Komunikaty PR

Mars buduje zrównoważoną przyszłość i publikuje Kartę Wyników za rok 2021

2022-12-14  |  13:45

Zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o kolejne 6,1%[1], ograniczenie niezrównoważonego zużycia wody o 24%[2], dostarczenie 4,3 mld zbilansowanych posiłków, rozwój programów związanych z transformacją opakowań, zobowiązanie do odtworzenia 185 000 metrów kwadratowych rafy koralowej, 442 200 osób objętych programami z zakresu praw człowieka i zwiększania dochodów – to tylko niektóre osiągniecia przedstawione przez Mars w tegorocznym raporcie z realizacji ,,Planu Zrównoważonego Rozwoju w Jednym Pokoleniu”.

Działania firmy Mars, Inc. na rzecz zrównoważonego rozwoju opierają się na zainaugurowanym w 2017 roku ,,Planie Zrównoważonego Rozwoju w Jednym Pokoleniu”. Światowy producent żywności skupia się na trzech powiązanych ze sobą obszarach: Zdrowa Planeta, Prosperujący Ludzie oraz Odżywianie dla Dobrego Samopoczucia (ang.: Healthy Planet, Thriving People, Nourishing Wellbeing). Dodatkowo, zdając sobie sprawę ze znaczenia opakowań, w tym roku do raportu wprowadzono odrębną część „Transformacja Opakowań”, dzięki której Mars prezentuje swoje działania na rzecz tworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Karta Wyników 2021 mierzy zaangażowanie i postępy w realizacji ambitnych, opartych na wiedzy naukowej celów, dzięki którym firma wprowadza pozytywne zmiany dla ludzi i planety.

- Świat, którego chcemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy biznes dzisiaj. Dlatego niezmiennie naszym celem jest poprawa życia ludzi w społecznościach, którym zawdzięczamy surowce do naszych produktów, a także naszych Współpracowników, Klientów i zwierząt domowych. W Polsce, podobnie jak w 11 innych krajach, wszystkie produkty Mars są obecnie wytwarzane przy użyciu energii pochodzącej wyłącznie z odnawialnych źródeł – mówi Sławomir Niżałowski, Prezes Zarządu Mars w Polsce odpowiedzialny za segment Mars Petcare.

Najważniejsze osiągnięcia w 2021 roku

Zdrowa Planeta

W trosce o zrównoważoną przyszłość planety, firma Mars zamierza zmniejszyć całkowitą emisją gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości o 27% do 2025 roku oraz osiągnąć zerową emisję netto do 2050 roku, zwiększyć wykorzystywanie odnawialnej energii elektrycznej oraz oszczędzać więcej zasobów wody oraz gruntów.  Z dumą ogłoszono też, że wszystkie batony Mars® sprzedawane w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Kanadzie uzyskają do 2023 roku certyfikat neutralności węglowej. To oznacza ponad 220 milionów neutralnych węglowo batonów czekoladowych rocznie. W 2021 roku firma ograniczyła niezrównoważone zużycie wody o 24% i jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu długoterminowego - redukcji o 50% do 2025 roku. Dodatkowo w ramach zaangażowania w ochronę oceanów oraz przyszłości ryb, marka SHEBA® ogłosiła swój udział w największym na świecie programie odbudowy rafy koralowej, zobowiązując się do odtworzenia ponad 185 000 metrów kwadratowych rafy do 2029 roku. Co więcej, segment produkujący jedzenie dla zwierząt Mars Petcare nie pozyskuje żadnych surowców z zagrożonych gatunków ryb, a 96% ryb wykorzystywanych w produkcji pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł.

Prosperujący Ludzie

Celem tego obszaru jest znacząca poprawa jakości życia miliona ludzi, z którymi Mars współpracuje w łańcuchu wartości i zapewnienie im możliwości rozwoju poprzez programy poprawy warunków pracy i wyrównanie różnic w dochodach. W 2021 roku firma uruchomiła system należytej staranności w zakresie praw człowieka (Human Rigths Due Diligence, HRDD) w 100% swoich zakładów produkcyjnych na całym świecie. Dodatkowo objęła ponad 18 000 pracowników (w tym ponad 9 600 kobiet) w fabrykach dostawców programami służącymi poprawie warunków pracy oraz ponad 442 200 osób programami służącymi poprawie przestrzegania praw w rozszerzonych łańcuchach dostaw.

- Aby wzmocnić pozycję kobiet i działania na rzecz równości płci uruchomiono także globalną kampanię #HereToBeHeard. Wnioski z niej płynące pomogą opracować nowe polityki oraz konkretne działania. Również w Polsce Mars prowadzi szereg aktywności wspierających różnorodność i włączanie w miejscu pracy – podkreśla Victoria Abramowa, Prezeska Zarządu Mars w Polsce odpowiedzialna za segment Mars Wrigley.

Odżywianie Dla Dobrego Samopoczucia

Dobre odżywianie, zdrowie i dobre samopoczucie są niezbędne, aby ludzie i zwierzęta domowe mogli prowadzić bardziej szczęśliwe i zdrowsze życie. Mars nieustannie pracuje, aby stale poprawiać jakość i wartość odżywczą swoich produktów, zapewnić większej liczbie ludzi na całym świecie dostęp do zbilansowanych posiłków oraz wspierać dostęp opieki weterynaryjnej dla potrzebujących zwierząt. W 2021 roku firma dostarczyła 4,3 miliarda posiłków – to o 300 milionów więcej niż w roku 2020. W 2021 Mars Food przy współpracy z bankami żywności oraz organizacjami charytatywnymi na całym świecie przekazały ponad 23 miliony posiłków, wspierając społeczności. Również w Polsce Mars od lat aktywnie wspiera Federację Banków Żywności.

Transformacja Opakowań

Mars przyczynia się do budowania gospodarki o obiegu zamkniętym, w której opakowania nigdy nie stają się odpadami. Firma inwestuje setki milionów dolarów i przeprojektowuje ponad 12 000 elementów swoich opakowań, aby zagwarantować, że konsumenci będą używać opakowań w 100% nadających się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Już teraz 43% opakowań z portfolio firmy nadaje się do recyklingu, a 20% to opakowania wielokrotnego użytku, nadające się do recyklingu lub kompostowania. Firma bada innowacyjne modele ponownego wykorzystania opakowań i planuje uruchomienie przynajmniej 10 nowych programów testujących opakowania wielokrotnego użytku na różnych rynkach. W 2021 roku udało się wprowadzić 5 programów i wyeliminować 2 868 ton plastiku. Jednocześnie, wprowadzając na rynek nową saszetkę marki SHEBA®, której opakowanie wykonane jest przy użyciu tworzywa sztucznego pochodzącego z recyclingu, Mars stał się pierwszą firmą w branży jedzenia dla zwierząt, która zastosowała taki materiał, w elastycznych opakowania na mokrą karmę. Dodatkowo w ramach pilotażowego projektu opakowań papierowych batonów Balisto w Niemczech, ponad 90% składu opakowania prawie miliona tych produktów zostało zamienione na papier. Mars rozważa wprowadzenie tego produktu również w Polsce.  

Pełną Kartę Wyników „Planu Zrównoważonego Rozwoju w Jednym Pokoleniu” za rok 2021 można przeczytać https://pol.mars.com/sites/g/files/jydpyr471/files/2022-12/Karta%20Wynik%C3%B3w%202021_Mars%20Inc.pdf 

 


[1] W porównaniu z poziomem bazowym z 2015 roku.

[2] W porównaniu z poziomem bazowym z 2015 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.