Komunikaty PR

12 dobrych praktyk Samsung w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2021-04-16  |  11:00
Biuro prasowe

Rok 2020 pod wieloma względami był przełomowy, także w kontekście odpowiedzialności biznesu. Sytuacja epidemiologiczna unaoczniła, jak ważne jest zaangażowanie społeczne. W tegorocznej edycji prestiżowego raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki”  znalazło się 1958 przykładów działań CSR, które zostały zgłoszone przez 225 firm. Aż 12 z nich to praktyki firmy Samsung.  Ponadto akcja #RazemDamyRadę – polegająca na wsparciu produkcji maseczek – została wyróżniona w kategorii Uczciwe praktyki operacyjne.

Kolejny rok z rzędu przykłady działań CSR prowadzone przez Samsung trafiły do raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Wśród 12 zakwalifikowanych zgłoszeń znalazły się długoletnie programy, które Samsung prowadzi w ramach globalnej misji „Enabling people” jak również akcje przeprowadzone przez Samsung R&D oraz wspierające walkę z pandemią Covid-19. 

W raporcie opisane zostały dobre praktyki firmy Samsung zgodne z pięcioma obszarami norm PN-ISO 26000, które zawierają wytyczne dotyczące odpowiedzialności organizacji za wpływ podejmowanych przez nią decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko, poprzez przejrzyste i etyczne zachowanie w kluczowych obszarach. Są to następujące kategorie i dobre praktyki:

 

Ład organizacyjny

  • CSR z pierwszej ręki – newsletter dla pracowników

Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej

  • #RazemDamyRadę – DOOH – komunikaty na temat zdrowia i zasad bezpieczeństwa wyświetlane na nośnikach w Warszawie
  • Zdalne lekcje z Samsung FL!P – wsparcie Superbelfrów i nauczycieli z misją w prowadzeniu niestandardowych zajęć online
  • Edukacja zdalna zaczyna się od przedszkola – webinary dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
  • Zaimponuj wiedzą – cykl bezpłatnych webinarów technologicznych prowadzonych przez ekspertów Samsung R&D
  • Samsung R&D dla polskich uczelni – współpraca Centrum Badawczo-Rozwojowego  z kilkoma polskimi uczelniami
  • Pracownicza akcja pomocy #DlaSeniora – zbiórka pieniędzy wraz z Fundacją Dobrych Inicjatyw na rzecz potrzebujących seniorów

Uczciwe praktyki operacyjne

  • #RazemDamyRadę - wsparcie produkcji maseczek

Praktyki z zakresu pracy

  • Pracownicze inicjatywy #RazemDamyRadę – cykl webinarów dla pracowników z zakresu wsparcia podczas pracy zdalnej

Środowisko

  • Klauzula środowiskowa dla dostawców - przyjęcie klauzuli środowiskowej odnośnie eliminacji plastiku w obszarze działalności marketingowej obejmującej zamówienia na gadżety, nośniki reklamowe oraz organizację eventów.

 

Oprócz tego w raporcie znalazły się dwie praktyki długoletnie. Doceniono projekt Samsung CyfrOFFy kONtakt, czyli działania edukacyjne w zakresie budowania zdrowych nawyków cyfrowych u dzieci i dorosłych. Nie mogło zabraknąć także programu Samsung Inkubator, który poszukuje startupów realizujących projekty na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Raport można pobrać na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020/

Samsung Polska od 2020 roku jest także Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Program Partnerstwa to kompleksowa współpraca Forum Odpowiedzialnego Biznesu z firmami, które poprzez swoje zaangażowanie i długofalowe działania przyczyniają się do szerzenia idei odpowiedzialnego biznesu w Polsce.

Misją CSR firmy Samsung pod hasłem "Together for Tommorow! Enabling people" („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”) jest edukacja wspierająca pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiająca rozwój kompetencji przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra planety. Skupiając się na maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe, w którym funkcjonuje, Samsung podąża za wyzwaniami określonymi w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.