10. edycja programu „Dziel się Uśmiechem” dobiegła końca
- Do programu w kończącym się właśnie roku szkolnym przystąpiła rekordowa liczba niemal 900 szkół oraz ponad 1200 nauczycieli.
- Kolejne blisko 100 tysięcy dzieci nauczyło się dbać o zdrowy uśmiech.
- W ciągu 10 edycji w programie wzięło udział blisko 900 tysięcy dzieci w polskich szkołach.
W dobiegającym właśnie końca roku szkolnym program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” obchodził swój jubileusz. Inicjatywa powstała w 2013 roku dzięki współpracy Mars Polska oraz Polskiego Czerwonego Krzyża w odpowiedzi na skalę próchnicy w Polsce. Od tego czasu już blisko 900 tysięcy dzieci ze szkół podstawowych w całym kraju miało okazję wziąć udział w programie i w ciekawy, angażujący sposób poznawać zasady prawidłowej higieny jamy ustnej. W ramach tegorocznej 10 już odsłony ogólnopolskiej akcji, prawie 100 tysięcy dzieci uczestniczyło w zajęciach dydaktycznych oraz zdobyło wiedzę na temat tego, jak dbać o zęby by cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem.
Według badań blisko 82% sześciolatków i ponad 85% dwunastolatków w Polsce ma próchnicą. Choroba ta wiąże się z wieloma nieprzyjemnymi konsekwencjami, może też zwiększać ryzyko występowania innych chorób oraz zmniejszać skuteczność niektórych terapii. Dlatego właśnie Mars Polska i Polski Czerwony Krzyż wspierani merytorycznie przez ekspertów z Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego i Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej konsekwentnie realizują działania, których celem jest uczenie dzieci szkolnych oraz ich rodziców i opiekunów zasad prawidłowej higieny jamy ustnej. Ambasadorką „Dziel się Uśmiechem” już po raz czwarty była Magdalena Różyczka – polska aktorka i działaczka społeczna.
W jubileuszowej edycji udział wzięło blisko 100 tysięcy uczniów z prawie 900 szkół podstawowych w całym kraju. Nie byłoby to możliwe bez aktywnego zaangażowania a w realizację programu ponad 1200 nauczycieli. Na finansowanie programu firma Mars Polska tradycyjnie przeznaczyła 1% ze sprzedaży gum bezcukrowych Orbit® we wrześniu i październiku. W tym roku dzięki wsparciu konsumentów kwota ta osiągnęła aż 811 tysięcy złotych.
Dekada trwania programu „Dziel się Uśmiechem” i blisko 900 tysięcy wyedukowanych dzieci to dla nas powód do ogromnej dumy. Jako producent gum bezcukrowych – których żucie stanowi jeden z elementów profilaktyki zdrowia jamy ustnej – oraz firma odpowiedzialna społecznie cieszymy się, że możemy wspierać młode pokolenia w edukacji prozdrowotnej. Jest tomożliwe dzięki konsekwentnej współpracy z naszymi wieloletnimi partnerami PCK, PTS i PTSD oraz dzięki wsparciu konsumentów – podkreśliła Beata Rożek, Dyrektorka ds. Korporacyjnych Mars Polska.
Co nas niezmiernie cieszy, w ramach jubileuszowej edycji „Dziel się Uśmiechem” do akcji przystąpiła rekordowa liczba niemal 900 szkół oraz ponad 1200 nauczycieli. To ważne, bo problem próchnicy oraz złego stanu zdrowia jamy ustnej wśród dzieci jest wciąż aktualny – zarówno w Polsce, jak i w globalnie. Według danych WHO między rokiem 1990 a 2019 więcej osób na świecie zachorowało na próchnicę niż się urodziło[1]. Sytuacja ta motywuje nas do podejmowania dalszych działań oraz do docierania z programem „Dziel się Uśmiechem” do coraz większej liczby dzieci i ich rodziców – skomentowała Małgorzata Szukała, Kierowniczka Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Nieodłącznym elementem programu jest przekazywanie zasad profilaktyki jamy ustnej w przystępnej formie czterech prostych kroków dla zdrowych i czystych zębów:
- Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
- Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
- Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów.
- Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.
W ramach programu „Dziel się Uśmiechem” organizatorzy oraz partnerzy merytoryczni podkreślają, jak istotne jest budowanie zdrowych i dobrych nawyków od najmłodszych lat, aby uniknąć zachorowania na próchnicę w przyszłości. Dlatego właśnie w ramach startującej we wrześniu 11. edycji, program „Dziel się Uśmiechem” zostanie rozszerzony również o zerówkowiczów z przedszkoli oraz szkolnych zerówek, dla których zaprojektowano dostosowane do wieku i angażujące materiały edukacyjne.
[1] WHO Global Oral Health Report, 2022 r., s. 10.

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.