Magazynowanie czyli sekretna broń importerów
Globalna pandemia wpłynęła na zmniejszenie dostępnej przestrzeni magazynowej, a skutki tego odczuwane są do dziś. W wielu miejscach na świecie wciąż może dochodzić do przerwania ciągłości łańcucha dostaw. Importerzy muszą więc znaleźć sposób nie tylko na to jak dystrybuować wina, ale też jak zarządzać zapasami. Co zrobić, aby magazynowanie stało się „sekretną bronią” dostaw? Radzi Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny, specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, także w magazynowaniu wina.
Decydując się na korzystanie z usług magazynowania, importerzy wina powinni szukać magazynów, które spełniają szereg warunków, a ich wybór nie może być przypadkowy.
Przede wszystkim kontrola temperatury
Magazyny powinny zapewnić zachowanie odpowiednich zakresów temperatur i poziomu wilgotności powietrza wymaganych dla bezpiecznego składowania win. Ważne jest to, czy wykorzystywane są w nich dedykowane i specjalistyczne systemy monitorowania i nadzoru w trybie 24/7. Kolejna kwestia, na którą warto zwrócić uwagę, to zarządzanie zapasami. Magazyn powinien być zorganizowany tak, aby można było w prosty sposób rotować zapasami i odpowiednio przygotować wino do transportu, w kraju lub za granicę. Tu pomocne mogą być usługi takie jak kompletowanie, pakowanie czy etykietowanie. Wina, które w danym momencie muszą trafić na rynek, są etykietowane, zapakowywane do pudełek czy skrzynek i wysyłane już bezpośrednio do odbiorców. Magazyny zarządzane przez Hillebrand Gori, poza składowaniem, kompletacją i pakowaniem, zapewniają też winiarniom bezpieczną przestrzeń magazynową do zarządzania dostawami określonych roczników wina, z dokładnym ich rejestrem i raportami.
Wsparcie w procedurach celno-skarbowych
Specjaliści Hillebrand Gori radzą, aby wybierając magazyn wina, zwrócić uwagę na to, czy będzie możliwe dokonanie w nim procedur celno – skarbowych tj. odprawa, nałożenie akcyzy, banderolowanie, itp. Operatorzy powinni mieć też specjalną licencję na przechowywanie alkoholu. Dzięki temu składowane może tu być wino w stanie zawieszenia poboru cła (bonded products) z możliwością odroczenia zapłaty należnego cła do momentu jego przemieszczenia z magazynu do finalnego miejsca dostawy.
Im bliżej tym lepiej
Przy wyborze ważna jest też odległość magazynu od miejsca produkcji lub konsumpcji wina. Im bliżej, tym mniejsze są koszty dostaw i krótszy czas tranzytu, a jednocześnie możliwość szybszej reakcji na zmiany w trendach konsumpcji na rynku. Umowa z operatorem może dotyczyć składowania zarówno krótko jak i długoterminowego. Przykładem są magazyny Hillebrand Gori w Beaune i Bordeaux, gdzie część wina składowana jest od 1983 roku. Odpowiednia konstrukcja budynków i utrzymanie restrykcyjnych warunków temperaturowych gwarantuje zachowanie ich jakości, zapobiega też uszkodzeniom etykiet na butelkach.
Magazyny w globalnej sieci Hillebrand Gori
Niezależnie od tego, czy wino będzie przechowywane w kraju produkcji czy też za granicą, magazynowanie może być efektywnym i opłacalnym rozwiązaniem. Obecnie Hillebrand Gori zarządza ponad 50 magazynami na świecie. Są one rozlokowane wszędzie tam, gdzie wino jest produkowane i konsumowane. Inwestycje w rozwój sieci transportowej i powierzchni magazynowych pozwalają operatorowi na dostosowanie się do potrzeb klientów, a dedykowane systemy informatyczne zapewniają pełną widoczność i kontrolę nad zapasami.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.