Komunikaty PR

Mars buduje zrównoważoną przyszłość i publikuje Kartę Wyników za rok 2021

2022-12-14  |  13:45

Zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o kolejne 6,1%[1], ograniczenie niezrównoważonego zużycia wody o 24%[2], dostarczenie 4,3 mld zbilansowanych posiłków, rozwój programów związanych z transformacją opakowań, zobowiązanie do odtworzenia 185 000 metrów kwadratowych rafy koralowej, 442 200 osób objętych programami z zakresu praw człowieka i zwiększania dochodów – to tylko niektóre osiągniecia przedstawione przez Mars w tegorocznym raporcie z realizacji ,,Planu Zrównoważonego Rozwoju w Jednym Pokoleniu”.

Działania firmy Mars, Inc. na rzecz zrównoważonego rozwoju opierają się na zainaugurowanym w 2017 roku ,,Planie Zrównoważonego Rozwoju w Jednym Pokoleniu”. Światowy producent żywności skupia się na trzech powiązanych ze sobą obszarach: Zdrowa Planeta, Prosperujący Ludzie oraz Odżywianie dla Dobrego Samopoczucia (ang.: Healthy Planet, Thriving People, Nourishing Wellbeing). Dodatkowo, zdając sobie sprawę ze znaczenia opakowań, w tym roku do raportu wprowadzono odrębną część „Transformacja Opakowań”, dzięki której Mars prezentuje swoje działania na rzecz tworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Karta Wyników 2021 mierzy zaangażowanie i postępy w realizacji ambitnych, opartych na wiedzy naukowej celów, dzięki którym firma wprowadza pozytywne zmiany dla ludzi i planety.

- Świat, którego chcemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy biznes dzisiaj. Dlatego niezmiennie naszym celem jest poprawa życia ludzi w społecznościach, którym zawdzięczamy surowce do naszych produktów, a także naszych Współpracowników, Klientów i zwierząt domowych. W Polsce, podobnie jak w 11 innych krajach, wszystkie produkty Mars są obecnie wytwarzane przy użyciu energii pochodzącej wyłącznie z odnawialnych źródeł – mówi Sławomir Niżałowski, Prezes Zarządu Mars w Polsce odpowiedzialny za segment Mars Petcare.

Najważniejsze osiągnięcia w 2021 roku

Zdrowa Planeta

W trosce o zrównoważoną przyszłość planety, firma Mars zamierza zmniejszyć całkowitą emisją gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości o 27% do 2025 roku oraz osiągnąć zerową emisję netto do 2050 roku, zwiększyć wykorzystywanie odnawialnej energii elektrycznej oraz oszczędzać więcej zasobów wody oraz gruntów.  Z dumą ogłoszono też, że wszystkie batony Mars® sprzedawane w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Kanadzie uzyskają do 2023 roku certyfikat neutralności węglowej. To oznacza ponad 220 milionów neutralnych węglowo batonów czekoladowych rocznie. W 2021 roku firma ograniczyła niezrównoważone zużycie wody o 24% i jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu długoterminowego - redukcji o 50% do 2025 roku. Dodatkowo w ramach zaangażowania w ochronę oceanów oraz przyszłości ryb, marka SHEBA® ogłosiła swój udział w największym na świecie programie odbudowy rafy koralowej, zobowiązując się do odtworzenia ponad 185 000 metrów kwadratowych rafy do 2029 roku. Co więcej, segment produkujący jedzenie dla zwierząt Mars Petcare nie pozyskuje żadnych surowców z zagrożonych gatunków ryb, a 96% ryb wykorzystywanych w produkcji pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł.

Prosperujący Ludzie

Celem tego obszaru jest znacząca poprawa jakości życia miliona ludzi, z którymi Mars współpracuje w łańcuchu wartości i zapewnienie im możliwości rozwoju poprzez programy poprawy warunków pracy i wyrównanie różnic w dochodach. W 2021 roku firma uruchomiła system należytej staranności w zakresie praw człowieka (Human Rigths Due Diligence, HRDD) w 100% swoich zakładów produkcyjnych na całym świecie. Dodatkowo objęła ponad 18 000 pracowników (w tym ponad 9 600 kobiet) w fabrykach dostawców programami służącymi poprawie warunków pracy oraz ponad 442 200 osób programami służącymi poprawie przestrzegania praw w rozszerzonych łańcuchach dostaw.

- Aby wzmocnić pozycję kobiet i działania na rzecz równości płci uruchomiono także globalną kampanię #HereToBeHeard. Wnioski z niej płynące pomogą opracować nowe polityki oraz konkretne działania. Również w Polsce Mars prowadzi szereg aktywności wspierających różnorodność i włączanie w miejscu pracy – podkreśla Victoria Abramowa, Prezeska Zarządu Mars w Polsce odpowiedzialna za segment Mars Wrigley.

Odżywianie Dla Dobrego Samopoczucia

Dobre odżywianie, zdrowie i dobre samopoczucie są niezbędne, aby ludzie i zwierzęta domowe mogli prowadzić bardziej szczęśliwe i zdrowsze życie. Mars nieustannie pracuje, aby stale poprawiać jakość i wartość odżywczą swoich produktów, zapewnić większej liczbie ludzi na całym świecie dostęp do zbilansowanych posiłków oraz wspierać dostęp opieki weterynaryjnej dla potrzebujących zwierząt. W 2021 roku firma dostarczyła 4,3 miliarda posiłków – to o 300 milionów więcej niż w roku 2020. W 2021 Mars Food przy współpracy z bankami żywności oraz organizacjami charytatywnymi na całym świecie przekazały ponad 23 miliony posiłków, wspierając społeczności. Również w Polsce Mars od lat aktywnie wspiera Federację Banków Żywności.

Transformacja Opakowań

Mars przyczynia się do budowania gospodarki o obiegu zamkniętym, w której opakowania nigdy nie stają się odpadami. Firma inwestuje setki milionów dolarów i przeprojektowuje ponad 12 000 elementów swoich opakowań, aby zagwarantować, że konsumenci będą używać opakowań w 100% nadających się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Już teraz 43% opakowań z portfolio firmy nadaje się do recyklingu, a 20% to opakowania wielokrotnego użytku, nadające się do recyklingu lub kompostowania. Firma bada innowacyjne modele ponownego wykorzystania opakowań i planuje uruchomienie przynajmniej 10 nowych programów testujących opakowania wielokrotnego użytku na różnych rynkach. W 2021 roku udało się wprowadzić 5 programów i wyeliminować 2 868 ton plastiku. Jednocześnie, wprowadzając na rynek nową saszetkę marki SHEBA®, której opakowanie wykonane jest przy użyciu tworzywa sztucznego pochodzącego z recyclingu, Mars stał się pierwszą firmą w branży jedzenia dla zwierząt, która zastosowała taki materiał, w elastycznych opakowania na mokrą karmę. Dodatkowo w ramach pilotażowego projektu opakowań papierowych batonów Balisto w Niemczech, ponad 90% składu opakowania prawie miliona tych produktów zostało zamienione na papier. Mars rozważa wprowadzenie tego produktu również w Polsce.  

Pełną Kartę Wyników „Planu Zrównoważonego Rozwoju w Jednym Pokoleniu” za rok 2021 można przeczytać https://pol.mars.com/sites/g/files/jydpyr471/files/2022-12/Karta%20Wynik%C3%B3w%202021_Mars%20Inc.pdf 

 


[1] W porównaniu z poziomem bazowym z 2015 roku.

[2] W porównaniu z poziomem bazowym z 2015 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.