Komunikaty PR

Mały Głód łączy siły z Too Good To Go

2021-09-02  |  14:30
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.03 MB )

Mały Głód łączy siły z Too Good To Go

W ostatnich dniach znany wszystkim bohater marki Danio, intensywnie poszukiwał nowych wyzwań za pośrednictwem serwisu LinkedIn. Robiąc niemałe zamieszanie w Internecie, Mały Głód zorganizował nawet konferencję prasową, by przedstawić swoje dalsze plany. Zwieńczeniem działań online stała się nietypowa współpraca – kultowa postać na rynku FMCG, wspólnie z twórcami aplikacji Too Good To Go, rozpoczyna walkę z marnowaniem żywności.

Bohater marki z doświadczeniem i otwartością na nowe wyzwania

Przez ponad 16 lat Mały Głód – jeden z najbardziej znanych bohaterów w historii polskiej reklamy – na rozmaite sposoby i w najbardziej nieoczekiwanych sytuacjach próbował zaskakiwać konsumentów. Jednak w tym roku napotkał na swej drodze przeciwnika nie do pokonania. To zupełnie nowe Danio – zaskakująco pyszne i pożywne, bo bogate w białko. Zatem po latach zmagań i niepowodzeń, związanych z ciągłymi potyczkami z kultowym serkiem, Mały Głód postanowił odmienić swój los i poszukać nowego zajęcia. W sierpniu 2021 roku pojawił się na największym portalu rekrutacyjnym na świecie i po raz kolejny zrobił wokół siebie hałas. Profil: www.linkedin.com/showcase/maly-glod stał się osobistym zapisem jego pracy dla Danone. Z kolei serwis LinkedIn miejscem, gdzie szukał nowych wyzwań – o czym poinformował nawet podczas specjalnej konferencji prasowej.

Nowy przeciwnik Małego Głoda

Na apel Małego Głoda odpowiedzieli m.in. twórcy Too Good To Go – aplikacji, której misją jest przeciwdziałanie marnotrawieniu żywności. „We Believe You Are Too Good To Go” – tym hasłem poszukującego wyzwań Małego Głoda zaprosili do dołączenia do zespołu, by wspólnymi siłami ratować żywność, a poprzez to również zasoby planety.

– Nowy serek Danio, który właśnie pojawił się na rynku, ostatecznie pokonał swojego odwiecznego rywala. Mały Głód poczuł, że potrzebuje zupełnie nowych wyzwań. Po tylu latach wspólnych zmagań, pewnie będzie nam go wszystkim brakowało. Miło zaskoczyła nas decyzja o nawiązaniu współpracy z Too Good To Go – największą społecznością pogromców marnowania żywności. Nam również marzy się świat bez nieuzasadnionego wyrzucania jedzenia i chcemy mieć realny wpływ na walkę z tym globalnym problemem. Mocno kibicujemy byłemu bohaterowi naszego Danio. Cieszymy się, że postanowił działać na rzecz nas wszystkich, szczególnie, że jako Danone, w myśl wizji “One Planet. One Health” inspirujemy konsumentów do troski o zdrowie i środowisko naturalne. W strategii naszej firmy, przeciwdziałanie marnowaniu żywności stanowi jeden z 4 filarów zrównoważonego rozwoju. Małemu Głodowi dziękujemy za kawał wspólnej historii, a zespołowi Too Good To Go gwarantujemy, że świeży współpracownik na pewno świetnie sprawdzi się w nowej roli – mówi Magdalena Siarkowska, Starszy Kierownik Marki w Danone.

Bohater marki staje się prawdziwym bohaterem

Pierwsze szczegóły nowego projektu zdradził sam Mały Głód:

– Jeżeli odchodzić, to z przytupem. Schodząc ze sceny postanowiłem zabrać ze sobą inne głody tego świata i zawalczyć z marnowaniem żywności. Podjąłem ciekawe wyzwanie i niebawem zobaczycie mnie w zupełnie innej roli. Już dziś zapraszam Was na wyjątkowe wydanie “Imponderabiliów” – dobrze znanego Wam programu internetowego, prowadzonego przez Karola Paciorka. W jednym z najbliższych odcinków porozmawiamy, jak to u Karola zawsze bywa długo i szczerze, jak nie marnując jedzenia możemy ratować Ziemię – zdradza Mały Głód.

– Problem marnowania żywności jest ważny i dotyczy każdego z nas. W Polsce w każdej sekundzie przez cały rok do domowych koszy wyrzucamy aż 92 kg żywności, co rocznie przekłada się na blisko 3 miliony ton jedzenia. Cieszymy się, że w tej walce mamy nowego sprzymierzeńca. Choć decyzja Małego Głoda może wydawać się trochę zaskakująca, na pewno jest dobrze przemyślana. Jesteśmy pewni, że psotliwy bohater wykorzysta wszystkie swoje zdolności i zaskoczy pomysłowością w walce z marnowaniem żywności. Jego transfer bardzo cieszy, gdyż Danone jest jednym z pierwszych producentów, z którym podjęliśmy współpracę przy ogólnopolskiej kampanii “Często dobre dłużej”, o której szczegółach będziemy mogli poinformować już niebawem – Magdalena Marzec, Head of Marketing, Too Good To Go.

Za strategię komunikacji, koncepcję kreatywną, produkcję kampanii digital oraz działania z zakresu influencer marketingu i PR odpowiada agencja VMLY&R Poland. Zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaCom.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polska liderem jakości nowych dróg, szansa w zużytych oponach Biuro prasowe
2025-07-31 | 14:00

Polska liderem jakości nowych dróg, szansa w zużytych oponach

Trwałe, o dużej przyczepności, odporne na temperatury, a przy budowie obciążone mniejszym śladem węglowym – takie są nowoczesne drogi. Technologie niezbędne do ich budowy
Debata o podwójnych standardach w unijnej polityce handlowej: czy środki lustrzane to rozwiązanie?
2025-07-28 | 19:15

Debata o podwójnych standardach w unijnej polityce handlowej: czy środki lustrzane to rozwiązanie?

Debata o podwójnych standardach w unijnej polityce handlowej: czy środki lustrzane to rozwiązanie? Podczas debaty online zorganizowanej przez Fundację Instytut na rzecz
Opinie o Zlotovest: jak broker pomaga zarabiać?
2025-07-25 | 14:40

Opinie o Zlotovest: jak broker pomaga zarabiać?

Zlotovest to broker inwestycyjny, który przyciąga uwagę traderów nie tylko liczbą dostępnych instrumentów, ale również podejściem do budowania systemowej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.