Komunikaty PR

10. edycja programu „Dziel się Uśmiechem” dobiegła końca

2023-06-16  |  13:00
Biuro prasowe
  • Do programu w kończącym się właśnie roku szkolnym przystąpiła rekordowa liczba niemal 900 szkół oraz ponad 1200 nauczycieli.
  • Kolejne blisko 100 tysięcy dzieci nauczyło się dbać o zdrowy uśmiech.
  • W ciągu 10 edycji w programie wzięło udział blisko 900 tysięcy dzieci w polskich szkołach.

W dobiegającym właśnie końca roku szkolnym program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” obchodził swój jubileusz. Inicjatywa powstała w 2013 roku dzięki współpracy Mars Polska oraz Polskiego Czerwonego Krzyża w odpowiedzi na skalę próchnicy w Polsce. Od tego czasu już blisko 900 tysięcy dzieci ze szkół podstawowych w całym kraju miało okazję wziąć udział w programie i w ciekawy, angażujący sposób poznawać zasady prawidłowej higieny jamy ustnej. W ramach tegorocznej 10 już odsłony ogólnopolskiej akcji, prawie 100 tysięcy dzieci uczestniczyło w zajęciach dydaktycznych oraz zdobyło wiedzę na temat tego, jak dbać o zęby by cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem.

Według badań blisko 82% sześciolatków i ponad 85% dwunastolatków w Polsce ma próchnicą. Choroba ta wiąże się z wieloma nieprzyjemnymi konsekwencjami, może też zwiększać ryzyko występowania innych chorób oraz zmniejszać skuteczność niektórych terapii. Dlatego właśnie Mars Polska i Polski Czerwony Krzyż wspierani merytorycznie przez ekspertów z Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej konsekwentnie realizują działania, których celem jest uczenie dzieci szkolnych oraz ich rodziców i opiekunów zasad prawidłowej higieny jamy ustnej. Ambasadorką „Dziel się Uśmiechem” już po raz czwarty była Magdalena Różyczka – polska aktorka i działaczka społeczna.

W jubileuszowej edycji udział wzięło blisko 100 tysięcy uczniów z prawie 900 szkół podstawowych w całym kraju. Nie byłoby to możliwe bez aktywnego zaangażowania a w realizację programu ponad 1200 nauczycieli. Na finansowanie programu firma Mars Polska tradycyjnie przeznaczyła 1% ze sprzedaży gum bezcukrowych Orbit® we wrześniu i październiku. W tym roku dzięki wsparciu konsumentów kwota ta osiągnęła aż 811 tysięcy złotych

Dekada trwania programu „Dziel się Uśmiechem” i blisko 900 tysięcy wyedukowanych dzieci to dla nas powód do ogromnej dumy. Jako producent gum bezcukrowych – których żucie stanowi jeden z elementów profilaktyki zdrowia jamy ustnej – oraz firma odpowiedzialna społecznie cieszymy się, że możemy wspierać młode pokolenia w edukacji prozdrowotnej. Jest tomożliwe dzięki konsekwentnej współpracy z naszymi wieloletnimi partnerami PCK, PTS i PTSD oraz dzięki wsparciu konsumentów – podkreśliła Beata Rożek, Dyrektorka ds. Korporacyjnych Mars Polska

Co nas niezmiernie cieszy, w ramach jubileuszowej edycji „Dziel się Uśmiechem” do akcji przystąpiła rekordowa liczba niemal 900 szkół oraz ponad 1200 nauczycieli. To ważne, bo problem próchnicy oraz złego stanu zdrowia jamy ustnej wśród dzieci jest wciąż aktualny – zarówno w Polsce, jak i w globalnie. Według danych WHO między rokiem 1990 a 2019 więcej osób na świecie zachorowało na próchnicę niż się urodziło[1]. Sytuacja ta motywuje nas do podejmowania dalszych działań oraz do docierania z programem „Dziel się Uśmiechem” do coraz większej liczby dzieci i ich rodziców ­– skomentowała Małgorzata Szukała, Kierowniczka Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża

Nieodłącznym elementem programu jest przekazywanie zasad profilaktyki jamy ustnej w przystępnej formie czterech prostych kroków dla zdrowych i czystych zębów

  1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
  2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
  3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów. 
  4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.  

W ramach programu „Dziel się Uśmiechem” organizatorzy oraz partnerzy merytoryczni podkreślają, jak istotne jest budowanie zdrowych i dobrych nawyków od najmłodszych lat, aby uniknąć zachorowania na próchnicę w przyszłości. Dlatego właśnie w ramach startującej we wrześniu 11. edycji, program „Dziel się Uśmiechem” zostanie rozszerzony również o zerówkowiczów z przedszkoli oraz szkolnych zerówek, dla których zaprojektowano dostosowane do wieku i angażujące materiały edukacyjne. 

 


[1] WHO Global Oral Health Report, 2022 r., s. 10.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Znaczenie stref brandowych podczas eventów Biuro prasowe
2024-04-30 | 12:00

Znaczenie stref brandowych podczas eventów

Strefy brandowe, nie tylko wyróżniają markę, ale także angażują i przyciągają uwagę uczestników. Eksperci firmy Warren’s opowiadają jak ważna jest produkcja
Media i PR FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka
2024-04-29 | 17:00

FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka

Z czym kojarzy się dom dziecka? Kto w nim mieszka? Na jakie wsparcie mogą liczyć wychowankowie pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej i o jakiej pracy
Media i PR Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
2024-04-24 | 10:00

Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.