Komunikaty PR

12 dobrych praktyk Samsung w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2021-04-16  |  11:00
Biuro prasowe

Rok 2020 pod wieloma względami był przełomowy, także w kontekście odpowiedzialności biznesu. Sytuacja epidemiologiczna unaoczniła, jak ważne jest zaangażowanie społeczne. W tegorocznej edycji prestiżowego raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki”  znalazło się 1958 przykładów działań CSR, które zostały zgłoszone przez 225 firm. Aż 12 z nich to praktyki firmy Samsung.  Ponadto akcja #RazemDamyRadę – polegająca na wsparciu produkcji maseczek – została wyróżniona w kategorii Uczciwe praktyki operacyjne.

Kolejny rok z rzędu przykłady działań CSR prowadzone przez Samsung trafiły do raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Wśród 12 zakwalifikowanych zgłoszeń znalazły się długoletnie programy, które Samsung prowadzi w ramach globalnej misji „Enabling people” jak również akcje przeprowadzone przez Samsung R&D oraz wspierające walkę z pandemią Covid-19. 

W raporcie opisane zostały dobre praktyki firmy Samsung zgodne z pięcioma obszarami norm PN-ISO 26000, które zawierają wytyczne dotyczące odpowiedzialności organizacji za wpływ podejmowanych przez nią decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko, poprzez przejrzyste i etyczne zachowanie w kluczowych obszarach. Są to następujące kategorie i dobre praktyki:

 

Ład organizacyjny

  • CSR z pierwszej ręki – newsletter dla pracowników

Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej

  • #RazemDamyRadę – DOOH – komunikaty na temat zdrowia i zasad bezpieczeństwa wyświetlane na nośnikach w Warszawie
  • Zdalne lekcje z Samsung FL!P – wsparcie Superbelfrów i nauczycieli z misją w prowadzeniu niestandardowych zajęć online
  • Edukacja zdalna zaczyna się od przedszkola – webinary dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
  • Zaimponuj wiedzą – cykl bezpłatnych webinarów technologicznych prowadzonych przez ekspertów Samsung R&D
  • Samsung R&D dla polskich uczelni – współpraca Centrum Badawczo-Rozwojowego  z kilkoma polskimi uczelniami
  • Pracownicza akcja pomocy #DlaSeniora – zbiórka pieniędzy wraz z Fundacją Dobrych Inicjatyw na rzecz potrzebujących seniorów

Uczciwe praktyki operacyjne

  • #RazemDamyRadę - wsparcie produkcji maseczek

Praktyki z zakresu pracy

  • Pracownicze inicjatywy #RazemDamyRadę – cykl webinarów dla pracowników z zakresu wsparcia podczas pracy zdalnej

Środowisko

  • Klauzula środowiskowa dla dostawców - przyjęcie klauzuli środowiskowej odnośnie eliminacji plastiku w obszarze działalności marketingowej obejmującej zamówienia na gadżety, nośniki reklamowe oraz organizację eventów.

 

Oprócz tego w raporcie znalazły się dwie praktyki długoletnie. Doceniono projekt Samsung CyfrOFFy kONtakt, czyli działania edukacyjne w zakresie budowania zdrowych nawyków cyfrowych u dzieci i dorosłych. Nie mogło zabraknąć także programu Samsung Inkubator, który poszukuje startupów realizujących projekty na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Raport można pobrać na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020/

Samsung Polska od 2020 roku jest także Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Program Partnerstwa to kompleksowa współpraca Forum Odpowiedzialnego Biznesu z firmami, które poprzez swoje zaangażowanie i długofalowe działania przyczyniają się do szerzenia idei odpowiedzialnego biznesu w Polsce.

Misją CSR firmy Samsung pod hasłem "Together for Tommorow! Enabling people" („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”) jest edukacja wspierająca pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiająca rozwój kompetencji przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra planety. Skupiając się na maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe, w którym funkcjonuje, Samsung podąża za wyzwaniami określonymi w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.