Masz domek letniskowy lub wolne mieszkanie? W wakacje to żyła złota!
– Zainteresowanie turystów noclegami w Polsce jest ogromne. Polacy najchętniej rezerwują urlopy między drugą połową czerwca a początkiem września. Już w tym momencie trudno o wolne miejsca, a prawdziwy boom zapytań i rezerwacji jeszcze przed nami – mówi Anna Kryjer wiceprezes Nocowanie.pl
Portal Nocowanie.pl, które kończy w tym roku 16 lat, ma rekordowe w historii zainteresowanie turystów. Tylko w niedzielę 23 maja wysłali oni z serwisu do obiektów Noclegowych ponad 74 000 zapytań.
– Niemal codziennie od połowy kwietnia pobijamy jakiś rekord – mówi prezes Nocowanie.pl Tomasz Machała. – Widzimy, że zainteresowanie wakacjami w domkach znacznie przekracza wielkość dostępnej bazy noclegowej. Dlatego chcemy przekonać właścicieli nieruchomości wakacyjnych, domków letniskowych, którzy do tej pory samodzielnie korzystali z takich lokalizacji lub udostępniali je tylko rodzinie czy znajomym. W tym roku warto rozważyć wynajmem, można zarobić bez wielkiego kłopotu kilka tysięcy złotych – dodaje.
W Polsce są tysiące właścicieli nieruchomości, którzy do tej pory nie myśleli o wynajęciu turystom własnego domku letniskowego, czy apartamentu wakacyjnego. Tymczasem w tym roku mogliby na tym zarobić bardzo dużo pieniędzy.
Właściciel takiego lokum mógłby liczyć na pełne obłożenie w okresie wakacji. To przy średniej stawce ponad 300 złotych za dobę, nawet przy zapełnieniu kalendarza w połowie, oznacza blisko 10 tysięcy złotych przychodu, pełne obłożenie daje nam dwa razy tyle.
- Warto się spieszyć. Zainteresowanie weekendem z Bożym Ciałem i wakacjami jest po prostu niewyobrażalne. W tak krótkim czasie trudno jest zbudować nowe domki, dlatego zapraszamy wszystkich, którzy mają własne w wakacyjnych i podmiejskich lokalizacjach do otwarcia się na turystów oraz pieniądze – zaprasza Kryjer.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.