Marka Somat pomaga rodzinnym domom dziecka
Marka Somat we współpracy z fundacją Polki Mogą Wszystko rozpoczyna akcję pomocowo-edukacyjną skierowaną do rodzinnych domów dziecka. Celem programu jest promowanie zasad zdrowego żywienia wśród dzieci mieszkających w placówkach, zachęcenie do wspólnego gotowania i spędzania czasu razem. Dodatkowo, w ramach przedsięwzięcia, marka Somat zapewni placówkom roczny zapas tabletek do zmywarki. W akcję włączyła się również marka Samsung, producent wysokiej jakości zmywarek i partner Somat. Samsung ufundował 20 urządzeń, które trafią do najbardziej potrzebujących rodzinnych domów dziecka.
W Polsce rodzinne domy dziecka funkcjonują do 1999 roku. Są to instytucje pomocy społecznej, które zapewniają dzieciom całodobową opiekę i wychowanie w warunkach zbliżonych do domu rodzinnego do czasu powrotu dziecka do rodziny, umieszczenia go w rodzinie adopcyjnej lub jego usamodzielnienia. Zgodnie z danymi opublikowanymi pod koniec 2020 roku w Polsce istnieją 702 placówki tego typu, przebywa w nich ponad 4500 dzieci. W jednym rodzinnym domu dziecka zwykle mieszka 6-8 dzieci, nie licząc biologicznych pociech rodziców zastępczych. – W placówkach tego typu dzieci mają szansę, by czuć się jak w domu. Mogą budować więzi nie tylko z opiekunami, ale również z rodzeństwem biologicznym, dlatego rodzinne domy dziecka są w szczególny sposób dedykowane licznym rodzeństwom – mów Joanna Luberadzka-Gruca, Prezes Zarządu Fundacji Polki Mogą Wszystko.
Kto pozmywa? Somat
W tak licznych domostwach zmywanie jest nie lada wyzwaniem. Szacuje się, że w rodzinnych domach dziecka zmywa się ok. 200 naczyń dziennie (nie wlicza się w to garnków, zastawy, czy patelni). Rocznie daje to 73 000 sztuk naczyń! Dlatego, aby ulżyć domowemu budżetowi, marka Somat przekaże roczne zapasy produktów do zmywarki wszystkim rodzinnym domom dziecka, które zadeklarują taką potrzebę. Do placówek trafią wysokiej jakości tabletki i kapsułki oraz produkty pomagające utrzymać urządzenia w czystości. Do 20 najbardziej potrzebujących placówek zostaną dostarczone zmywarki wolnostojące, ufundowane przez markę Samsung. Aby podkreślić, jak ważne jest wspólne spędzanie czasu, rodziny otrzymają również gry „Kto pozmywa?” ze specjalnej, limitowanej edycji, przygotowanej we współpracy z wydawnictwem Granna.
Gdy Somat zmywa, rodziny mają czas na zabawę i edukację
Celem programu jest kształtowanie umiejętności, które dzieci będą mogły wykorzystać w dorosłym życiu, tj. gotowanie, przygotowanie pełnowartościowych posiłków oraz pokazanie dzieciom, że wykonywanie obowiązków domowych może być przyjemnością. Dla rodzin, które zdecydują się uczestniczyć w programie, zorganizowane zostaną warsztaty oraz konkurs. Z uwagi na sytuację epidemiczną, wydarzenia odbędą się online. Podczas warsztatów dotyczących odżywania, rodziny dowiedzą się, jak jeść zdrowo. Wydarzenie poprowadzi ekspert z zakresu żywności i żywienia, który podzieli się swoją wiedzą oraz zachęci dzieci i rodziców do dbania o jakość spożywanych na co dzień pokarmów.
Uczestnicy projektu będą partycypować również w warsztatach – gotowaniu ze znanym szefem kuchni. Wydarzenie to ma na celu zachęcenie rodzin do spędzania czasu razem oraz pokazanie, że przygotowywanie zdrowych posiłków to świetny pomysł na rodzinną aktywność, integrację, a co najważniejsze: dobrą zabawę.
Przewidziano także skorelowany ze świętami Bożego Narodzenia konkurs, w ramach którego uczestnicy będą przygotowywać ozdoby świąteczne. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.
Projekt jest realizowany w okresie wrzesień-grudzień 2021. Szczegółowe informacje o poszczególnych etapach jego realizacji będą podawane na bieżąco, zarówno w mediach online, jak i offline. Za działania Public Relations odpowiada agencja Quality Public Relations.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.