Magdalena Sidorowicz: nasi inwestorzy w pokoje hotelowe mogą spać spokojnie.
Notowane na Catalyst Arche SA — deweloper mieszkalno-hotelowy oraz właściciel 18 hoteli w całej Polsce, właśnie zaprezentował swoje najnowsze wyniki dot. sprzedaży apartamentów inwestycyjnych. Firma od początku 2023 r. do końca lipca sprzedała 177 apartamenty hotelowe za kwotę 80 388 836 zł — w analogicznym okresie 2022 r. było ich 130, za sumę 56 697 154 zł, co stanowi prawie 42 proc. wzrostu przychodów r./r.
Według najnowszych analiz aż 44 proc. mieszkań zakupionych z rynku wtórnego to transakcje inwestycyjne. Natomiast jak wynika z raportu "Finansowy Klimat Polski" powstałego na zlecenie firmy Tavex, Polacy nadal wierzą w nieruchomości i traktują je jako najważniejszą lokatę. Inwestycja w nieruchomość w dalszym ciągu jawi się nam jako bardzo opłacalny sposób lokowania swojego kapitału. Na pytanie ankietowe brzmiące: "W co według ciebie warto zainwestować?”, aż 53,2 proc. ankietowanych wybrało odpowiedź – w nieruchomości. Jednak samodzielne administrowanie niesie wiele problemów i zagrożeń, stąd wielu inwestorów woli powierzyć to zadanie wyspecjalizowanym fachowcom. To właśnie doświadczenie i kompleksowa obsługa całego procesu od kupna po rozliczenie zysku z lokalu stała się kluczem do wielkiego sukcesu rynkowego znanej z hotelarstwa firmy Arche.
— Jesteśmy największą polską firmą prowadzącą ten typ działalności w kraju i nigdy nie mieliśmy żadnego kryzysu czy konfliktu. To dla nas powód do dumy, ale i wysoko postawiona poprzeczka dla dalszego rozwoju. Od kiedy zakończyły się pandemiczne obostrzenia, przychody naszych hoteli zaczęły lawinowo rosnąć. To jeden z powodów, że w ub.r. nasz zysk operacyjny wzrósł 104,5 mln zł, a zysk netto 67,5 mln. Mocno wróciła też dobra koniunktura sprzedaży na apartamenty inwestycyjne. Dla przykładu w czerwcu 2022 r. wyniosła ona 11,8 mln zł i 19 lokali, a w tym samym okresie 2023 r. było to już 19,6 mln zł i 44 lokale.
Ta tendencja jest nadal wzrostowa, ponieważ po okresie pandemii inwestorzy są bardziej doświadczeni i mniej skłonni do podejmowania ryzyka, za to szukają bezpiecznych partnerów i sprawdzonych rozwiązań. Klienci wolą przyjąć realistyczne warunki oraz zyski miesięczne, generowane przez rzetelne i wiarygodne firmy z dobrą reputacją i ich zaufaniem do danej marki. Dodatkowo, kiedy lokale posiadają księgę wieczystą, czyli kupowane są na własność. W naszym wypadku klienci bardzo chwalą korzyść związaną z bezobsługowością dla funkcjonowania swojej inwestycji, a przez to zaoszczędzony czas. Taka wygoda staje się w dzisiejszych czasach bezcenna — mówi dyr. sprzedaży Arche Magdalena Sidorowicz.
Kluczowe zaufanie do marki
Warto dodać, że System Arche jest unikatową, formą funkcjonowania z jednej strony inwestycji w pokoje i apartamenty hotelowe, z drugiej działania hoteli, które buduje, sprzedaje i zarządza nimi Arche SA. Jego model zarządzania opiera się na transparentnym rozliczeniu wyników obiektów, gdzie nabywca lokalu czerpie zyski z jego najmu oraz z całej powierzchni pracującej w hotelu — tj. restauracji, sal konferencyjnych i spa, proporcjonalnie do wielkości posiadanych lokali. Do tej pory Systemowi Arche zaufało ponad 800 klientów, którzy kupili ponad 2 tys. lokali.
– Od ponad 32 lat zajmujemy się budową mieszkań, domów i rewitalizacjami zabytkowych budynków nadając im funkcje hotelowe. Przez cały ten czas rozwijamy nowy model hotelarstwa. Jako pierwsi w Polsce już w 2000 r., z sukcesem zaoferowaliśmy mieszkania w wynajmie instytucjonalnym — obecnie tak szumnie nazywanym PRS, wybudowane w Konstancinie koło Warszawy.
Z doświadczenia wiem, że nieruchomości są bardzo bezpiecznym, stabilnym i atrakcyjnym obszarem inwestycji, a nasz model biznesowy udowodnił, że jest odporny na kryzysy. Ludzi na świecie przybywa, a ziemi, jak to klasyk powiedział, więcej już nie produkują. Jesteśmy pionierem sprzedaży pokoi hotelowych w Polsce. Przez cały ten czas do perfekcji dopracowaliśmy nasz produkt, który wymaga olbrzymiej wiedzy i kompetencji nie tylko budowlanych, ale i turystyczno-hotelarskich oraz eventowych.
Dlatego jesteśmy multifunkcyjni, otwarci dla każdego, działamy kompleksowo, integrujemy społeczności i wspieramy potrzebujących. To nie jest oferta zwykłych condo, czy apart-hoteli, tak często pełna pułapek i niewidomych. Propozycje innych deweloperów w tej dziedzinie obejmują na ogół pojedyncze obiekty z kilkudziesięcioma pokojami. My stworzyliśmy dopracowany przez 20 lat uczciwy i profesjonalny System Arche, który gwarantuje kupującym, pokoje hotelowe na własność, pewność, komfort i stałe zyski. Chcemy być partnerem i sposobem inwestowania, który buduje coś na pokolenia i korzystnym dla każdego — informuje Władysław Grochowski, prezes Arche SA.
Dlaczego inwestorzy wybierają System Arche?
Obecnie kolekcja Arche to już 4 tys. pokoi w 18 hotelach i 150 kontenerów w tzw. hotelu rozproszonym Arche Siedlisko. Kilka następnych obiektów jest w przygotowaniu lub w budowie. Strategiczne plany firmy przewidują, zarządzanie ponad 50 hotelami w 2030 r. W tym czasie znacząco zwiększy się grupa inwestorów kupujących pokoje hotelowe na własność i korzystających z bezpiecznej inwestycji w “pracujące” nieruchomości. Warto wspomnieć, że System Arche to również filozofia biznesowa oparta na zestawie zasad etycznych, moralnych i biznesowych. Rzetelności, otwartości i profesjonalizmu, bez komercyjnej agresywności, ale działaniach skierowanych na dobre relacje z inwestorami, klientami, pracownikami i gośćmi.
— Turystyka i wypoczynek tworzą w Unii Europejskiej ponad 10 proc. produktu krajowego brutto. To potężna i wyjątkowo ważna gałąź gospodarki. Polacy stają się coraz zamożniejsi, chcą odpoczywać coraz lepiej, a my stwarzamy im takie możliwości. HoReCa i MICE jest niezwykle przyszłościowym sektorem rynku. Potwierdzają to statystyki i indywidualne obserwacje każdego z nas. Inwestorzy kupujący pokoje hotelowe mogą więc spać spokojnie. Będzie ich potrzeba coraz więcej i coraz częściej pokoje będą zajęte — podsumowuje Magdalena Sidorowicz.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.