Magazynowanie czyli sekretna broń importerów
Globalna pandemia wpłynęła na zmniejszenie dostępnej przestrzeni magazynowej, a skutki tego odczuwane są do dziś. W wielu miejscach na świecie wciąż może dochodzić do przerwania ciągłości łańcucha dostaw. Importerzy muszą więc znaleźć sposób nie tylko na to jak dystrybuować wina, ale też jak zarządzać zapasami. Co zrobić, aby magazynowanie stało się „sekretną bronią” dostaw? Radzi Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny, specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, także w magazynowaniu wina.
Decydując się na korzystanie z usług magazynowania, importerzy wina powinni szukać magazynów, które spełniają szereg warunków, a ich wybór nie może być przypadkowy.
Przede wszystkim kontrola temperatury
Magazyny powinny zapewnić zachowanie odpowiednich zakresów temperatur i poziomu wilgotności powietrza wymaganych dla bezpiecznego składowania win. Ważne jest to, czy wykorzystywane są w nich dedykowane i specjalistyczne systemy monitorowania i nadzoru w trybie 24/7. Kolejna kwestia, na którą warto zwrócić uwagę, to zarządzanie zapasami. Magazyn powinien być zorganizowany tak, aby można było w prosty sposób rotować zapasami i odpowiednio przygotować wino do transportu, w kraju lub za granicę. Tu pomocne mogą być usługi takie jak kompletowanie, pakowanie czy etykietowanie. Wina, które w danym momencie muszą trafić na rynek, są etykietowane, zapakowywane do pudełek czy skrzynek i wysyłane już bezpośrednio do odbiorców. Magazyny zarządzane przez Hillebrand Gori, poza składowaniem, kompletacją i pakowaniem, zapewniają też winiarniom bezpieczną przestrzeń magazynową do zarządzania dostawami określonych roczników wina, z dokładnym ich rejestrem i raportami.
Wsparcie w procedurach celno-skarbowych
Specjaliści Hillebrand Gori radzą, aby wybierając magazyn wina, zwrócić uwagę na to, czy będzie możliwe dokonanie w nim procedur celno – skarbowych tj. odprawa, nałożenie akcyzy, banderolowanie, itp. Operatorzy powinni mieć też specjalną licencję na przechowywanie alkoholu. Dzięki temu składowane może tu być wino w stanie zawieszenia poboru cła (bonded products) z możliwością odroczenia zapłaty należnego cła do momentu jego przemieszczenia z magazynu do finalnego miejsca dostawy.
Im bliżej tym lepiej
Przy wyborze ważna jest też odległość magazynu od miejsca produkcji lub konsumpcji wina. Im bliżej, tym mniejsze są koszty dostaw i krótszy czas tranzytu, a jednocześnie możliwość szybszej reakcji na zmiany w trendach konsumpcji na rynku. Umowa z operatorem może dotyczyć składowania zarówno krótko jak i długoterminowego. Przykładem są magazyny Hillebrand Gori w Beaune i Bordeaux, gdzie część wina składowana jest od 1983 roku. Odpowiednia konstrukcja budynków i utrzymanie restrykcyjnych warunków temperaturowych gwarantuje zachowanie ich jakości, zapobiega też uszkodzeniom etykiet na butelkach.
Magazyny w globalnej sieci Hillebrand Gori
Niezależnie od tego, czy wino będzie przechowywane w kraju produkcji czy też za granicą, magazynowanie może być efektywnym i opłacalnym rozwiązaniem. Obecnie Hillebrand Gori zarządza ponad 50 magazynami na świecie. Są one rozlokowane wszędzie tam, gdzie wino jest produkowane i konsumowane. Inwestycje w rozwój sieci transportowej i powierzchni magazynowych pozwalają operatorowi na dostosowanie się do potrzeb klientów, a dedykowane systemy informatyczne zapewniają pełną widoczność i kontrolę nad zapasami.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.