Matexi Polska wybuduje miejskie wille w Krakowie
Pod koniec tego roku Matexi Polska rozpocznie budowę nowej, jednoetapowej inwestycji przy ulicy Lirników na Podgórzu Duchackim w Krakowie. Inwestycja zaprojektowana została przez pracownię ION Architekci.
„Takt Lirników” obejmie cztery segmenty wielorodzinne, posadowione na wspólnej płycie garażowej. Każda z 3-piętrowych willi z poddaszem pomieści po 25 mieszkań o zróżnicowanych metrażach.
„Rynek krakowski to drugi po warszawskim, w którym działa Matexi Polska. „Takt Lirników” to już ósma inwestycja Spółki realizowana na terenie Krakowa i zarazem pierwsza w dzielnicy Podgórze Duchackie. Projekt ten jest dedykowany młodym ludziom, rodzinom oraz wszystkim krakowianom, którzy cenią wygodę miejskiego życia oraz spokój przedmieścia. Doskonała infrastruktura komunikacyjna zapewni szybki dojazd do centrum Krakowa oraz innych kluczowych lokalizacji, a bliskość malowniczych terenów zielonych umożliwi relaks na łonie natury” – mówi Anna Piekarczyk, deweloper projektu.
Większość mieszkań to komfortowe lokale dwu- i trzypokojowe, wyposażone w balkony lub tarasy. Osiedle zapewni 122 miejsca postojowe z przewagą podziemnych miejsc parkingowych oraz naziemną stację ładowania samochodów elektrycznych.
270 m2 przestrzeni wspólnej wewnątrz osiedla, zaprojektowanej jako strefa rekreacji rodzinnej, będzie miejscem spotkań i nawiązywania relacji sąsiedzkich.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.