Komunikaty PR

Mazurska Manufaktura S.A.: Browar Profesja czekają ambitne projekty

2021-12-21  |  05:30
Biuro prasowe
Kontakt
Arkadiusz Cegiełka
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/

Mazurska Manufaktura S.A., producent rzemieślniczych alkoholi mocnych oraz piwa regionalnego, stawia śmiałe cele względem przejętego Browaru Profesja. Wrocławski zakład wskrzesi historyczną markę Odra, jak również skumuluje produkcję wszystkich marek bezalkoholowych całej spółki. To pierwsze decyzje po ogłoszonej w listopadzie br. informacji o objęciu przez spółkę ze Szczytna 100 proc. udziałów wrocławskiego, rzemieślniczego Browaru Profesja.

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, Browar Profesja, poza rozwojem segmentu własnych piw kraftowych,  będzie budował silną pozycję producenta piw na rynku lokalnym poprzez reaktywację znanych, regionalnych brandów. W tym celu, Mazurska Manufaktura odzyskała prawa do historycznego piwa Odra, którego ponowne warzenie będzie się odbywać we wrocławskich zakładach. W tym momencie, piwowarzy wrocławscy pracują nad odtworzeniem historycznej receptury, która posłuży do produkcji trzech gatunków piwa.

Browar Odra był niegdyś warzony w Browarach Mieszczańskich, które po ponad 100-letniej historii zakończyły działalność w 1996 roku. Obecnie, w byłych zakładach browaru zaadaptowanych na Centrum Kulturalne organizowane są wystawy oraz imprezy kulturalno-rozrywkowe.

- Angażując się w Browar Profesja wiedziałem, że rewitalizacja lokalnego browaru Odra, który z prawdziwym sentymentem wspomina starsza społeczność wrocławian, będzie jedną z pierwszych decyzji. Reaktywacja lokalnych, często upadłych marek piw to główna idea, która przyświeca nam przy pozyskiwaniu praw do regionalnych produktów browarniczych. Bez zbędnej zwłoki odtwarzamy historyczną recepturę, przygotowujemy aparaturę, by zgodnie z planem ruszyć z dystrybucją już w I kwartale 2022 r. - mówi Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury S.A.

Specjalizacją wrocławskiego zakładu stanie się również produkcja piw bezalkoholowych lokalnych browarów, należących do spółki Mazurska Manufaktura SA, w tym m.in.: Jurand, Krak oraz Bractwo. Browar Profesja posiada dopracowany w tym zakresie proces produkcyjny jak również bogate zaplecze techniczne pozwalające na zwiększenie mocy produkcyjnych bez dodatkowych kosztów inwestycyjnych.

– Rynek piw bezalkoholowych to stale rosnący segment całego rynku, który według danych przekroczył wartość 1 mld zł w 2020 roku. Nie ukrywam, że my również planujemy coraz większą eksplorację tej gałęzi, a Browar Profesja wydaje się idealnym miejscem by skupić produkcję wszystkich naszych marek bezalkoholowych. Posiada niezbędną aparaturę do produkcji, jak również kompetentny i doświadczony zespół piwowarów  - dodaje Jakub Gromek.

Wrocławski browar Profesja został założony w 2012 roku przez miłośników piwa i doświadczonych piwowarów domowych. W listopadzie 2021 roku, 100 proc. udziałów spółki objęła Mazurska Manufaktura S.A. W zamian obecni właściciele obejmą pakiet nowej emisji akcji spółki ze Szczytna stanowiących 5,15% akcjonariatu. Przedstawiciele Mazurskiej Manufaktury podkreślają, że przejęcie Browaru Profesja to dla Spółki przede wszystkim okazja do rozwoju atrakcyjnego i różnorodnego portfolio, w którym jak dotąd brakowało piw kraftowych. To również szansa na zwiększenie zasięgu dystrybucji i łatwiejsze wejście z ofertą do sieci handlowych.

Konsolidacja lokalnych marek piwa

Mazurska Manufaktura S.A. to rodzinna spółka działająca w zabytkowym, ponad 100-letnim Browarze w Szczytnie, specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi kraftowych oraz piwa.

W zgodzie z trwającą od 10 lat rewolucją piwną zwracającą wzrok konsumentów w kierunku produkcji rzemieślniczej, opartej również na lokalnym patriotyzmie, spółka reaktywuje znane, regionalne marki piwa. W 2021 roku Spółka przejęła prawa do 11 historycznych marek piwa, z różnych regionów Polski. Pierwszym, wskrzeszonym piwem, wprowadzonym na rynek w lutym br., jest Jurand – kultowa marka produkowana przez Browary Warmińsko-Mazurskie. Wiosną br. Spółka przywróciła na rynek Kujaw również markę Bractwo, a także reaktywuje Browary Bydgoskie, które były historycznym właścicielem tego piwa. W październiku br. poinformowała o przejęciu kolejnej historycznej marki piwa z Małopolski – Krak, a w listopadzie Browaru Profesja.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów Biuro prasowe
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.