LIXA City Gardens z nowymi markami
Restauracja Rico, Ramenownia i salon kosmetyczny Luna Skin – to trzy marki, które dołączyły do grona najemców konceptu retailowego LIXA City Gardens, który powstał w kompleksie biurowym LIXA w pobliżu Ronda Daszyńskiego w Warszawie. Na mocy nowych umów, Yareal Polska wynajął ponad 550 mkw. nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej.
Rico to bardzo dobrze znana na warszawskiej mapie kulinarnej i chętnie odwiedzana restauracja, specjalizująca się w daniach kuchni tex-mex. Jej zupełnie nowa odsłona (po przeprowadzce z Al. Jana Pawła II) zadebiutuje na przełomie 2024 i 2025 r. w LIXA City Gardens. Restauracja zagospodaruje lokal o powierzchni 318 mkw., który usytuowany jest w budynku LIXA D, w ramach ogólnodostępnego pieszego pasażu.
W tym samym budynku, w lokalu znajdującym się od strony ulicy Giełdowej, w listopadzie 2024 r. zostanie otwarta kolejna restauracja – Ramenownia. Jest to wywodzący się z Łodzi koncept kulinarny, który wyróżnia autorskie podejście do tradycyjnego japońskiego ramenu przy wykorzystaniu najwyższej jakości składników – w tym m.in. noodle przygotowywanych ze specjalnej mieszanki mąk sprowadzanych prosto z Japonii. Liczący blisko 100 mkw. lokal będzie pierwszą restauracją marki Ramenownia w Warszawie.
W LIXA City Gardens zadebiutuje na polskim rynku LunaSkin – salon kosmetyczny, oferujący wyjątkowe rozwiązania między innymi z zakresu depilacji laserowej i modelowania sylwetki. Marka ciesząca się uznaniem w krajach bałtyckich – na Łotwie i w Estonii, we wrześniu 2024 r. rozpocznie swoją działalność w Polsce. Doskonale wyposażony salon kosmetyczny zostanie zaaranżowany w lokalu o powierzchni 133 mkw., znajdującym się w budynku LIXA E, od strony ulicy Kasprzaka.
„Od początku prac nad koncepcją kampusu LIXA naszą ambicją było stworzenie miejsca, które nie tylko zapewnia najwyższej jakości, nowoczesne środowisko pracy, ale również integruje społeczność i zachęca do odwiedzania, spędzania wolnego czasu. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasz autorski koncept retailowy LIXA City Gardens cieszy się tak dużym zainteresowaniem i do grona najemców dołączają kolejne marki. Wzbogacają one i zarazem doskonale uzupełniają ofertę naszego kompleksu, od strony gastronomicznej, jak i handlowo-usługowej. Jesteśmy dumni, że LIXA City Gardens przyciąga zarówno marki od lat działające na stołecznym rynku, szukające możliwości rozwoju, jak i te które debiutują w Warszawie, a nawet w Polsce." – powiedziała Marta Zawadzka, Dyrektor Najmu Yareal Polska.
LIXA City Gardens tworzy zupełnie nową tkankę miejską oraz wyjątkową, publiczną przestrzeń, która otwarta jest zarówno na pracowników biur, lokalną społeczność oraz gości i klientów, poszukujących nietuzinkowego miejsca do spędzania czasu i odpoczynku. W ramach konceptu na 4000 mkw. nowoczesnej powierzchni w parterach poszczególnych budynków (również wzdłuż 150-metrowego miejskiego pasażu) powstają liczne lokale handlowo-usługowe i gastronomiczne. Komercjalizacja konceptu LIXA City Gardens dobiega końca, a Yareal Polska finalizuje obecnie ostatnie umowy najmu.
Kampus biurowy LIXA powstawał etapami w biznesowym centrum Warszawy na bliskiej Woli, w odległości krótkiego spaceru od stacji metra Rondo Daszyńskiego. Został zaprojektowany przez renomowaną pracownię HRA Architekci. Budynki kampusu LIXA są certyfikowane w systemie zielonego budownictwa BREEAM, uzyskując ocenę Excellent. Projekt LIXA posiada także rating WELL Health-Safety potwierdzający, że kompleks spełnia wysokie wymagania dotyczące standardów i procedur bezpieczeństwa. LIXA stawia również na najwyższą jakość łączności cyfrowej i technologii inteligentnych w budynkach, czego udokumentowanie stanowi certyfikacja zgodnie z kryteriami WiredScore (budynek LIXA C otrzymał ten prestiżowy certyfikat technologiczny na najwyższych poziomie Platinum). Ponadto, budynki LIXA C, D i E znajdują się obecnie w procesie certyfikacji AirRated oraz Active Score. Kampus LIXA tworzy zespół pięciu budynków o łącznej powierzchni 77 000 mkw.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.