Komunikaty PR

10. edycja programu „Dziel się Uśmiechem” dobiegła końca

2023-06-16  |  13:00
Biuro prasowe
  • Do programu w kończącym się właśnie roku szkolnym przystąpiła rekordowa liczba niemal 900 szkół oraz ponad 1200 nauczycieli.
  • Kolejne blisko 100 tysięcy dzieci nauczyło się dbać o zdrowy uśmiech.
  • W ciągu 10 edycji w programie wzięło udział blisko 900 tysięcy dzieci w polskich szkołach.

W dobiegającym właśnie końca roku szkolnym program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” obchodził swój jubileusz. Inicjatywa powstała w 2013 roku dzięki współpracy Mars Polska oraz Polskiego Czerwonego Krzyża w odpowiedzi na skalę próchnicy w Polsce. Od tego czasu już blisko 900 tysięcy dzieci ze szkół podstawowych w całym kraju miało okazję wziąć udział w programie i w ciekawy, angażujący sposób poznawać zasady prawidłowej higieny jamy ustnej. W ramach tegorocznej 10 już odsłony ogólnopolskiej akcji, prawie 100 tysięcy dzieci uczestniczyło w zajęciach dydaktycznych oraz zdobyło wiedzę na temat tego, jak dbać o zęby by cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem.

Według badań blisko 82% sześciolatków i ponad 85% dwunastolatków w Polsce ma próchnicą. Choroba ta wiąże się z wieloma nieprzyjemnymi konsekwencjami, może też zwiększać ryzyko występowania innych chorób oraz zmniejszać skuteczność niektórych terapii. Dlatego właśnie Mars Polska i Polski Czerwony Krzyż wspierani merytorycznie przez ekspertów z Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej konsekwentnie realizują działania, których celem jest uczenie dzieci szkolnych oraz ich rodziców i opiekunów zasad prawidłowej higieny jamy ustnej. Ambasadorką „Dziel się Uśmiechem” już po raz czwarty była Magdalena Różyczka – polska aktorka i działaczka społeczna.

W jubileuszowej edycji udział wzięło blisko 100 tysięcy uczniów z prawie 900 szkół podstawowych w całym kraju. Nie byłoby to możliwe bez aktywnego zaangażowania a w realizację programu ponad 1200 nauczycieli. Na finansowanie programu firma Mars Polska tradycyjnie przeznaczyła 1% ze sprzedaży gum bezcukrowych Orbit® we wrześniu i październiku. W tym roku dzięki wsparciu konsumentów kwota ta osiągnęła aż 811 tysięcy złotych

Dekada trwania programu „Dziel się Uśmiechem” i blisko 900 tysięcy wyedukowanych dzieci to dla nas powód do ogromnej dumy. Jako producent gum bezcukrowych – których żucie stanowi jeden z elementów profilaktyki zdrowia jamy ustnej – oraz firma odpowiedzialna społecznie cieszymy się, że możemy wspierać młode pokolenia w edukacji prozdrowotnej. Jest tomożliwe dzięki konsekwentnej współpracy z naszymi wieloletnimi partnerami PCK, PTS i PTSD oraz dzięki wsparciu konsumentów – podkreśliła Beata Rożek, Dyrektorka ds. Korporacyjnych Mars Polska

Co nas niezmiernie cieszy, w ramach jubileuszowej edycji „Dziel się Uśmiechem” do akcji przystąpiła rekordowa liczba niemal 900 szkół oraz ponad 1200 nauczycieli. To ważne, bo problem próchnicy oraz złego stanu zdrowia jamy ustnej wśród dzieci jest wciąż aktualny – zarówno w Polsce, jak i w globalnie. Według danych WHO między rokiem 1990 a 2019 więcej osób na świecie zachorowało na próchnicę niż się urodziło[1]. Sytuacja ta motywuje nas do podejmowania dalszych działań oraz do docierania z programem „Dziel się Uśmiechem” do coraz większej liczby dzieci i ich rodziców ­– skomentowała Małgorzata Szukała, Kierowniczka Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża

Nieodłącznym elementem programu jest przekazywanie zasad profilaktyki jamy ustnej w przystępnej formie czterech prostych kroków dla zdrowych i czystych zębów

  1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
  2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
  3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów. 
  4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.  

W ramach programu „Dziel się Uśmiechem” organizatorzy oraz partnerzy merytoryczni podkreślają, jak istotne jest budowanie zdrowych i dobrych nawyków od najmłodszych lat, aby uniknąć zachorowania na próchnicę w przyszłości. Dlatego właśnie w ramach startującej we wrześniu 11. edycji, program „Dziel się Uśmiechem” zostanie rozszerzony również o zerówkowiczów z przedszkoli oraz szkolnych zerówek, dla których zaprojektowano dostosowane do wieku i angażujące materiały edukacyjne. 

 


[1] WHO Global Oral Health Report, 2022 r., s. 10.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.