Komunikaty PR

10. edycja programu „Dziel się Uśmiechem” dobiegła końca

2023-06-16  |  13:00
Biuro prasowe
  • Do programu w kończącym się właśnie roku szkolnym przystąpiła rekordowa liczba niemal 900 szkół oraz ponad 1200 nauczycieli.
  • Kolejne blisko 100 tysięcy dzieci nauczyło się dbać o zdrowy uśmiech.
  • W ciągu 10 edycji w programie wzięło udział blisko 900 tysięcy dzieci w polskich szkołach.

W dobiegającym właśnie końca roku szkolnym program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” obchodził swój jubileusz. Inicjatywa powstała w 2013 roku dzięki współpracy Mars Polska oraz Polskiego Czerwonego Krzyża w odpowiedzi na skalę próchnicy w Polsce. Od tego czasu już blisko 900 tysięcy dzieci ze szkół podstawowych w całym kraju miało okazję wziąć udział w programie i w ciekawy, angażujący sposób poznawać zasady prawidłowej higieny jamy ustnej. W ramach tegorocznej 10 już odsłony ogólnopolskiej akcji, prawie 100 tysięcy dzieci uczestniczyło w zajęciach dydaktycznych oraz zdobyło wiedzę na temat tego, jak dbać o zęby by cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem.

Według badań blisko 82% sześciolatków i ponad 85% dwunastolatków w Polsce ma próchnicą. Choroba ta wiąże się z wieloma nieprzyjemnymi konsekwencjami, może też zwiększać ryzyko występowania innych chorób oraz zmniejszać skuteczność niektórych terapii. Dlatego właśnie Mars Polska i Polski Czerwony Krzyż wspierani merytorycznie przez ekspertów z Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej konsekwentnie realizują działania, których celem jest uczenie dzieci szkolnych oraz ich rodziców i opiekunów zasad prawidłowej higieny jamy ustnej. Ambasadorką „Dziel się Uśmiechem” już po raz czwarty była Magdalena Różyczka – polska aktorka i działaczka społeczna.

W jubileuszowej edycji udział wzięło blisko 100 tysięcy uczniów z prawie 900 szkół podstawowych w całym kraju. Nie byłoby to możliwe bez aktywnego zaangażowania a w realizację programu ponad 1200 nauczycieli. Na finansowanie programu firma Mars Polska tradycyjnie przeznaczyła 1% ze sprzedaży gum bezcukrowych Orbit® we wrześniu i październiku. W tym roku dzięki wsparciu konsumentów kwota ta osiągnęła aż 811 tysięcy złotych

Dekada trwania programu „Dziel się Uśmiechem” i blisko 900 tysięcy wyedukowanych dzieci to dla nas powód do ogromnej dumy. Jako producent gum bezcukrowych – których żucie stanowi jeden z elementów profilaktyki zdrowia jamy ustnej – oraz firma odpowiedzialna społecznie cieszymy się, że możemy wspierać młode pokolenia w edukacji prozdrowotnej. Jest tomożliwe dzięki konsekwentnej współpracy z naszymi wieloletnimi partnerami PCK, PTS i PTSD oraz dzięki wsparciu konsumentów – podkreśliła Beata Rożek, Dyrektorka ds. Korporacyjnych Mars Polska

Co nas niezmiernie cieszy, w ramach jubileuszowej edycji „Dziel się Uśmiechem” do akcji przystąpiła rekordowa liczba niemal 900 szkół oraz ponad 1200 nauczycieli. To ważne, bo problem próchnicy oraz złego stanu zdrowia jamy ustnej wśród dzieci jest wciąż aktualny – zarówno w Polsce, jak i w globalnie. Według danych WHO między rokiem 1990 a 2019 więcej osób na świecie zachorowało na próchnicę niż się urodziło[1]. Sytuacja ta motywuje nas do podejmowania dalszych działań oraz do docierania z programem „Dziel się Uśmiechem” do coraz większej liczby dzieci i ich rodziców ­– skomentowała Małgorzata Szukała, Kierowniczka Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża

Nieodłącznym elementem programu jest przekazywanie zasad profilaktyki jamy ustnej w przystępnej formie czterech prostych kroków dla zdrowych i czystych zębów

  1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
  2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
  3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów. 
  4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.  

W ramach programu „Dziel się Uśmiechem” organizatorzy oraz partnerzy merytoryczni podkreślają, jak istotne jest budowanie zdrowych i dobrych nawyków od najmłodszych lat, aby uniknąć zachorowania na próchnicę w przyszłości. Dlatego właśnie w ramach startującej we wrześniu 11. edycji, program „Dziel się Uśmiechem” zostanie rozszerzony również o zerówkowiczów z przedszkoli oraz szkolnych zerówek, dla których zaprojektowano dostosowane do wieku i angażujące materiały edukacyjne. 

 


[1] WHO Global Oral Health Report, 2022 r., s. 10.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka Biuro prasowe
2024-07-16 | 11:00

Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka

Bubble Tea debiutuje w KFC! Każde wakacje zasługują na swój muzyczny hit, który będzie przywoływał najlepsze wspomnienia z tego radosnego okresu. W KFC nie zabraknie w tym roku
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania
Media i PR Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
2024-07-01 | 13:00

Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.

We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR),

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.