12 dobrych praktyk Samsung w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Rok 2020 pod wieloma względami był przełomowy, także w kontekście odpowiedzialności biznesu. Sytuacja epidemiologiczna unaoczniła, jak ważne jest zaangażowanie społeczne. W tegorocznej edycji prestiżowego raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” znalazło się 1958 przykładów działań CSR, które zostały zgłoszone przez 225 firm. Aż 12 z nich to praktyki firmy Samsung. Ponadto akcja #RazemDamyRadę – polegająca na wsparciu produkcji maseczek – została wyróżniona w kategorii Uczciwe praktyki operacyjne.
Kolejny rok z rzędu przykłady działań CSR prowadzone przez Samsung trafiły do raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Wśród 12 zakwalifikowanych zgłoszeń znalazły się długoletnie programy, które Samsung prowadzi w ramach globalnej misji „Enabling people” jak również akcje przeprowadzone przez Samsung R&D oraz wspierające walkę z pandemią Covid-19.
W raporcie opisane zostały dobre praktyki firmy Samsung zgodne z pięcioma obszarami norm PN-ISO 26000, które zawierają wytyczne dotyczące odpowiedzialności organizacji za wpływ podejmowanych przez nią decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko, poprzez przejrzyste i etyczne zachowanie w kluczowych obszarach. Są to następujące kategorie i dobre praktyki:
Ład organizacyjny
- CSR z pierwszej ręki – newsletter dla pracowników
Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
- #RazemDamyRadę – DOOH – komunikaty na temat zdrowia i zasad bezpieczeństwa wyświetlane na nośnikach w Warszawie
- Zdalne lekcje z Samsung FL!P – wsparcie Superbelfrów i nauczycieli z misją w prowadzeniu niestandardowych zajęć online
- Edukacja zdalna zaczyna się od przedszkola – webinary dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Zaimponuj wiedzą – cykl bezpłatnych webinarów technologicznych prowadzonych przez ekspertów Samsung R&D
- Samsung R&D dla polskich uczelni – współpraca Centrum Badawczo-Rozwojowego z kilkoma polskimi uczelniami
- Pracownicza akcja pomocy #DlaSeniora – zbiórka pieniędzy wraz z Fundacją Dobrych Inicjatyw na rzecz potrzebujących seniorów
Uczciwe praktyki operacyjne
- #RazemDamyRadę - wsparcie produkcji maseczek
Praktyki z zakresu pracy
- Pracownicze inicjatywy #RazemDamyRadę – cykl webinarów dla pracowników z zakresu wsparcia podczas pracy zdalnej
Środowisko
- Klauzula środowiskowa dla dostawców - przyjęcie klauzuli środowiskowej odnośnie eliminacji plastiku w obszarze działalności marketingowej obejmującej zamówienia na gadżety, nośniki reklamowe oraz organizację eventów.
Oprócz tego w raporcie znalazły się dwie praktyki długoletnie. Doceniono projekt Samsung CyfrOFFy kONtakt, czyli działania edukacyjne w zakresie budowania zdrowych nawyków cyfrowych u dzieci i dorosłych. Nie mogło zabraknąć także programu Samsung Inkubator, który poszukuje startupów realizujących projekty na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Raport można pobrać na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020/
Samsung Polska od 2020 roku jest także Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Program Partnerstwa to kompleksowa współpraca Forum Odpowiedzialnego Biznesu z firmami, które poprzez swoje zaangażowanie i długofalowe działania przyczyniają się do szerzenia idei odpowiedzialnego biznesu w Polsce.
Misją CSR firmy Samsung pod hasłem "Together for Tommorow! Enabling people" („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”) jest edukacja wspierająca pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiająca rozwój kompetencji przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra planety. Skupiając się na maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe, w którym funkcjonuje, Samsung podąża za wyzwaniami określonymi w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.