Mazars informuje o doskonałych wynikach za 2019 rok

Renata Stefanowska
Mazars
ul. Piekna 18
00-549 Warszawa
r.stefanowska|mazars.pl| |r.stefanowska|mazars.pl
22 25 55 200
mazars.pl
Mazars, międzynarodowa firma audytorsko-doradcza, ogłasza informację o przychodach w wysokości 1,8 mld EUR za rok obrotowy 2018/2019 (1 września 2018 r. - 31 sierpnia 2019 r.), co stanowi wzrost o 10,4% (nie licząc wpływu Forex +0,2%) w porównaniu z wynikami za poprzedni rok finansowy. Wzrostowi przychodów sprzyjał silny, 9-procentowy wzrost organiczny, a także dodatni wzrost zewnętrzny (+ 1,3%).
„Jest to najwyższy poziom wzrostu organicznego, jaki Mazars odnotował od roku 2011/2012. Ten wyjątkowy wynik zawdzięczamy połączeniu wysokiego poziomu wiedzy i silnego zaangażowania naszych zespołów w obsługę naszych klientów na całym świecie. Jest to również dodatkowa korzyść, jaką czerpiemy z naszego wyjątkowego modelu zintegrowanego partnerstwa Mazars. Wiele organizacji z różnych branż, między innymi spółki giełdowe, ale nie tylko, dokonują świadomego wyboru Mazars”, powiedział Hervé Hélias, Dyrektor Generalny i Prezes Grupy Mazars.
2019: przełomowy rok w dziedzinie ekspansji międzynarodowej
Oprócz wyjątkowych wyników finansowych Mazars, w lipcu 2019 r. został również podpisany Mazars North America Alliance. Sojusz ten stanowi podwaliny współpracy między Mazars a pięcioma wiodącymi firmami w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie - BKD, Dixon Hughes Goodman, Moss Adams, Plante Moran (USA) i MNP (Kanada). Mazars North America Alliance to dla Mazars zmiana reguł gry na lepsze, dająca firmie o wiele szerszy zasięg w Ameryce Północnej, a także zapewniająca międzynarodowym klientom Mazars dostęp do dodatkowych 16 000 specjalistów w regionie. Obecnie Mazars posiada 40 400 specjalistów obsługujących klientów na całym świecie (24 400 specjalistów w zintegrowanym partnerstwie Mazars) oraz 318 biur w ramach 91 krajów i terytoriów.
Komentując strategię rozwoju firmy Hervé Hélias dodał: „Cztery lata temu opracowaliśmy ambitny plan strategiczny o nazwie Next-20. Wśród naszych najważniejszych priorytetów znalazły się: ekspansja na terenie Chin, tak aby osiągnąć krytyczny zasięg na tym rozległym rynku, oraz opracowanie silnej i konkurencyjnej oferty w Ameryce Północnej. Priorytetem była również elastyczna zmiana w zarządzaniu Grupą, czyli dobrze zaplanowana sukcesja Philippe'a Castagnaca jako Prezesa grupy. Dziś z dumą mogę powiedzieć, że cele te zostały osiągnięte. Naszym celem na 2020 rok jest osiągnięcie dochodu w wysokości 2 miliardów euro i jestem przekonany, że ten cel osiągniemy ”.
Wzrost na każdym polu
Międzynarodowa ekspansja Mazars znajduje odzwierciedlenie w rozkładzie geograficznym źródeł przychodów, przy czym należy zaznaczyć, że ponad jedna trzecia przychodów pochodzi obecnie spoza Europy.
W roku w 2018/2019 wszystkie regiony odnotowały silny wzrost przychodów: 7,8% w Europie Zachodniej, 13,6% w Europie Środkowej i Wschodniej, 12,1% w Ameryce Północnej, 13,1% w Ameryce Łacińskiej, 9,4% w Afryce i na Bliskim Wschodzie, przy czym największy wzrost odnotował region Azji i Pacyfiku (22,6%), który stanowi obecnie 15% całkowitych przychodów Mazars. W Chinach firma posiada ponad 4000 pracowników i ponad 30 biur, obsługuje obecnie aż 137 dużych spółek giełdowych i odnotowała 19-procentowy wzrost przychodów w ubiegłym roku. W 2019 roku w Australii spółka odnotowała 100-procentowy wzrost, dzięki połączeniu dwóch lokalnych firm.
Szeroki zakres usług
Audyt, który zawsze był kluczową kompetencją Mazars pozostanie w centrum jego działalności w nadchodzących latach. Aby wesprzeć zmieniające się potrzeby klientów, Mazars stworzył szeroką ofertę usług doradczych, podatkowych i compliance. Obecnie audyt i księgowość stanowią 63% całkowitych przychodów firmy, zaś doradztwo 37%.
Ekspansji geograficznej towarzyszył stały wzrost we wszystkich liniach biznesowych. Wyniósł on w latach 2018/2019: audyt + 8,5%, usługi księgowe i outsourcingowe + 8,2%, consulting + 24,2%, usługi podatkowe + 9,9%, usługi prawne + 34,9% oraz usługi doradztwa finansowego + 9,5%.
Strategia zrównoważonego wzrostu
Siła Mazars polega również na wzroście w opłacalny i zrównoważony sposób. Ludzie i doskonałość techniczna są najważniejszą częścią naszego rozwoju, dlatego firma stale inwestuje w swoje zespoły, a także w innowacje technologiczne, w tym sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i kompleksową analizę danych w ramach naszych usług audytorskich i doradczych. W 2019 r. w programach edukacyjnych uczestniczyło aż 92% pracowników
Doskonałe perspektywy w Polsce
Mazars odnotował dobre wyniki w 2018/2019 również w Polsce. Firma osiągnęła wzrost obrotów o 6% w porównaniu do poprzedniego roku obrotowego. Obecnie zatrudnia prawie 300 specjalistów i 9 partnerów w 2 biurach. Mocną stroną Mazars jest audyt finansowy – firma odnotowała z tego tytułu aż 15% wzrost przychodów. Trend ten powinien nawet przyspieszyć dzięki ubiegłorocznym inwestycjom, szczególnie w rozwój usług dla banków i instytucji finansowych, które zaczęły przynosić owoce pod koniec roku.
„Z niecierpliwością czekamy na wyzwania biznesowe, które są przed nami i chcemy zapewnić naszych klientów, że do czekających nas zadań podejdziemy z oddaniem, entuzjazmem i wytrwałością, aby ten rok był kolejnym udanym rokiem dla nas wszystkich”. - powiedział Michel Kiviatkowski - Partner Zarządzający Mazars w Polsce.
Patrząc w przyszłość
„2019 był kluczowym rokiem dla Mazars. Wierzymy, że wszystkie nasze osiągnięcia oraz szybsze tempo transformacji są potwierdzeniem doskonałości technicznej naszych pracowników i trafności naszej strategii. Zawsze jesteśmy wierni naszym wartościom i duchowi przedsiębiorczości, rozwijając się w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Nasza firma ma lepszą niż kiedykolwiek pozycję, aby odpowiednio wspierać rozwój swoich klientów. Od 2020 roku naszym celem jest stać się firmą, którą świadomie wybiorą szerokie grupy talentów i klientów, w branży która potrzebuje różnorodności. Jesteśmy też zaangażowani w pomoc w budowaniu ekonomicznych podstaw uczciwego i dostatniego świata”, podsumował Hervé Hélias.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.