwszej połowie br. Spółka w Q1 br. odnotowała zysk netto na poziomie 274 tys. zł.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.